حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش برند Mate و P هواوی در دست بررسی است (تکذیب شد)

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

هواوی چین در حال مذاکره در مراحل اولیه برای فروش برندهای برتر تلفن های هوشمند P و Mate است. این خبر را دو نفر با اطلاع مستقیم از این موضوع عنوان کرده اند. اقدامی که می تواند در نهایت خروج این شرکت از تجارت پیشرفته ساخت تلفن های هوشمند باشد. به هر صورت چیزی که قطعی است این است که فروش برند Mate و P هواوی در دست بررسی است. در حال حاضر هواوی خانواده های موبایل دیگر مانند Y و نوا را در بازار جهانی دارد.

آپدیت ۷ بهمن ۹۹ 

هواوی ایران رسما این خبر را تکذیب کرد. متن تکذیبیه به قرار زیر است:

خانواده Mate و P از هوآوی جدا نخواهند شد؛ شایعات تکذیب شدند

به تازگی شایعاتی مبنی بر فروش برندهای Mate و P توسط شرکت هوآوی منتشر شده بود و که تمام این شایعات به صورت رسمی از سوی هوآوی تکذیب شدند.

هر اندازه رشد و توسعه هوآوی با سرعت بیشتری در حال گسترش است، به نظر می‌رسد شایعاتی که پیرامون این کمپانی منتشر می‌شود هم با سرعت بیشتری انتشار پیدا می‌کند. در گذشته شرکت هوآوی به دلیل برخی محدودیت‌های به وجود آمده اقدام به فروش امتیاز برند آنر کرد و همین مسئله موجب شد تا هم اکنون با انتشار شایعه‌ای دیگر پیرامون فروش خط تولید گوشی‌های پرچمدار سری هوآوی P و Mate مواجه شود.

گوشی‌های سری Mate و P به عنوان پرچم‌داران هوآوی شناخته می‌شوند و هوآوی از سه ماهه سوم 2019 میلادی تا سه ماهه سوم 2020 میلادی موفق شده با فروش محصولات این دو سری، 39.7 میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشد که آماری فوق‌العاده به حساب می‌آید.

این آمار  از محصولات سری P و Mate به خوبی نشان می‌دهد که این دو خانواده تا چه اندازه می‌توانند برای هوآوی، ارزشمند باشند و همین مسئله باعث شد تا شایعه منتشرشده در کمترین زمان ممکن از سوی مدیران ارشد هوآوی، تکذیب شود.

بیانیه رسمی هوآوی به این شرح است:

هوآوی می‌داند شایعات بی‌اساس بسیار زیادی پیرامون فروش احتمالی برندهای پرچمداری که تولید می‌کند، وجود دارد؛ این شایعات بی‌اساس هستند و هوآوی چنین برنامه‌ای ندارد. ما کاملا به تجارت گوشی‌های هوشمند خود پایبند هستیم و قصد داریم مسیر تولید و ارائه محصولات باکیفیت را با قدرت و با کمک تجربه‌هایی که تاکنون آموخته‌ایم، ادامه دهیم.

 

فروش برند Mate و P هواوی

گفته می شود که گفتگوها بین بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی جهان و یک کنسرسیوم به رهبری شرکت های سرمایه گذاری تحت حمایت دولت شانگهای از ماه ها قبل ادامه داشته است، و به دلیل محرمانه بودن بحث ها، منبع این صحبت ها نخواست نامش فاش شود.

به گفته یکی از منابع، هواوی از اوایل سپتامبر گذشته به صوره داخلی اقدم به بررسی امکان فروش برندهای تجاری را آغاز کرد. این دو منبع خصوصیات ارزیابی کننده هواوی برای برندها نبودند.

طبق داده های موسسه IDC ، فروش تلفن های Mate و سری P بین در مدت یکسال (چارک سوم ۲۰۱۹ تا چارک سوم ۲۰۲۰) حدود 39.7 میلیارد دلار ارزش داشته است.

به گفته این دو منبع، هواوی هنوز تصمیم نهایی در مورد فروش را اتخاذ نکرده است و ممکن است مذاکرات با موفقیت به نتیجه نرسد، زیرا این شرکت هنوز در تلاش است تراشه های گران قیمت Kirin با طراحی داخلی را برای موبایل های هوشمند تولید کند.

هواوی تکذیب می کند

سخنگوی هواوی گفت:

“هواوی فهمیده است شایعات بی اساس در مورد فروش احتمالی برندهای هوشمند پرچمدار ما منتشر شده است.” “هیچ اعتباری به این شایعات نیست. هواوی چنین برنامه ای ندارد. “

همچنین دولت شانگهای اعلام کرد که از وضعیت آگاهی ندارد و از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

این دو نفر گفتند که فروش احتمالی خطوط تلفن هوشمند برتر هواوی نشان می دهد که این شرکت امید چندانی ندارد که دولت جدید بایدن نسبت به محدودیت های زنجیره تامین هواوی (از اردیبهشت ۹۸) تغییر نظر دهد.

به گفته شخص دوم، مدل مشابه معامله فروش آنر توسط هواوی، شرکت های سرمایه گذاری تحت حمایت دولت شانگهای ممکن است با نمایندگی های هواوی کنسرسیومی تشکیل دهند تا برندهای P و Mate را تصاحب کنند. این دو نفر گفتند که هواوی همچنین در صورت توافق، تیم مدیریت P و Mate موجود خود را برای سری جدید حفظ خواهد کرد.

غلبه بر محدویت های ایالات متحده

هواوی، بزرگترین فروشنده تجهیزات مخابراتی جهان و سازنده شماره 2 تلفن های هوشمند، در نوامبر گذشته از فروش برند موبایل اقتصادی آنر به کنسرسیوم 30 نمایندگی به رهبری شرکتی با حمایت دولت شنژن خبر داد.

منبع دوم گفت فروش کل معامله بیش از 100 میلیارد یوان (15.5 میلیارد دلار) است. در این زمینه آنر از اظهار نظر خودداری کرد.

هدف از فروش آنر، زنده نگه داشتن نام تجاری اقتصادی بود، زیرا تحریم های صورت گرفته توسط هواوی توسط ایالات متحده، زنجیره تأمین واحد را مختل کرده و دسترسی این شرکت به سخت افزارهای اصلی مانند تراشه ها و نرم افزارهایی مانند سرویس های موبایلی گوگل یا GMS را قطع کرده بود.

هواوی ممکن است در پیگیری فروش برندهای مدل تلفن همراه نیز هدف مشابهی داشته باشد. این دو منبع گفتند که آخرین برنامه های هواوی برای دو برند سطح بالا، به دلیل ناکافی بودن تراشه بوده است.

واشنگتن می گوید هواوی تهدیدی برای امنیت ملی است، هوآوی بارها آن را رد کرده است.

آنر V40

آنر V40

روز جمعه، آنر اعلام کرد که هدف این تغییر با اعلام همکاری با سازندگان تراشه مانند اینتل و کوالکام و ارائه یک تلفن جدید به هدف رسیده است.

سال گذشته ریچارد یو، مدیر اجرایی Consumer Business Group این شرکت گفت محدودیت های ایالات متحده به این معنی است که هواوی به زودی تولید تراشه های Kirin را متوقف می کند. تحلیلگران پیش بینی می کنند ذخیره موجود تراشه های آن در سال جاری به اتمام برسد.

بخش HiSilicon هواوی برای طراحی تراشه های خود به نرم افزارهای شرکت های آمریکایی مانند Cadence Design Systems Inc یا Synopsys Inc متکی است و تولید آن را به شرکت تولید نیمه هادی ساخت تایوان (TSMC) که از تجهیزات شرکت های آمریکایی استفاده می کند، برون سپاری می کند.

سری تلفن های P و Mate از برترین بازیکنان بازار گوشی های هوشمند سطح بالاتری در چین هستند و با آیفون های اپل، سری Mi و Mix شیائومی و سری Find اوپو رقابت می کنند.

طبق تحقیقات شرکت تحقیقاتی Counterpoint ، این دو برند تقریباً 40٪ کل فروش هواوی در سه ماهه سوم سال 2020 کمک کرده اند.

تحلیلگران قبلاً به دلیل کمبود شدید قطعات در زمینه عرضه ناچیز اخیر پرچمداران سری P40 و Mate40 اشاره کرده اند.

فلورا تانگ، تحلیلگر در Counterpoint ، گفت:

“ما انتظار داریم که میزان فروش مستمر تلفن های هوشمند سری P و Mate تا چارک اول سال ۲۰۲۱ کاهش یابد.”

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی سری Mate و P را خواهد فروخت؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خب بفروشه حتی سری y و نوا رو هم بفروشه وی عوض میشه ، اینبار سری ناظر رو معرفی میکنه و دوربین های فوق‌العاده رو رو اونا سوار میکنه
Huawei nazer 1

ممد بمولا

به پیر به پیغمبر ردش کردن :/

امیرمحمد قاضی

فقط نوا و نوا ‌؟ تعطیل کنه بهتره تا اون نوا ها
تنها نقطه قوتش همین میت بود

ali karimi

ای خدا لعنتت کنه ترامپ، که این بلارو سر هوآوی آوردی، امبدوارم زودتر این بایدن یکاری کنه و هواوی مجبور به فروش این2 برند نشه

ali_s

میشینه با نوا و وای بازی میکنه😐؟

ali.reza.9821

شایعه ی چرت و پرته …
مثلا بفروشه که چی بشه … خب یهو کل خطش رو میفروشه. برند جدا هم نیست که بخواد بفروشه ! فقط سری محصوله. هر کی شایعه کرده خیلی بچه بوده …

Mahdi

ترامپ رسما هواوی نابود کرد دیگه چیزی از هواوی نموند🤕🤕

Milad7

خخخ اَلِکی میگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)