حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل بالاتر از سونی پرفروش ترین برند گوشی هوشمند در ژاپن

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، سونی

اپل سال گذشته پس از همه گیری کرونا با چالش هایی مواجه شده بود. آنها مجبور شدند عرضه آیفون ۱۲ را تا ماه اکتبر به تعویق بیاندازند و همچنین نتوانستند فروش همیشگی سه ماهه سوم را در سال ۲۰۲۰ تجربه کنند. هرچند دستگاه های عرضه شده سبب شدند که اپل در پایان سال به فروش چشمگیری دست پیدا کند. علاوه بر آن عرضه آیفون SE مدل ۲۰۲۰ که در میانه سال رخ داد نیز به این برند در کسب سهم بازار بیشتر در برخی مناطق کمک کرد. شرکت داده بین الملل (IDC) گزارش خود درباره ی بازار گوشی های ساده و هوشمند در ژاپن را برای سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ و همچنین سال ۲۰۲۰ به صورت کلی منتشر کرده است.

اپل پرفروش ترین برند گوشی هوشمند ژاپن در سال ۲۰۲۰

بدون شک اپل یکی از محبوب ترین برندها بوده است. این شرکت در کنار سامسونگ و چهار برند داخلی دیگر توانسته است بخش زیادی از بازار گوشی های هوشمند ژاپن را به خود اختصاص دهد.

بازار گوشی های موبایل ژاپن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰

بازار گوشی های موبایل ژاپن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰

بر اساس این گزارش در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، تعداد ۱۱.۴۳۲ میلیون دستگاه موبایل در ژاپن عرضه شده است که نشان از رشد ۱۰.۶٪ در مقایسه با سال گذشته دارد. البته این رشد تا حد زیادی به دلیل عرضه سری آیفون ۱۲ بوده است که از فناوری 5G پشتیبانی می کردند.  تعداد گوشی های عرضه شده توسط اپل نیز با رشد ۱۳.۸٪ نسبت به سال گذشته به ۶.۰۱۵ میلیون عدد رسیده است . این شرکت سهم فوق العاده بالای ۵۲.۶٪ از بازار ژاپن را در اختیار دارد.

بازار گوشی های هوشمند ژاپن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰

بازار گوشی های هوشمند ژاپن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰

پس از اپل، جایگاه دوم متعلق به شارپ است که با فروش ۱.۴۱۴ میلیون گوشی توانسته است سهم ۱۲.۴٪ از بازار را کسب کند. Kyocera با فروش ۸۰۱ هزار دستگاه گوشی سهم ۷٪ از بازار را به خود اختصاص داده است. در جایگاه چهارم سامسونگ قرار دارد که توانسته است سهم ۶.۸٪ از بازار را از آن خود کند و تعداد  ۷۸۱ هزار دستگاه گوشی بفروشد. در آخر نیز سونی، یک برند کلاسیک ژاپنی قرار می گیرد که ظاهرا حتی در کشور خودش نیز جذابیت بالایی برای کاربران ندارد و این سه ماهه چهارم را با میزان فروش ۷۳۲ هزار دستگاه و سهم بازار ۶.۴٪ به پایان رسانیده است.  در رابطه با گوشی های هوشمند، می توان گفت که مجموعا تعداد ۱۱.۳۰۱ میلیون دستگاه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ در ژاپن عرضه شده است و تنها تغییری که در رتبه بندی سهم برند ها از فروش گوشی هوشمند در مقایسه با فروش کلی گوشی موبایل (ساده و هوشمند) ایجاد می شود این است که Kyocera در جایگاه چهارم قرار می گیرد و سامسونگ در رتبه سوم قرار می گیرد.

بازار گوشی موبایل ژاپن در سال ۲۰۲۰

بازار گوشی موبایل ژاپن در سال ۲۰۲۰

در رابطه با سال ۲۰۲۰ نیز می توان گفت که اپل با سهم ۴۶.۵٪ از بازار بزرگترین برند گوشی در ژاپن بوده است. این برند با رشد سالیانه ۸.۳٪ توانست تعداد ۱۵.۶۳۷ میلیون دستگاه بفروشد. پس از این شرکت، شارپ، فوجیتسو، سامسونگ و کیوسرا در جایگاه های بعدی قرار دارند. این شرکت ها به ترتیب سهم ۱۳.۸٪ ، ۸.۳٪، ۸.۱٪ و ۷.۵٪ از بازار را به خود اختصاص داده اند. میزان فروش شارپ تعداد ۴.۴۷۴ میلیون دستگاه بوده است در حالی که این مقدار برای فوجیتسو ۲.۷۹۴ میلیون دستگاه، برای سامسونگ ۲.۷۱۱ میلیون دستگاه و برای کیوسرا ۲.۵ میلیون دستگاه بوده است.

بازار گوشی های هوشمند ژاپن در سال ۲۰۲۰

بازار گوشی های هوشمند ژاپن در سال ۲۰۲۰

این گزارش همچنین به برخی از محصولات محبوب این پنج برند برتر  نیز اشاره کرده است. سری AQUOS Sense 3 شارپ، سری گوشی های هوشمند Raku-Raku فوجیتسو، نسخه های 5G سری گلکسی ای و گلکسی اس سامسونگ و در آخر نیز سری BASIO کیوسرا برای سالمندان در زمره گوشی های پرطرفدار ژاپن قرار می گیرند. نکته جالب این است که به جز سونی، هیچکدام از این برندهای ژاپنی حضور پررنگی در بازارهای خارجی ندارند. البته شارپ چندین سال پیش در این رابطه تلاش کرد، اما در حال حاضر تمرکز خود را بر روی بازار داخلی قرار داده است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

سونی به خودت بیا 😔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد