حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی در سال ۲۰۲۱ از جمع پرفروش‌ترین برندهای موبایل کنار می رود؟

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | هواوی

طبق گزارش Trendforce ، برند مطرح چینی هواوی در سال 2021 از شانس کمی برای حضور در جمع برترین تولیدکنندگان گوشی های همراه برخوردار است. برند هواوی با تولید 170 میلیون دستگاه در سال 2020 در جایگاه سوم تولیدکنندگان گوشی های همراه قرار گرفته است.

تعداد گوشی های تولید شده :

به دلیل تأثیرات همه گیری ویروس کرونا، تولید جهانی گوشی های هوشمند در سال 2020 فقط به 1.25 میلیارد واحد رسیده است. اگرچه انتظار می رود این رقم در سال 2021 به 1.36 میلیارد برسد. همچنین انتظار می رود هواوی در این مدت از جمع 6 تولید کننده برتر گوشی های همراه خارج شود.

تولید گوشی

تولید گوشی

 

اپل پس از سامسونگ در رتبه دوم :

سال 2020 با افزایش 11 درصدی تولید گوشی های همراه نسبت به سال قبل یعنی 2019 مواجه شده است. در سال گذشته میلادی، 6 تولید کننده برتر گوشی های همراه از نظر تعداد عبارتند از:

سامسونگ با تولید 263 میلیون گوشی

اپل با تولید 199 میلیون گوشی

هواوی با تولید 170 میلیون گوشی

شیائومی با تولید 146 میلیون گوشی

اوپو با تولید 144 میلیون گوشی

ویوو با تولید 110 میلیون گوشی

 

کاهش تولیدات هواوی :

با وجود اینکه در سال 2021 توقع افزایش تولید جهانی گوشی های هوشمند را داریم اما انتظار می رود غول فناوری چینی با سقوط گسترده سهم بازار خود، به طور کامل از لیست 6 تولید کننده برتر گوشی های همراه در سال 2021 میلادی خارج شود.

از دلایل بزرگ افت برند هواوی می توان به سیاست این شرکت در قبال تحریم های گسترده آمریکا اشاره کرد که مدیران هواوی تصمیم گرفتند با اعلام استقلال برند آنر و فعالیت جداگانه آن، به بقا و زنده ماندن شرکت هواوی کمک کنند.

تعداد گوشی های تولید شده

تعداد گوشی های تولید شده

به گزارش Trendforce در سال جدید میلادی باید شاهد رشد 9 درصدی تولید گوشی های هوشمند از طرف تولیدکنندگان باشیم که انتظار می رود برند شیایومی بتواند جایگاه سوم هواوی را از آن خود کند و شاهد حضور برند ترنسشن در جایگاه ششم باشیم.

در نتیجه لیست مورد انتظار تولیدکنندگان گوشی های همراه از نظر تعداد در سال جدید میلادی به این صورت خواهد بود: سامسونگ، اپل، شیایومی، اوپو، ویوو و ترنسشن که حدود 80 درصد تولید کل گوشی ها در جهان را شامل می شوند.

طبق این آمار باید شاهد حضور هرچه بیشتر گوشی های 5G از سوی تولیدکنندگان باشیم تا جایی که در پایان سال جدید 37 درصد از کل گوشی های تولیدی از قابلیت 5G برخوردار هستند. نکته جالب توجه در این آمار، سهم 35 درصدی اپل از بازار گوشی های دارای 5G است.

 

به نظر شما در سال 2021 کدام شرکت می تواند گوی سبقت را از رقبا برباید و سهم بیشتری از بازار گوشی های همراه را از آن خود کند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خیر کنار نمیرود

Taha

بازم سر یه آب هویج بستنی ؟😂

Mahdi

خیر 🙂

ali

از وقتی تحریم ها شروع شد هر سال اینو می گن ولی هواوی با قدرت کارشو ادامه می ده .

Milad7

نه نمیره ترامپ که رفت فشارها کم میشه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی