حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صداپیشه های ریک و مورتی | Rick and Morty در دنیای واقعی

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | سریال

کمدی علمی-تخیلی ریک و مورتی به لطف اجرای درخشان صداپیشگانش محبوبیت زیادی پیدا کرده است. صداپیشگان اصلی کمدی ریک و مورتی شامل پیشکسوتان کمدی و تلویزیون می شوند. Rick and Morty که توسط دان هارمون (که به ساخت مجموعه کامیونیتی معروف است) و جاستین رویلند ساخته شده است، به عنوان یک کمدی بی نظیر شناخته می شود که مورد ستایش طرفداران و منتقدان قرار گرفته است. این مجموعه روح شما را تازه می کند و ارزش دیدن دارد. بخشی از جذابیت این سریال به دلیل استعداد فوق العاده صداپیشگان آن است که صداهایی خشن، عجیب و خاص را به شخصیت ها بخشیده اند. در اینجا به نقل از screenrant با هم می بینیم که آن ها در زندگی واقعی چه کار می کنند.

صداپیشگان Rick and Morty | ریک و مورتی در دنیای واقعی

این مجموعه تلویزیونی داستان یک دانشمند عجیب و غریب به نام ریک و نوه فریکش به نام مورتی را روایت می کند که در گردباد ماجراجویی ها و پروژه های علمی ریک گرفتار می شوند. ریک خود و خانواده اش را به سیارات دیگر و ابعاد مختلف دنیا می برد. ریک که به مدت ۲۰ سال ناپدید شده بود ناگهان سر و کله اش پیدا می شود و در حال حاضر با دخترش بث، همسر بث، جری، و دو نوه اش به نام های سامر و مورتی بیرون از سیاتل زندگی می کند؛ اما ماجراجویی هایش، آن ها را به سراسر دنیا و ابعاد دیگر دنیا می برد. ریک در آزمایشگاه موقتی خود در گاراژ خانه دخترش که مرکز آزمایشات و ابزارهای علمی-تخیلی اوست، همه چیز را به هم می ریزد. کنار هم قرار گرفتن شخصیت خودمختار و غیرقابل پیش بینی پدربزرگ و همراه کردن نوه اش در آزمایش های خطرناک در میان مسائل خانوادگی خانواده اسمیت، یک کمدی منحصر به فرد و جدید خلق کرده است.

ریک و مورتی

Rick and Morty | ریک و مورتی

ریک اند مورتی از زمان ساخت طرفداران وفادار و پرشوری را به خود جذب کرده است. طرفداران و منتقدان صداهای خشن و طعنه آمیز شخصیت ها را بسیار دوست دارند و این سریال در Rotten Tomatoes امتیاز ۹۴ به دست آورده است. هرچند که گاهی اوقات به صداپیشگی این سریال از بالا به پایین نگاه شده است، اما به خاطر حفظ هیجان فیلم و برقراری ارتباط با شخصیت ها چندین جایزه کسب کرده است و چندین بار نامزد جوایز مختلف شده است. در اینجا می بینیم که این استعدادها در زندگی واقعی و حرفه ای چگونه هستند.

ریک و مورتی با صدای جاستین رویلند

جاستین رویلند

جاستین رویلند صداپیشه شخصیت های ریک و مورتی و بعضی از شخصیت های دوره ای

ریک سانچز شخصیتی بی ادب، جامعه ستیز، خودخواه، خستگی ناپذیر و دمدمی مزاج دارد. ریک که فردی الکلی است و هیچ گاه از اقدامات خود پشیمان نمی شود و از هیچ کس عذرخواهی نمی کند، گاهی اوقات به خصوص برای خانواده اش به شخصیتی ترسناک تبدیل می شود. خانواده دختر ریک به شدت نگران امنیت مورتی هستند چرا که ریک در همه آزمایشات خود مورتی را با خود همراه می کند. ریک یک انسان پوچ گرا است که به عادات و عرف های معمول انسان ها احترام نمی گذارد و خود را برتر و باهوش تر از بقیه می داند. گهگاهی آن روی مهربان او را هم می بینیم که به خانواده خود محبت می کند. اما چنین لحظاتی واقعا خیلی کم پیش می آید. او مورتی را تشویق می کند که به جای عشق روی علم تمرکز کند. او عشق را حقه طبیعت می داند. از گذشته ریک چیز زیادی نمی دانیم به غیر از اینکه زمانی ستاره راک بوده و گیتار بیس می نواخته و یک تروریست بین کهکشانی بوده است.

مورتی به عنوان کوچک ترین عضو خانواده اسمیت، فردی ساده لوح و تاثیرپذیر است که در مدرسه مشکل دارد اما به درد آزمایش های پدربزرگ خودخواهش می خورد. گرچه مورتی اغلب کودن به نظر می رسد اما در بعضی از موقعیت ها ثابت کرده است بااستعداد است؛ مورتی عزت نفس پایینی دارد و به خاطر اینکه نمی تواند مفاهیم پیچیده را به درستی درک کند، خود را سرزنش می کند. پایبند بودن به اخلاقیات و مهربانی مورتی یک مزیت هم محسوب می شود، چرا که گاهی اوقات جلوی زیاده روی های پدربزرگش را می گیرد. در پایان فصل ۳ می بینیم که مورتی کم کم اعتماد به نفسش زیاد می شود و افکار پیچیده ریک را تفسیر می کند و خیلی چیزها را درک می کند.

فصل ۵ سریال Rick And Morty یک کراش جدید برای Morty خواهد داشت

صداپیشگی ریک و مورتی را جاستین رویلند به عهده دارد که در تولید این سریال نیز مشارکت دارد. او در سال ۲۰۰۴ با گروه رسانه ای L.A کانال ۱۰۱ با مدیریت هارمون و راب شِراب شروع به همکاری کرد. رویلند کار خود را با طنز و فیلم کوتاه شروع کرد و در برنامه هایی جنجالی مثل Adventure Time صداپیشگی می کرد. او در Comedy Central  و The Sarah Silverman Program حضور داشت و خود را متخصص کمدی شوک می دانست. ریک اند مورتی زمانی خلق شدند که رویلند در کانال ۱۰۱ فیلم کوتاه اجرا می کرد و هارمون به شوخ طبعی و استعداد او پی برد. در سال ۲۰۰۶، رویلند یک مجموعه انیمیشنی طنز کوتاه به نام The Real Animated Adventures of Doc and Mharti را با فرنچایز Back to the Future ساخت. این کارتون محبوب شد و زمانی که هارمون از کامیونیتی اخراج شد، این دو انیماتور تصمیم گرفتند که Real Animated Adventures را به یک مجموعه واقعی تبدیل کنند. صدای رویلند برای نقش های ریک و مورتی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در سال ۲۰۱۵ برنده بهترین صدای نقش اول مرد در بخش مجموعه های تلویزیونی جایزه BTVA Voice Acting Awards شد. در کنار ریک و مورتی، رویلند صداپیشگی بعضی از شخصیت های دوره ای محبوب مانند آقای پوپی باتهل و آقای میسیکس را به عهده دارد.

بث/ بث فضایی با صدای سارا چالک

سارا چالک

سارا چالک صداپیشه شخصیت های بث و بث فضایی

بث به عنوان مادر خانواده یک مأمن روحی و فکری برای این خانواده است. او با نارضایتی های ناشی از مسائل داخل خانه دست و پنجه نرم می کند. همچنین مادرش را برای اینکه در کودکی او رها کرد، مدام سرزنش می کند. مانند پدرش، پیچیدگی ها و ویژگی های خاصی دارد که به سبب شغلش (دامپزشک) نتوانسته آن ها را شکوفا کند. در وافع قرار بود جراح شود، اما چون در سن ۱۷ سالگی سامر را باردار شد مجبور شد که از این شغل دست بکشد. بث از انتخاب همسر خود تا حدودی ناراضی و ناامید است، چرا که تمام بار عاطفی و مالی خانواده بر دوش بث است. به دلیل مشکلات فراوانش، ریک تصمیم می گیرد که از دخترش یک کلونی بسازد تا بتواند هر جای دنیا که می خواهد برود و آزادانه زندگی کند. نتیجه این کار، بث فضایی می شود و بیننده باید تصمیم بگیرد که کدام بث اصلی است و کدام بث شبیه سازی شده. بث فضایی خشمگین می شود و تلاش می کند برای حفظ کهکشان از دست فدراسیون کهکشانی بجنگد تا جایی که به عنوان یک مجرم تحت تعقیب شناخته می شود.

برترین فیلم های ۲۰۲۱ که حتما باید ببینید

صدای بث را سارا چالک به اجرا در آورده است. چالک در سن ۸ سالگی در تئاتر موزیکال آغاز به کار کرد و در سن ۱۲ سالگی به عنوان گزارشگر در برنامه کودک کانادایی KidZone فعالیت می کرد. او را بیشتر با عنوان بکی دوم در سریال Roseanne می شناسند. هنگامی که لسی گورانسون این سریال را ترک کرد، او نقش ربکا کانر هیلی را به دست آورد. نقش بزرگ بعدی او دکتر الیوت رید روان پریش و بداخلاق در سریال Scrubs (۲۰۰۱-۲۰۱۰) بوده است. او برای مجموعه The Lonely Island با کانال ۱۰۱ همکاری کرد و فعالیت خود را در تلویزیون و فیلم با بازی در Ernest Goes to School و How I Met Your Mother ادامه داد. او در سال ۲۰۱۳ برای صداپیشگی بث در Rick and Morty انتخاب شد که برای این نقش نامزد بهترین صداپیشه زن نقش مکمل در بخش مجموعه های تلویزیونی برای جایزه BTVA Voice Acting شد. اخیرا، در درام تحسین شده نتفلیکس به نام Firefly Lane در کنار کاترین هایگل ایفای نقش کرده است.

جری با صدای کریس پارنل

کریس پارنل

کریس پارنل صداپیشه شخصیت جری اسمیت

جری اسمیت، پدر بیچاره ی خانواده است که در واقع در هیچ چیزی نقش ندارد. جری آدمی ترسو است که علیرغم نارضایتی شدیدش از داشتن یک دانشمند دیوانه در خانه خود، توانایی مقابله با ریک را ندارد. جری شغل خود را در یک آژانس تبلیغاتی رده پایین از دست داده است و شخصیت سست عنصر و ضعیف او اغلب منجر به دعوا در خانه می شود. زمانی که جری تنها عضو خانواده اسمیت بود که تحت فرمان فدراسیون کهکشانی شرایط خوبی داشت، به همسرش اولتیماتوم داد که بین او و پدرش یکی را انتخاب کند و همسرش هم ریک را انتخاب کرد. بث به ریک می گوید که او و جری می خواهند از هم طلاق بگیرند، اما بعد از یک جدایی کوتاه جری دوباره همسرش را به زندگی با او راضی می کند.

کریس پارنل نیز برای نقش جری نامزد جایزه BTVA شد. او سابقه زیادی در کمدی دارد و کار خود را با بازی در Groundlings آغاز کرد. پارنل در تبلیغات تجاری فعالیت داشت و برای بازی در مجموعه های طنز Seinfeld و Murphy Brown انتخاب شد و در سال ۱۹۹۸ نیز برای بازی در برنامه Saturday Night Live انتخاب شد. ولی در سال ۲۰۰۱ به دلیل کسری بودجه کنار گذاشته شد و دوباره در اواسط فصل بعدی روی کار آمد. پارنل در فیلم های کوتاه و به یادماندنی Lazy Sunday و More Cowbell شرکت داشت. او در مجموعه 30 Rock در نقش دکتر لئو اسپیسمن دیوانه به عنوان بازیگر دوره ای حضور داشت. پارنل صداپیشه فیلم های انیمیشنی هتل ترانسیلوانیا و دنباله های این فیلم بود؛ همچنین در مجموعه انیمیشنی آرچر در شبکه FX صداپیشه بود. او با آنا گستایر که سابقا با هم در Saturday Night Live بازی می کردند، دوباره در طنز Suburgatory از ABC همبازی شد. او همچنین در تبلیغات بیمه Progressive صداپیشه Progressive Box بود.

سامر با صدای اسپنسر گرمر

اسپنسر گرمر

اسپنسر گرمر صداپیشه شخصیت سامر

سامر خواهر بزرگ تر مورتی است و نسبت به بقیه خانواده رفتارهای معمول تر و متعارف تری دارد. بیشتر از همه چیز به محبوبیت و مقبولیت اهمیت می دهد و یک وسواس خاص در رابطه با تلفن همراهش و شبکه های اجتماعی دارد. سامر هوش و شوخ طبعی مادرش را به ارث برده است، اما ترس های جری نیز کمی در او دیده می شود. سامر در ابتدا خیلی زیاد در ماجراجویی های ریک و مورتی شرکت نداشت اما سفرهای او با آن ها رفته رفته بیشتر می شود، به خصوص وقتی که هوش و استعداد او به ریک ثابت می شود. او با قدرت تفکر سریع و بخش تاریک پنهان وجودش (به خصوص وقتی که زندگی پدر و مادرش در آستانه فروپاشی بود) ریک را تحت تاثیر قرار می دهد. به نظر می رسد که او درک بیشتری از دیگران دارد. به خصوص در قسمت های Morty’s Mind Blowers و Big Trouble in Little Sanchez دیدیم که چگونه احساسات مادرش و دیوانگی ریک را درک می کند.

برترین فیلم های اکشن ۲۰۲۱ در صف اکران

اسپنسر گرمر دختر کلسی گرمر، صداپیشه سامر اسمیت در Rick and Morty است. گرمر حرفه خود را با بازی در Cheers به عنوان بازیگر کودک شروع کرد. پس از حضور کم رنگش در As The World Turns، در نقش اصلی کیسی کارت رایت در سریال تلویزیونی Greek در سال ۲۰۰۷ از ABC ظاهر شد. در برنامه هایی همچون Law & Order: Special Victims Unit و Grey’s Anatomy به عنوان بازیگر مهمان حضور داشت. او در دنباله سریال معروف Ironside (۱۹۶۰) در کنار بلر آندروود ایفای نقش کرد. در سال ۲۰۲۰، ماجرای چاقو خوردن گرمر تیتر همه خبرگزاری ها شد. او و دوستانش در یک بار می خواستند در دعوای کارمند بار با یک فرد شرور مداخله کنند که جراحاتی به او وارد می شود. خوشبختانه، او و یکی دیگر از دوستانش که چاقو خورده بودند، از این ماجرا جان سالم به در بردند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی