حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۰ جنگنده گران قیمت جهان

در عصر حاضر ما شاهد این هستیم که جت های جنگنده در حال گذار از تکنولوژی نسل ۴ به نسل ۵ هستند. ارتقاهایی که در این جت های جنگنده گران مشاهده می شود معمولا مربوط به ویژگی های رادارگریزی، تجهیزات الکترونیک و سلاح های پیشرفته است. مشخصا این ویژگی ها در یک جنگنده خوب مهم تلقی می شوند اما این ویژگی ها آنقدر گران تمام می شوند که باورش هم سخت است. در اینجا ما لیستی از ۱۰ جنگنده گران قیمت جهان را برای شما آماده کرده ایم.

۱۰ جنگنده گران قیمت جهان

جنگنده Mikoyan MiG-35

ده جنگنده گران قیمت جهان - MiG-35

۱۰ جنگنده گران قیمت جهان – MiG-35

دهمین جنگنده گران دنیا Mikoyan MiG-35 است. میگ ۳۵ یک جنگنده چند منظوره روسی است که توسط Mikoyan طراحی شده است و به عنوان یک جت جنگنده نسل ++۴ معرفی شده است. تولید این جنگنده در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و تاکنون تعداد ۱۲ فروند از آن ساخته شده است (۶ فروند به عنوان هواپیمای آزمایشی و ۶ فروند به عنوان تولید انبوه). در حال حاضر به کارگیرنده اصلی این جنگنده نیروی هوایی روسیه است. این جنگنده به عنوان نمونه پیشرفته تر MiG-20M و MiG-29K شناخته می شود. میگ ۳۵ در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ وارد خدمت شد و هر فروند از آن تقریبا ۴۸.۶ میلیون دلار قیمت دارد.

جنگنده Sukhoi Su-30MKI

ده جنگنده گران قیمت جهان - Su-30MKI

۱۰ جنگنده گران قیمت جهان – Su-30MKI

جایگاه نهمین جت جنگنده گران قیمت دنیا به Sukhoi Su-30MKI تعلق می گیرد. این جنگنده چند منظوره که برای برتری هوایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد توسط شرکت Sukhoi طراحی شده است و در حال حاضر در Hindustan Aeronautics Limited ساخته می شود. تولید این جنگنده از سال ۲۰۰۰ آغاز شد و تا ماه مارس سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۷۲ فروند Sukhoi Su-30MKI ساخته شده است. این جت جنگنده از سوخو ۳۰ توسعه یافته است و توانایی ها و ویژگی هایی مشابه با Sukhoi Su-35 دارد.  این جنگنده برای اولین بار در ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۲ معرفی شد و هنوز در حال خدمت است. کاربر اصلی این جنگنده نیروی هوایی هند می باشد و از آن به عنوان ستون فقرات نیروی هوایی هند یاد می شود. برچسب قیمتی این جنگنده ۵۰ میلیون دلار می باشد.

جنگنده Mikoyan MiG-31

ده جنگنده گران قیمت جهان - MiG-31

۱۰ جنگنده گران قیمت جهان – MiG-31

در رده هشتم این لیست Mikoyan MiG-31 ملقب به Foxhound قرار دارد. این هواپیمای رهگیر توسط Mikoyan-Gurevich/Mikoyan ساخته شده است . این جنگنده در تاریخ ۶ ماه می ۱۹۸۱ معرفی شد و نیروی هوایی روسیه و قزاقستان از کاربران اصلی آن هستند. Mikoyan MiG-31 از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۴ تولید شد اما هنوز بازنشته نشده است و وزرات دفاع روسیه انتظار دارد که حداقل تا سال ۲۰۳۰ از این جنگنده استفاده کند. تعداد ۵۱۹ فروند از این جنگنده ساخته شده است و از آن به عنوان یکی از سریع ترین جنگنده های دنیا یاد می شود. قیمت هر فروند از این جنگنده ۵۷ میلیون دلار می باشد.

جنگنده Saab JAS 39 Gripen

ده جنگنده گران قیمت جهان - Jas 39 Gripen

۱۰ جنگنده گران قیمت جهان – Jas 39 Gripen

در رتبه هفتم ده جنگنده گران دنیا Saab JAS 39 Gripen قرار دارد. Gripen یک جنگنده تک موتوره سبک است که برای حمله به اهداف زمینی و ماموریت های شناسایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این هواپیمای گران قیمت توسط شرکت سوئدی Saab ساخته شده است. تولید این هواپیمای جنگنده از سال ۱۹۸۷ آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد. تاکنون در حدود ۳۰۶ فروند (با احتساب نمونه های آزمایشی) از این هواپیما ساخته شده است و کاربران اصلی آن نیز نیروی هوایی سوئد، آفریقای جنوبی، جمهوری چک و مجارستان می باشند. هزینه هر فروند Gripen در حدود ۶۰ میلیون دلار می باشد.

جنگنده Boeing F/A-18 Super Hornet

ده جنگنده گران قیمت جهان - F-18 Super Hornet

۱۰ جنگنده گران قیمت جهان – F-18 Super Hornet

Boeing F/A-18 Super Hornet ششمین جنگنده گران قیمت جهان می باشد. این جنگنده دو موتوره توسط McDonnell Douglas و پس از ادغام آن توسط Boeing Defense, Space & Security ساخته شده است. این جت جنگنده برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ به خدمت نیروی دریایی آمریکا درآمد. کاربران اصلی این جنگنده نیروی دریایی آمریکا و نیروی هوایی استرالیا می باشند. تولید این هواپیما از سال ۱۹۹۵ آغاز شد و تا به اینجای کار بیش از ۶۰۸ فروند از آن ساخته شده است. هر فروند از این جت جنگنده هزینه ای بالغ بر ۷۰.۵ میلیون دلار خواهد داشت.

جنگنده Sukhoi Su-35

ده جنگنده گران قیمت جهان - Su-35

۱۰ جنگنده گران قیمت جهان – Su-35

Sukhoi Su-35 یکی از گرانترین جنگنده های حال حاضر جهان محسوب می شود. Sukhoi Su-35 یک هواپیمای دو موتوره با قابلیت مانورپذیری بالاست که Sukhoi طراحی آن را به عهده داشته است و توسط Komsomolsk-on-Amur Aircraft Production Association ساخته شده است. این جنگنده برگرفته از Su-27 می باشد و بهبودهایی را در آیرودینامیک موتور هواپیما و سیستم های الکترونیک هوانوردی نسبت به مدل قبل داشته است. این هواپیما در اصل برای نیروی هوایی روسیه ساخته شده بود اما هم اکنون نیروی هوایی چین نیز از آن استفاده می کند. تاکنون ۱۲۸ نمونه از این جنگنده تولید شده است و هزینه هر فروند از آن ۸۵-۸۳ میلیون دلار تخمین زده می شود.

جنگنده Dassault Rafale

ده جنگنده گران قیمت جهان - Rafale

۱۰ جنگنده گران قیمت جهان – Rafale

چهارمین جنگنده گران قیمت جهان Dassault Rafale می باشد. این جنگنده دو موتوره فرانسوی یک هواپیمای چند منظوره است که دارای طراحی سه گوش با بال کانارد می باشد. Rafale توسط Dassault Aviation طراحی و ساخته شده است. این هواپیمای جنگنده به گستره زیادی از تسلیحات مجهز شده است و تولید آن نیز از سال ۱۹۸۶ آغاز شد. کاربران اصلی آن نیروی هوایی فرانسه، نیروی دریایی فرانسه، نیروی هوایی مصر، قطر و هند می باشد. تا به اینجای کار تعداد ۲۰۱ فروند از این هواپیما ساخته شده است و هزینه هر فروند از آن ۸۵.۵ میلیون دلار تخمین زده می شود.

جنگنده Eurofighter Typhoon

ده جنگنده گران قیمت جهان - Eurofighter

۱۰ جنگنده گران قیمت جهان – Eurofighter

سومین جنگنده گران قیمت دنیا Eurofighter Typhoon می باشد. Eurofighter یک جنگنده نسل چهار دو موتوره با طراحی سه گوش و بال کانارد می باشد. این جنگنده چند منظوره توسط Eurofighter Jagdflugzeug GmbH ساخته شده است و نتیجه همکاری بریتانیا، آلمان، ایتالیا و اسپانیا می باشد. Eurofighter در چهارم آگوست ۲۰۰۳ وارد خدمت شد و تاکنون ۵۷۱ فروند از آن تولید شده است. از کاربران اصلی این جنگنده می توان نیروی هوایی بریتانیا، آلمان، ایتالیا و اسپانیا را نام برد. هزینه هر فروند از این هواپیما حدودا ۹۵ میلیون دلار تخمین زده می شود.

جنگنده Lockheed Martin F-35 Lightning II

ده جنگنده گران قیمت جهان - F-35

۱۰ جنگنده گران قیمت جهان – F-35

جایگاه دومین جنگنده گرانقیمت جهان به Lockheed Martin F-35 Lightning II می رسد. این هواپیمای نسل پنج از یک موتور بهره می برد و توانایی انجام عملیات در شرایط جوی مختلف را دارد. جنگنده تولید شده توسط لاکهید مارتین به منظور برتری هوایی و حمله به اهداف زمینی طراحی شده است. کاربران اصلی این جنگنده ارتش آمریکا و نیروی هوایی بریتانیا هستند، هرچند کشور های دیگری مانند امارات نیز خواهان به خدمت گرفتن این هواپیما شده اند. تولید این جنگنده از سال ۲۰۰۶ آغاز شده است و تاکنون تعداد ۶۱۵ فروند از آن تولید شده است. قیمت گران ترین نسخه این جنگنده یعنی F-35C برابر با ۱۲۲.۸ میلیون دلار می باشد.

جنگنده Lockheed Martin F-22 Raptor

ده جنگنده گران قیمت جهان - F-22

۱۰ جنگنده گران قیمت جهان – F-22

گران ترین جنگنده حال حاضر جهان Lockheed Martin F-22 Raptor نام دارد. این جنگنده نسل پنجمی پنهان کار توسط Lockheed Martin Aeronautics و Boeing Defense and Space & Security ساخته شده است و توانایی انجام عملیات در شرایط آب و هوایی مختلف را دارد. تولید این هواپیما که یکی از برترین جنگنده های جهان محسوب می شود از سال ۱۹۹۶ آغاز شد و در سال ۲۰۱۱ متوقف شد. تعداد ۱۹۵ فروند از این هواپیما تولید شده است و تنها نیروی هوایی آمریکا از این جنگنده استفاده می کند. برچسب قیمتی هر فروند از این هواپیما ۱۵۰ میلیون دلار است.

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چه قدر گرون

HM-Royal

فقط F22

Milad7

فقط قاهر 313 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد