حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معادل سامسونگی MagSafe باید در سال ۲۰۲۱ ارایه شود

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | سامسونگ

با نگاهی به بازار گوشی های هوشمند اندروید در طول سال ۲۰۲۰ متوجه خواهید شد که تنها چند “نوآوری” وجود داشته است. اکثر این نوآوری ها هم از سامسونگ ارایه می شود که به نظر می رسد می داند چگونه یک گوشی تاشو عالی را تولید کند. ما در این سال نه تنها گلکسی زد فلیپ، بلکه گلکسی زد فولد ۲ را نیز دریافت کردیم. با این حال امسال اپل یک ویژگی جذاب به نام Magsafe معرفی کرده که برای آینده اکوسیستم لوازم جانبی محصولاتش یک پلتفرم جدید با پتانسیل بالاست. به نظر ما معادل سامسونگی MagSafe باید در سال ۲۰۲۱ ارایه شود. اگر واقع بینانه به بازار اندروید نگاه کنیم، شرکت هایی که نوآوری معنادار (نه فقط پیشرفت بخش های مختلف) را ارایه می کنند بسیار کم هستند و برجسته ترین نام در بین آن ها، همین شرکت کره ای است، پس شاید باید معادل مگ سیف اپل در اکوسیستم اندروید را از این برند انتظار داشته باشیم.

معادل سامسونگی MagSafe

سامسونگ با گلکسی فولد نسل اول یک فرصت را به دست آورد و علیرغم فاجعه محافظ صفحه ای که واقعا قابل تعویض نیست، Fold تسیلم نشد. با Z Fold 2 تقریبا احساس می شود که این دستگاه کاملا متفاوت از نسل اول است. گرچه دیدن این نوع جهش فناوری سخت افزاری شگفت انگیز است، اما هنوز چیزی از جنبه اندروید وجود ندارد.

وقت آن است که کمی به اردوگاه اپل شیرجه بزنیم. اپل برند تجاری MagSafe را از لپتاپ هایش حذف کرد اما با آیفون ۱۲ آن را به بازی بازگرداند. جالب اینکه این بازگشت به همان روشی که انتظار می رفت، نبود. مطمئناً شارژر بی سیم جدید MagSafe و MagSafe Duo به عنوان جایگزین شبه AirPower وجود دارد، اما پتانسیل این طرح در اینجا متوقف نمی شود.

می بینید، ادغام جدید MagSafe اپل با سیستم عامل iOS و آیفون ۱۲، درب را برای لوازم جانبی بسیار جذاب را باز کرده است. اپل به جای اعتماد به سازندگان لوازم جانبی شخص ثالث و تلاش برای یافتن چیزی جدید، امور را به دست خود گرفت. از کیف پول MagSafe که در پشت تلفن شما قرار می گیرد، تا شارژر اتومبیل Belkin MagSafe و حتی قاب های مخصوص خود اپل، همه اینها تجربه نرم و لذت بخشی را ارائه می دهند.

اگر سامسونگ کمی وقت می گذاشت و از تلاش برای تهیه یک سینک پر از ویژگی های نرم افزار و سخت افزار نسل بعدی عقب می کشید، شاید این شرکت می دید که زمان چیز متفاوت دیگری فرا رسیده است. سامسونگ در حال حاضر شارژ بی سیم سریع و مجموعه ای از لوازم جانبی شارژ بی سیم را ارائه می دهد، اما MagSafe متفاوت است.

اینکه بتوانید شارژر MagSafe را به آیفون متصل کنید و در اولین تلاش روی تراز وسط قرار قاب پشتی داشته باشد، این یک تغییر بزرگ است. این یعنی نیازی به نگرانی قرار نگرفتن تلفن به روش درست یا در زاویه مناسب نیست. داشتن کیف پول سه کارته که نیازی به چسب ندارد و می توان آن را با کیف (پول) یا بدون آن استفاده کرد، نکته دیگری برای کسانی است که بدنبال پیشرفت در زندگی روزمره خود هستند.

جایگزین هایی وجود دارد اما مناسب نیستند

مطمئناً شما می توانید سیستم جدید Mobile by Peak Design (تصویر بالا) را پیش سفارش دهید، اما هنوز محدودیت هایی وجود دارد. اول، اگر می خواهید قاب گوشی خود داشته باشید، خب این سیستم برای شما مفید نیست. سپس گزینه استفاده از پورت استفاده برای همه (در اینجا ترجمه ای برای Universal) برای اتصال لوازم جانبی شما وجود دارد، اما این لوازم به راحتی از تلفن به تلفن دیگر منتقل نمی شوند. بعلاوه، این حجم زیادی را به تلفن اضافه می کند که اگر طرفدار Note 20 Ultra یا Galaxy S21 Ultra باشید، می تواند بسیاز زیاد شود.

با توجه به انتظار ۲۰۲۱ و احتمال معرفی Galaxy S21 در هفته های آینده، احتمالاً برای یک رقیب MagSafe از طرف سامسونگ کمی دیر شده است. با این حال، زمان زیادی برای معرفی چیزی خاص و عالی وجود دارد.

در مورد نوآوری مانند این سوال دیگری وجود دارد. “چرا باید سامسونگ باشد؟” و این یک سوال بسیار معتبر است، اما صادقانه بگویم، سامسونگ اکثریت سهم بازار در دنیای اندروید را در اختیار دارد و اگرچه ما می توانیم امثال LG یا Motorola را متصور شویم که چیزی مشابه را توسعه می دهند، اما بعید است که واقعا این کار انجام شود. سامسونگ توانایی، امکانات، بخش تحقیق و توسعه و حضور در بازار را دارد که واقعاً در سال ۲۰۲۱ و بعد از آن می تواند حتی کار متفاوتی انجام دهد.

بنابراین سامسونگ، لطفاً MagSafe را از اپل “قرض” بگیر، یا چیز کاملاً متفاوتی ایجاد کن که برگ های ما را بریزد! 🍂

سامسونگ چه راه حل مشابهی را می تواند تحویل دهد؟

ما بیشتر این بحث را با تمرکز بر روی یک رقیب MagSafe با کارایی “شارژ” نوشتیم، اما حقیقت این است که سامسونگ در هنگام تهیه مجموعه ای از شارژرها و روش های شارژ برای دستگاه های خود، کاملا قوی کار می کند. اگر شایعات پیرامون حذف سرشارژ از جعبه Galaxy S21 به واقعیت بپیوندد، اهمیت چنین کاری بیش از هر زمان دیگری افزایش خواهد یافت.

شاید سامسونگ در واقع بتواند بازار را شوکه کند و یک دسته خاص برای این کار وجود دارد که می توانیم به آن فکر کنیم، تبلت ها. بله، سامسونگ در حال حاضر بهترین تبلت های اندرویدی را تولید می کند و تا زمانی که با Fire Tablets و Lenovo Tabs به بازار اقتصادی نرسیدید، واقعاً رقابت زیادی وجود ندارد. اما با شایعات حذف کامل سری گلکسی نوت و شایعات گلکسی S21 Ultra مبنی بر پشتیبانی از محبوب ترین قلم S Pen، این امر دروازه محصول جدیدی را باز می کند.

شاید زمان آن فرا رسیده باشد که سامسونگ چیزی شبیه ASUS PadFone X قدیمی ایجاد کند که تلفن هوشمند را به تبلت تبدیل می کند. این دستگاه به طور جدی در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و خیلی زود ایسوس از آن ناامید شد. اگر به یاد ندارید برای شما توضیح می دهد، پدفون ایکس در حقیقت یک موبایل و یک نمایشگر بزرگ در اندازه تبلت بود که باتری هم داشت. وقتی بیرون بودید موبایل را با خود همراه داشتید و وقتی به جایی مثل خانه یا دفتر رسیدید، آن را درون نمایشگر بزرگ (تبلت) قرار می داد و بوممم! شما یک تبلت داشتید! حقیقتا ایده خوبی بود و نفهمیدم چرا ایسوس از آن ناامید شد.

فرضیه اینکه بتوانید تلفن هوشمند خود را به یک تبلت تبدیل کنید، رویایی است که به هر حال عملی می شود (هر چند گلکسی زد فولد ۲ تا حدودی در آن موفق بوده است). به جای اینکه به طور جداگانه یک تبلت و گوشی هوشمند بخرید، فقط این دو را با هم ترکیب کنید و بر اساس نیاز فعلی از هر یک استفاده کنید این ترکیب نیاز به نرم افزار یا بازی های اضافی در تلفن همراه شما، همراه با هزینه های داده مربوط به استفاده از hotspot تلفن همراه شما را برطرف می کند.

امروزه تلفن ها چنان باورنکردنی هستند که بهتر از تلاش برای خرید ابتدایی ترین تبلت یا حتی یک لپ تاپ (غیر از شاید Chromebook) هستند.

به راستی باید گفت که واقعاً هیچ حدسی وجود ندارد که سامسونگ با تحقیق و توسعه (R&D) خود برای دستگاهی از این دست چه خواهد کرد. اما برای کاربرانی که محتوا تولید می کنند، داشتن دستگاهی با طراحی کلی Galaxy Tab S7 یا S7 Plus بسیار جذاب است. تصور کنید که همراه با آن، S21 شما به یک صفحه کلید متصل می شود. این تلفن در حالی که تمام توان موردنیاز را تأمین می کند به عنوان تاچ پد عمل می کند.

رابط کاربری می تواند به همان روشی باشد که با ترکیبی بین One UI سامسونگ و حالت DeX Desktop Mode در آمده است. تنها دلیلی که فکر می کنیم این کار بهتر از قرار گرفتن در پشت تبلت شما مانند PadFone X است، حفظ طراحی باریک است. همچنین شما قلم گلکسی تب اس ۷ را هم دارید.

ما می توانیم رویا ببینیم، اما سامسونگ باید سال 2021 را با نوآوری جدید “برنده” شود كه نحوه استفاده و تفكر استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت های ما را تغییر می دهد.

نظر من

حقیقتا این مطلب را با خواندن تیتر و چند پاراگراف اول انتخاب کردم. آخر مطلب واقعا ایده عجیب و دور از ذهن و غیرکاربردی است. مثلا شما در حالی که سامسونگ Dex را دارید، کافی است یک مانیتور یا تلویزیون داشته باشید، دیگر نیازی به تبلت نیست. اصلا این ها را چه Magsafe؟! در حقیقت منظور مطلب این است که این نوآوری (عیر کاربردی خودش) بهتر از نوآوری Magsafe اپل است. خب من فکر می کنم که سامسونگ باید همان مگ سیف اپل را به همان شکل که در آیفون ۱۲ وجود دارد به محصولاتش بیاورد!

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

سامی شابلون

Auroro

میگن هزینه ساخت می 11 و ایفون 12 یکیه

یادتونه اون قیمت بندی چرتو؟
370 دلار قطعات آیفون

s.h

واقعا ویژگی خاصی نیست که نیاز به آوردنش به اندرسود باشه و جز جنبه تبلیغاتی اون اوایل هم هنوز به محبوبیت نرسیده این قابلیت و در حال خاضر هم این لوازم جانبی چه شارژر و چه جا کارتی که معرفی شده به رتحتی به گوشی های اندرویدی هم متصل میشن فقط کمی شل تر هست ولی در کل چیزی نیست که چاقعا کاربردی باشه و جا کارتیش هم در تشت ها واقعا اتصال محکمی نداشت و به راحتی با درآوردن گوشی از جیب احتمال بالایی داره که جدا بشه که عملا خریدش رو زیر سوال میبره

Milad7

وِلکن آقا چیه این 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)