حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به ۷ قابلیت جدید رابط کاربری MIUI 12.5 شیائومی

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | آپدیت، تماشا کنید، شیائومی

رابط کاربری MIUI 12.5 نمونه جدید نگاه شیائومی به آن چه که اندروید باید باشد، به شمار می رود. شاید فکر می کنید که این آپدیت یک ارتقا جزئی نسبت به MIUI 12 باشد که البته اشتباه هم نیست. در این ویدیو می خواهیم نگاهی به ۷ قابلیت جدید رابط کاربری MIUI 12.5 شیائومی داشته باشیم.

رابط کاربری MIUI 12.5

اگر دوست دارید بدانید که این آپدیت برای چه دستگاه هایی ارایه می شود، ما پنج روز پیش برای شما درباره لیست دستگاه هایی که آپدیت MIUI 12.5 را تا بهار ۱۴۰۰ دریافت می کنند، مطلبی نوشتیم. شما می توانید آن را اینجا مرور کنید:

لیست دستگاه هایی که آپدیت MIUI 12.5 را تا بهار ۱۴۰۰ دریافت می کنند

اما قابلیت های جدید MIUI 12.5 شیائومی شامل چه مواردی است؟ خب به صورت خلاصه باید موارد زیر را عنوان کنم:

  1. ۱- تغییر بوت انیمیشن
  2. ۲- سوایپ بین منو تنظیمات سریع و نوتیفیکیشن ها
  3. ۳- همه تنظیمات مربوط به شخصی سازی نمایشگر در یک منو ادغام شده است
  4. ۴- منو جدید تنظیمات صدا و خاموش و روشن
  5. ۵- قابلیت انتخاب حالت نمایشگر Recent app
  6. ۶- نرم افزار دوربین به روز شده است
  7. ۷- حریم خضوضی به روز شده

برای درک بهتر این موارد ویدیو زیر را تماشا کنید:

رابط کاربری MIUI 12.5 جدید زیبایی و طراحی بصری را بهبود بخشیده است. مدیر شرکت در صحنه رابط کاربری را با iOS مقایسه کرده و گفته است که افکت ها تقریباً یکسان است. شیائومی همچنین در مقایسه با اپل ، هواوی ، اوپو ، vivo و Meizu شرکتی است که کمترین برنامه پیش فرض سیستمی را به ارمغان می آورد. جالب که اصلا با One UI سامسونگ مقایسه ای انجام نشد!

توسعه پیشرفته شامل بازنویسی ساختار اصلی بود بنابراین MIUI 12.5 از 20٪ حافظه کمتر و 25٪ انرژی کمتر استفاده می کند، با استفاده از حافظه پس زمینه به طور متوسط ​​35٪ کاهش می یابد. در مورد برنامه ها صحبت کردیم و باید گفت شما فقط تعداد اندکی برنامه از پیش نصب شده برای تنظیمات، دوربین و تماس های تلفنی و چند برنامه نرم افزاری دیگر را دریافت خواهید کرد.

درست مثل MIUI 11 و MIUI 12 ما یک تصویر زمینه پویای دیگر داریم. این بار این بلندترین قله کوه چهار خواهر در سیچوان چین است و با زندگی واقعی سازگار می شود، بر اساس آب و هوای واقعی اطراف شما. همچنین سفارشی سازی های بیشتری در مناظر و اصوات وجود دارد. اعلان های متعدد با الهام از مکان های مختلف در سراسر جهان در چهار زنگ مختلف ارائه می شوند.

صحبت از امنیت شد و باید گفت که MIUI 12.5 به شما امکان می دهد از دسترسی برنامه ها به مکان ، داده های خصوصی ، دسترسی به کلیپ بورد جلوگیری کنید و گذرواژه ها یا سایر اطلاعات حساس را ذخیره نمی کند.

نظر شما درباره رابط کاربری MIUI 12.5 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خیلی بهتر شده 😆😆

m.b

“شیائومی همچنین در مقایسه با اپل ، هواوی ، اوپو ، vivo و Meizu شرکتی است که کمترین برنامه پیش فرض سیستمی را به ارمغان می آورد. جالب که اصلا با One UI سامسونگ مقایسه ای انجام نشد!”
این بخش سوراخ شد… 😂 به نصف پیامبران هدف خاصی نداشته… فقط چون سامسونگ اصلاً فروش قابل توجهی تو چین نداره تو این مقایسه نیومده وگرنه خب مشخصا خود سامسونگ دارا میتونن شهادت بدن که به خدا تعداد برنامه هایی که سامسونگ جلوی حذفشونو میگیره بیشتر از 9 تاست… 😂🤦‍♂️
جدا از شوخی اساساً این ماجرا هم ادامه ماجرای توجه به درخواست های کاربراست… خصوصاً تو گلوبال همه ما حداقل یکبار با خودمون گفتیم که چرا واقعاً بعضی برنامه های شیا که بدرد ما نمیخورن وجود دارن(البته تقریباً همه این برنامه ها قبلاً هم قابل حذف بودن) و بعضی که نمیخوایم و براشون جایگزین خوب داریم رو نمیشه حذف کرد‌(که این مورد بیشتر بوده)… این موضوع تو برند های دیگه هم هست… و الان به این درخواست توجه شده و میشه جز 9 برنامه سیستمی بقیه رو حذف کرد که البته این واسه رام چین هست… من نگاه نکردم تو گلوبال شرایط به چه صورته چون تو گلوبال حتی مرورگر شیا هم به طور کامل قابل حذف شد بعد ماجرایی که ساختن براش… و همچنین اپ فروشگاهش هم تو گلوبال واجب نیست و تا اینجا میشه فقط 7 برنامه کاملاً غیرقابل حذف(که اونم قربونش برم با ترفند هایی حذف میشد کرد قبلاً… 😂🤦‍♂️)

“در چهار زنگ مختلف ارائه می شوند.”
این سیاست زنگ های مختلف شیا تو بخش های مختلف داره ریشه دار میشه… فکر کنم با تم زنگ های اس‌ام‌اس شروع شد و بعد برای زنگ هشدار هم اومد و الانم ادامه پیدا کرده تو 12.5… جدا از زیبایی هایی که زنگ پیامکش داره که تکراری نمیشه من برای زنگ هشدار هم از یه نوع دیگه‌ش استفاده میکنم… (من صبحا خیلی سخت بیدار میشم) قبل این ماجرا ها که برای صبح زنگ میذاشتم تهش دو هفته‌ای به زنگ عادت میکردم و صداش برام ناخودآگاه میشد و بدون اینکه از خواب بیدار شم و با هشیاری کامل چرتش رو بزنم دستم تقریباً ناخودآگاه میرفت روی چرت و بارها هم اینطور میشد تا جایی که مثلاً رکورد 9بار چرت 5 دقیقه‌ای رو دارم… 😅 اما از وقتی هشدار پویا هم انتخاب کردم هر روز یه طور زنگ میخوره و ذهنم فعلاً بهش عادت نکرده… 😅

Mohammadr

با چندتاش واقعا حال کردم

– اجازه حذف بعضی دیگه از اپ هارو داده
– میشه بین نوتیفیکیشن و اون یکی! راحت جابجا شد
– فیلترای زیاد تو گالری
– ساخت پی دی اف از گالری!! خیلی خوبه واس دانشگاه
– دوربینشم جالب شده بود، تصویر اضافه شده…
– note هم خیلی خوب شده، اینکه یه شکلی با دست بکشی و بعد خودش کامپیوتری تبدیل به همون بشه… نیاز به اپ های ثالث نیست..

Milad7

من با one ui خیلی راحت ترم 🙂 به هر حال بحث رابط کاربری کاملا سلیقه ای هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)