حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۲ برای باتری قلب خیلی بیشتر از آنچه که تصور میشد، ضرر دارد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، پزشکی و سلامت

آیفون ۱۲ خیلی بیشتر از آنچه که در ابتدا تصور میشد، برای کاربرانی که باتری قلب (ضربان ساز مصنوعی قلب) و الکتروشوک دارند، خطرناک است. گزارشی از موسسه قلب و عروق هنری فورد نشان می دهد که این مسئله می تواند خیلی جدی باشد. بر اساس گزارش techradar اگر بیماران احتیاط نکنند، داشتن آیفون ۱۲ می تواند به قیمت جانشان تمام شود!

هنگام استفاده از جدیدترین فناوری های اپل احتیاط کنید

این گزارش به دنبال بیانیه خود شرکت اپل درباره ایمنی آیفون ۱۲ و لوازم جانبی مگ سیف منتشر شد. این شرکت به کاربران دارای باطری قلب هشدار داد که این محصولات را همیشه حداقل ۱۵ سانتی متر از ضربان ساز یا الکتروشوک خود دور نگه دارند و هنگام شارژ بی سیم حداقل ۳۰ سانتی متر از آن فاصله داشته باشند.

اگر قصد خرید آیفون ۱۲ دارید، در صورت داشتن هرگونه دستگاه پزشکی حیاتی در بدن خود یا اطرافیانتان، بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید.

آخرین تحقیقات تاثیر آیفون ۱۲ برای باتری قلب

بر اساس گزارش دکتر گورجیت سینگ، متخصص قلب و عروق، دستگاه های آیفون  ۱۲ دارای آهنرباهایی هستند که بسیار قوی تر از آن چیزی ست که محققان در ابتدا به آن پی برده بودند. آهنرباها آنقدر قوی هستند که می توانند الکتروشوک کاشته شده در قفسه سینه بیمار را تحت تاثیر قرار دهد.

آیفون ۱۲ و ضربان ساز

آیفون ۱۲ برای باتری قلب ضرر دارد

دکتر سینگ گفت: «ما در برنامه نویس اکسترنال الکتروشوک مشاهده کردیم که عملکرد دستگاه متوقف شد». خوشبختانه بعد از دور کردن آیفون ۱۲، عملکرد دستگاه الکتروشوک به حالت عادی بازگشت. دکتر سینگ و همکارانش از این یافته ها متحیر شدند.

این تیم تحقیقاتی تاکید کرد که کاربران آیفون باید مراقب باشند که گوشی خود را کجا قرار می دهند. یافته های آن ها نشان می دهد که گذاشتن آیفون ۱۲ در جیب پیراهن یا جیب بالایی کت، می تواند عواقب مرگباری داشته باشد. وقتی مستقیما با شرکت اپل تماس گرفته شد، هیچ توضیحی در مورد این یافته ها ندادند.

چرا آهن ربا این همه مشکل ایجاد می کند؟

ضربان ساز و سایر تجهیزات پزشکی مشابه باید درون بدن بیمار کاشته شوند.  این بدان معنی است که در صورت هر گونه تغییر جزئی در دستگاه، بیمار باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. عملی که به خودی خود جزء خطرناک ترین عمل های جراحی است.

به جای این روش، باتری قلب و دستگاه های مشابه طوری طراحی شده اند که بتوان از طریق قرار دادن آهنرباهای قوی روی آن ها، از بیرون کنترلشان کرد. بنابراین اگر آهنربایی قوی باشد، می تواند روی این دستگاه ها تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که درباره محصولاتی مانند آیفون ۱۲ و مناطقی که میدان مغناطیسی قوی دارند، هشدار می دهند.

اگر از ضربان ساز یا هر دستگاه پزشکی دیگری استفاده می کنید، اگر مطمئن نیستید که چگونه بر سلامتی شما تاثیر می گذارند، بهتر است با پزشک خود دوباره در مورد ایمنی این دستگاه ها مشورت کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مرسی اپل 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی