حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برترین فیلم های ۲۰۲۱ که حتما باید ببینید

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | حتما بخوانید، سینما

اوایل سال گذشته، به دنبال شیوع ویروس کرونا و در نتیجه بسته شدن سالن سینماها در سراسر دنیا، پیش بینی اینکه چه فیلم هایی اکران می شوند و پرفروش ترین و برترین فیلم ها کدامند، تقریبا غیرممکن بود. امسال حداقل می دانیم که همه چیز غیرعادی و عجیب خواهد بود. با انتشار آنلاین فیلم ها و تلاش اکثر استودیوها برای بازگشت به حالت عادی، پیش بینی اینکه دقیقا چه اتفاقی چه زمانی رخ میدهد، باز هم سخت است. با این حال امیدواریم که این لیست از برترین فیلم های ۲۰۲۱ به نقل از thrillist مفید واقع شود.

برترین فیلم های ۲۰۲۱

هدف از این مطلب معرفی برترین فیلم های جدید اکران شده در سال ۲۰۲۱ است. برخی از فیلم های ذکر شده در زیر مانند Nomadland که نامزد جایزه اسکار است، در جشنواره ها یا سالن های منتخب در سال ۲۰۲۰ به نمایش درآمده اند، اما از آنجا که عموم مردم می توانند این فیلم ها را در سال ۲۰۲۱ ببینند، ما آن ها را در لیست فیلم های ۲۰۲۱ قرار داده ایم.

Barb & Star Go to Vista Del Mar | بارب و استار به ویستا دل مار می روند

بارب و استار

برترین فیلم های ۲۰۲۱

تاریخ اکران: ۱۲ فوریه

کارگردان: جاش گرینبام

بازیگران: کریستن ویگ، انی مامولو، جیمی درنان، دیمون وینس جونیور

Barb & Star Go to Vista Del Mar واقعا ما را غافلگیر می کند. این کمدی فوق العاده به نویسندگی کریستن ویگ و انی مامولو و بازی خودشان در نقش بارب و استار روایت دو دوست صمیمی است که تصمیم می گیرند برای اولین بار شهر کوچک خودشان نبراسکا را ترک کنند تا سفر ماجراجویانه شان را در ویستا دل مار فلوریدا آغاز کنند. در این سفر به دلیل انبوه نارضایتی های شخصی، این دو دوست ناگهان خود را میان نقشه ای شوم و شیطانی گرفتار می بینند. در این کمدی ما شاهد لحظه های خنده داری هستیم که مدیون بازی فوق العاده این دو بازیگر زن است که با دیوانگی ها و کارهای مسخره این صحنه های زیبا را خلق می کنند. توصیف دیوانه بازی ها در این فیلم سخت است، پس همین الان آن را دانلود کرده و لحظات شادی را برای خود رقم بزنید.

Judas and the Black Messiah | یهودا و مسیح سیاه

یهودا و مسیح سیاه

برترین فیلم های ۲۰۲۱

تاریخ اکران: ۱۲ فوریه

کارگردان: شاکا کینگ

بازیگران: دنیل کالویا، لاکیت استنفیلد، جسی پلمونس، دومینیک فیش بک

هیچ فیلمی اخیرا به اندازه درام تاریخی یهودا و مسیح سیاه درخشان نبوده است. این فیلم با بازی درخشان دنیل کالویا در نقش رهبر حزب سیاسی پلنگ سیاه و هنرنمایی لاکیت استنفیلد در نقش مخبر اف بی آی (ویلیام اونیل) ، روایتی است از مرگ فِرِد همپتون (رهبر حزب سیاسی پلنگ سیاه). تنش و هیجان در این فیلم شاکا موج می زند و دائما بین دو شخصیت همپتون و ویلیام اونیل شیفت می کند. ویلیام که یک سارق اتومیبل است سعی دارد از طریق همکاری با اف بی آی و لو دادن اطلاعات رهبر و سخنران کاریزماتیک و فعال سیاسی حقوق سیاه پوستان (همپتون) برای خود از پلیس مصونیت بگیرد. در فیلم یهودا و مسیح سیاه ما شاهد یک روند معمولی و همیشگی از غلبه احساسات به کل داستان نخواهیم بود چرا که ویلیام کم کم متوجه می شود که اطلاعات کم او در زمینه سیاست چه خطراتی را در پی دارد. این جریان زیبا مدیون هنرنمایی حرفه ای استنفیلد است.

اسکار فیلم خورشید به واقعیت نزدیک تر شد: قرار گرفتن در لیست ۱۵ فیلم برتر

Minari | میناری

میناری

برترین فیلم های ۲۰۲۱

تاریخ اکران: ۱۲ فوریه

کارگردان: لی ایزاک چانگ

بازیگران: استیون ین، آلان کیم، هان یه-ری، یون یاجانگ

در فیلم میناری لی ایزاک، مادربزرگی را می بینیم که از کره با خود دانه های میناری را به آمریکا آورده است تا این دانه های خوشمزه و آبدار را که همچون علف هرز به سرعت در محیط لجن زار رشد می کنند، در آنجا پرورش دهد. موضوع اصلی فیلم در واقع نقطه ای است که این محصول و شخصیت های داستان می توانند رشد کنند و شکوفا شوند. خانواده ای کره ای که به تازگی از کره به آمریکا آمده اند و با فقر دست و پنجه نرم می کنند، سپس از کالیفرنیا به آرکانزاس می روند تا رویای پدر خانواده (جیکوب: با بازی استیون ین ) را که کشاورزی است، دنبال کنند. جیکوب یک زمین بسیار وسیع می خرد و در وسط آن یک تریلر است تا در آن زندگی کنند. به محض اینکه به آنجا نقل مکان می کنند، مونیکا همسر جیکوب ( با بازی هان یه-ری) پریشان و افسرده می شود. این زوج، از مادربزرگ مونیکا ( با بازی یونگ یاجانگ) دعوت می کنند تا با آن ها زندگی کند. چانگ این فیلم را بیشتر از نگاه پسر ۷ ساله خانواده، دیوید ( با بازی درخشان آلان کیم) روایت می کند. او که شور و اشتیاق پدرش را به ارث برده دائما از مادربزرگ حیله گر خود که اصلا مثل آمریکایی ها رفتار نمی کند، گله مند است. گستاخی های دیوید اغلب بیننده را به خنده وامیدارد، اما تصویر ناخوشایند از اختلاف زن و شوهر در همه صحنه ها حضور دارد. این فیلم تقریبا برگرفته از زندگی نامه خود چانگ است.

Nomadland | سرزمین آواره ها

سرزمین آواره ها

برترین فیلم های ۲۰۲۱

تارخ اکران: ۴ دسامبر

کارگردان: کلویی ژائو

بازیگران: فرانسیس مک دورمند، دیوید استراترن، لیندا می

فیلم سرزمین آواره ها ساخته کلویی ژائو هم سفرنامه ای از غرب است و هم خیره کننده ترین و زیباترین منظره هایی که تا به حال بر پرده سینما دیده اید به تصویر می کشد. این فیلم سختی زندگی آمریکایی را زیر فشار ساختارهای سازمانی نشان می دهد. مهم تر از همه، این یک فیلم فوق العاده مسالمت آمیز است که مملو از حس همدلی است. احساسی که این روزها نادر شده و به شدت به آن نیاز داریم. ژائو که به درام های مستند خود معروف است، این فیلم را با اقتباس از بخش هایی از کتاب جسیکا برودر ساخته است. اما قهرمان این فیلم زنی به نام فرن با هنرنمایی فرانسیس مک دورمند است که با همسر خود در شهری کوچک و معدنی به نام امپایر زندگی می کند. ناگهان معدن تعطیل می شود و شهر متروک و خالی از سکنه می شود تا جایی که حتی کدهای پستی نیز از تمام سیستم ها حذف می شود. در این میان همسر فرن نیز از دنیا می رود؛ زمانی که او از دوستش با بازی لیندا مِی درباره آموزه های باب ولز در زمینه زندگی در ون می شنود تصمیم می گیرد در ون زندگی کند و به عنوان کارگر در مرکز آمازون کار کند. در ابتدا روایتی بی هدف به نظر می رسد که مملو از تصاویر مسحورکننده مناظری است که در طول مسیر سفر فرن نشان داده می شود ولی آرام آرام به یک سفر معنادار و هدفمند تبدیل می شود. ژائو و مک دورمند در این فیلم به تدریج نشان می دهند که اصرار فرن به این سفر راهی ست برای کنار آمدن با غم از دست دان شوهرش.

Saint Maud | سینت ماد

سینت ماد

برترین فیلم های ۲۰۲۱

تاریخ اکران: ۲۹ ژانویه

کارگردان:رز گلس

بازیگران: مورفید کلارک، جنیفر ایلی، لیلی نایت، لیلی فرزر

ماد زن پرستار جوانی که اسیر گذشته تلخ و وحشتناک خود است، از کار در بیمارستان دست کشیده و مراقبت از یک پیرزن علیل و ناتوان را به عهده گرفته است. او که یک کاتولیک معتقد و مذهبی است، اعتقاد دارد که هروقت کاری در راستای رضای خدا انجام می هد، صدای خدا را درون خود می شنود. بیمار او، آماندا، که رقصنده ای کهنه کار بوده است از لنفوم مرحله چهار رنج می برد ترجیح می دهد تمام بعد ازظهر خود را با دوستان خود خوش گذرانی کند و تا زمانی که زنده است از زندگی خود لذت ببرد. تصورات ماد از خدا او را به این باور سوق می دهد که نجات روح از دست رفته بیمارش به هر قیمتی، ماموریت و هدف او در زندگی است. این اولین تجربه کارگردانی رز گلس است که لحظات جذاب، دلهره آور و ترسناکی را برای شما رقم می زند.

فیلم Justice League زک اسنایدر: تنها فیلم لیگ عدالت

Space Sweepers | رفتگران فضایی

رفتگران فضایی

برترین فیلم های ۲۰۲۱

تاریخ اکران: ۵ فوریه

کارگردان: جو سونگ هی

بازیگران: سانگ جونگ کی، کیم تائه ری، جین سئون کو، یو هائه جین

در ابتدای فیلم می بینیم که زمین دیگر جای زندگی نیست و چند سفینه فضایی به دنبال زباله در فضا هستند. این رفتگران فضایی در آینده ای دور از زندگی بشر در فضا، صحنه هایی از یک پادآرمان شهر دلهره آور و در عین حال خنده دار می آفرینند. تائو هو که پایلت کشتی فضایی ویکتوری است به همراه کاپیتان جانگ، مهندس تایگر پارک و ربات بابز که عضو انجمن فضایی رفتگران هستند در فضا زباله جمع می کنند و می فروشند. پس از یک تعقیب و گریز جانکاه، خدمه سفینه دختربچه ای را در یک سفینه فضایی متروک پیدا می کنند که از قضا یک نانوبات اندرویدی است که تروریست های فضایی روی آن بمب هیدروژنی نصب کرده اند. در ابتدا، خدمه سفینه ویکتوری قصد داشتند که این دختربچه را به گروه تروریستی بفروشند، اما بعد متوجه شدند که او خیلی خاص تر از آن است که در ابتدا به نظر می رسید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Finch

هوم باشه
الان سریع و خشن 9
و
گودزیلا و کینگ کونگ رو ول میکنیم میشینیم پای بارب و استار ، و میناری و نمیدونم چیچی

رسول فروغی

سلام، فیلم هایی که نام بردین هنوز هیچ کدوم عرضه نشدن
تمام فیلم هایی که توی این مطلب معرفی شدن اکران شدن و همین الان قابل دیدن هستن

Milad7

والا از هیچ کدوم خوشم نیومد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی