حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تفاوت‌ شیائومی می ۱۱ پرو با می ۱۱ پرو پلاس

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | شایعات، شیائومی

از زمان معرفی شیائومی می ۱۱ ، شایعات بسیاری در مورد مدل‌های پیشرفته تر این سری منتشر شدند. برای مثال، شایعاتی در مورد بهبود دوربین، باتری و حتی فست شارژ بودن شیائومی می ۱۱ پرو . امروز، وب‌سایت Slashleaks، جزئیات دوربین شیائومی می ۱۱ پرو و شیائومی می ۱۱ پرو پلاس را که با کدنام‌های Mars و Star شناخته می‌شوند، منتشر کرده است. با توجه به این اطلاعات، مشخصات افشا شده و مستندات کد گشایی MIUI 12.5، تا حدودی می‌توان تفاوت‌های این دو نسخه را بیان کرد. برای مشاهده ادامه این مطلب، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تفاوت‌های شیائومی می ۱۱ پرو با شیائومی می ۱۱ پرو پلاس

شیائومی می ۱۱ پرو با شیائومی می ۱۱ پرو پلاس

تفاوت می ۱۱ پرو با می ۱۱ پرو پلاس

هر دو تلفن مورد نظر، از نمایشگر ۶.۸۱ اینچی AMOLED با وضوح +QuadHD ، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۴۸۰ هرتزی استفاده خواهند کرد. شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ پرو پلاس، مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ و سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 خواهند بود. دوربین اصلی، قابلیت بزرگ‌نمایی ۱۲۰ برابر در حالت عکس، و در حالت فیلم برداری بزرگ‌نمایی ۱۵ برابری را خواهد داشت.

دوربین فوق عریض می ۱۱ پرو ، از زوم ۰.۶ برابری بهره خواهد برد؛ درحالی که مدل پیشرفته تر یعنی می ۱۱ پرو پلاس ، بزرگ‌نمایی ۰.۵ برابر را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. غیر از این، تفاوت اصلی مربوط به دوربین تله فوتو می‌شود. اگرچه هر دو از ۵ برابر زوم اپتیکال و OIS (لرزشگیر اپتیکال) پشتیبانی می‌کنند؛ با این حال این سنسور در مدل +Mi 11 Pro رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی داشته اما شیائومی Mi 11 Pro از رزولوشن کمتری بهره خواهد برد (اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست).

شیائومی Mi 11 Pro

شیائومی می ۱۱ پرو

همانطور که قبلا نیز مشاهده کردیم، هر دو مدل به فست شارژ بی‌ سیم ۶۷ واتی مجهز خواهند بود؛ اما طبق گزارشات، شیائومی می ۱۱ پرو پلاس باتری بزرگ تری نسبت به برادر کوچک تر خود خواهد داشت.
لازم به ذکر است که پیش از افشا شدن این اطلاعات، کمپانی شیائومی دو نسخه برای صدور گواهی‌نامه را ارائه کرده بود. این مدل‌ها با نام‌های Xiaomi Mi 11 Big Cup و Xiaomi Mi 11 Super Big Cup شناخته می‌شوند و قرار است در ماه جاری معرفی شوند. بنابراین ، تعداد بسیار زیادی از افشاگران و منابع معتبر ادعا داشتند که این نام‌ها ، مختص شیائومی Mi 11 Pro و شیائومی +Mi 11 Pro خواهند بود.

شیائومی Mi 11

شیائومی می ۱۱

 

مشخصات شیائومی می ۱۱ :

ابعاد و نمایشگر :

  • ابعاد 164.3 × 74.6 × 8.06 میلی متر (نسخه شیشه‌ای) ، نسخه چرم با طول و عرض یکسان با نسخه شیشه‌ای و ضخامت ۸.۵۶ میلی متر / وزن ۱۹۶ گرم (نسخه شیشه‌ای) و ۱۹۴ گرم (نسخه چرم)
  • صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی از نوع AMOLED / رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از HDR10 و حداکثر روشنایی ۱۵۰۰نیت / نسبت کنتراست 5000000:1 ، پشتیبانی از MEMC و محافظت شده با کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس (Victous)

سخت افزار و نرم افزار :

  • تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ ( لیتوگرافی ۵ نانومتری ) و پردازنده گرافیکی Adreno ۶۶۰ / اندروید ۱۱ بر پایۀ MIUI 12
  • ۸ گیگابایت رم LPDDR5 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز ، در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1
  • ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 با فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز ، در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1

 

تصویر شیائومی می ۱۱ شکسته خیلی از کاربران را شوکه کرد

 

دوربین :

  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ، گشودگی دیافراگم ۱.۸۵، لرزشگیر اپتیکال در کنار سایز پیکسل ۰.۸ میکرومتر
  • دوربین فوق عریض ( اولترا-واید ) ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۲.۴ و زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای
  • دوربین ۵ مگاپیکسلی تله ماکرو با گشودگی دیافراگم ۲.۴
  • دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۲.۴ و سایز پیکسل ۰.۸ میکرومتر
  • فیلم برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه / 4K با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه / 720p با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه

باتری ، حسگرها و سایر مشخصات :

  • باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعت با فست شارژ ۵۵ وات، شارژر بی سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس ۱۰ وات / درگاه USB Type-C 2.0
  • حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر با قابلیت اندازه گیری ضربان قلب / سنسور مادون قرمز / بلندگو های دوگانه Harman Kardon و پشتیبانی از صدای Hi-Res / وای فای نسل 6E و بلوتوث نسخه 5.1 و NFC

این‌ها، مشخصات کامل شیائومی می ۱۱ بودند که ۲۸دسامبر رونمایی شد. غیر از این، مشخصات لو رفته و افشا شده از دو مدل پرو و پرو پلاس که پیش تر راجع به آن‌ها صحبت کردیم، همگی شایعه هستند. امیدواریم شیائومی، اطلاعات رسمی این دو را منتشر کند؛ تا ببینیم که چقدر می‌توان به شایعات اطمینان پیدا کرد.

 

می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را درباره این مطلب، در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

پروپلاس مکس

Auroro

خوبه ماژولش جموجوره

Taha

سمپل ریت ۴۸۰ هرتز👌😯

m.b

با درصدی نمک پاشی و فرافکنی قبول کنید…

The Destroyer

فیک

Mahdi

منتظریم

Milad7

۱۱ پرو پلاس اش خیلی خفنه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی
به نام خدا. محمد ایمان فراشیانی هستم، متولد تهران. علاقه مند به موبایل و فناوری هستم و در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت دارم.