حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا تولید موبایل هواوی در سال ۲۰۲۱ به نصف کاهش پیدا کند

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | هواوی

گزارشی از Nikkei آسیا می گوید احتمالا تولید موبایل هواوی در سال ۲۰۲۱ به نصف کاهش پیدا کند. گفته می شود غول فناوری چینی انتظار دارد امسال فقط ۷۰ میلیون گوشی بفروشد.

کاهش تولید موبایل هواوی در سال ۲۰۲۱

به نظر می رسد که هواوی به تامین کنندگان گفته است شاید سفارشات تلفن های هوشمند آن در سال ۲۰۲۱ حدود 60٪ کاهش می یابد. کاهش شدید اما پیش بینی شده در بخش تولید موبایل هواوی از 189 میلیون در سال 2020 به 70 میلیون در سال 2021 در نتیجه تحریم های امریکا علیه هواوی است.

هواوی در سال ۲۰۲۱ از جمع پرفروش‌ترین برندهای موبایل کنار می رود؟

موبایل های هواوی در سطح جهانی بسیار محبوب هستند اما در ایالات متحده امریکا به کلی اجازه فروش رسمی ندارند. علاوه بر آن، هواوی در سال ۲۰۱۹ در لیست سیاه امریکا قرار گرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز با توجه به نگرانی های امنیت ملی مبنی بر اینکه هواوی ارتباط نزدیک با دولت چین دارد، یک فرمان اجرایی را در همین جهت صادر کرد. هواوی بارها این اتهام را رد کرده است.

در نتیجه این مشکلات، اردیبهشت ۹۸ بود که گوگل گوشی های هواوی را از بروزرسانی های آینده اندروید حذف کرد. همچنین این شرکت از ساخت شبکه های 5G در بسیاری از کشورهای جهان منع شده است.

هواوی که گفته می شود در حال مذاکره برای فروش برندهای تلفن سری P و سری Mate خود است (اما توسط هواوی تکذیب شد) قرار است گوشی تاشو Mate X2 را در تاریخ ۱۴ اسفند ۹۹ در چین رونمایی کند.

پوستر گوشی میت ایکس ۲

پوستر گوشی میت ایکس ۲

موسسه پایش بازار IDC گفت، در سه ماهه چهارم سال 2020 هواوی 32 میلیون موبایل در سراسر جهان فروخته است، در حالی که در سه ماهه مشابه سال ۲۰۱۹ این عدد برابر 56 میلیون بود. حالا اما پیش بینی فروش کل سال ۲۰۲۱ برابر ۷۰ میلیون دستگاه است

در حال حاضر هواوی به درخواست Cnet برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که بخش تجارت موبایل هواوی به چه سمتی پیش برود؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

اصلا مگه هنوز خارج از چین هم فروش داره ؟! همین اماری که میگه هم نمیتونه و بنظرم احتمالا بخش موبایلش نابود بشه چون گوشی بدون گوگل نه فروش داره نه بدرد میخوره

ali karimi

همون داخل چین فروش داشته باشه براش بسه، یک میلیاردو خورده ای جمعیت مگه کمه، سالی 200میلیون دستگاهم بخرن عالی میشه حتی نفر اول میشه ازلحاط خرید گوشی فقط باید تو خود چین به مردم خودش گوشی ارزونترو با مشخصات بهتر بده، دوما تو خود چین مردمش اهمیتی نمیدن به سرویس های گوگل، مثلا من خودم که تو ایرانم فقط تنها چیزی که از گوگل دارم استفاده میکنم فقط یک مرورگر کروم هستش بعدش جیمیل تمام دیگه، تنها مشکل نداشتن سرویس گوگل اینه که برای بازیها مشکل ایجاد میکنه فقط هواوی برای این کاری بتونه انجام بده تمومه که اونم با برنامه نویسها کسانی که تو ساخت برنامه هستن مشارکت داشته باشه و امتیازهایی برای اونا فرار بده که داده میتونه این مشکلم حل کنه

Finch

هه
تو چین؟
تو چین کدوم گوشی هواوی ، از نظر ارزش خرید توان رقابت با غول های مثل می10 اولترا یا کی30اولترا یا کی30 ریسینگ ادیشن رو داره؟؟؟؟
حالا سری کی40 بماند
بماند که زیربرند اقتصادی انر رو هم دیگه نداره
خدافظ هواوی 😉

c.T.S.A.c

سلام. قصد خرید Y9a دارم میخواستم بدونم تلگرا.م و fیلترشکن راحت نصب میشه همینطور حساب گوگل مشکلی ایجاد نمیکنه؟

c.T.S.A.c

؟؟؟؟؟؟

Y9a به نظر من به غیر از تراشه که طول پایداریش کمه و سرویس هوآوی گوشی خوبی میتونه باشه ولی اگه شما با گوگل کار کردی و کلی هم دیتا تو گوگل داری که میخوای انتقال بدی به نظر من خریدش ( با توجه به خدماتش ) اصلا صلاح نیست. میتونی تو بازه قیمتیش Redmi Note9 Pro بخری که از هر لحاظ کار راه انداز باشه.

ممنونم

Mahdi

یه تحریم ببین به چه وضعی انداختش 😭😭 همینجوری پیش بره هواوی بخش موبایلش نایود میشه😕😕

ali karimi

سلام دوست عزبز، صدرصد نابود کامل نمیشه فقط فروشش کم میشه که اونم با فروش تو چین کشور خودش میتونه راحت کم فروشیهاش جبران بشه، بعدش از بین رفتن یک شرکتی کهذتو ساخت گوشی، فعالیت داره در کل به ضرر ما مردمه، بخصوص هواوی که تو جندیندبخش مثل ساخت لبتاپ، ساعت و مچ بندهای سلامتی و هوشمند،مودم و خیلی چیزهای دیگه فعالیت داره خیلی به ضرر ماها هستش، رقابت کمتر میشه، همین هواوی باعث شده خیلی ها که توان مالی خوبی نداشتن که حتی یه گوشی سامسونگ بخره هواویذباعث شد اوندطرف گوشی دار بشه

Mahdi

ولی بنظرم تا دو سال دیگه میتونه روند نزولی فروشش رو صعودی کنه

Mahdi

می تونه به شرط این که باید خیلی روی سیستم عامل جدیدش با اپ گالری کار کته

Milad7

تحریم ها خیلی روی هواوی فشار وارد کردن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)