حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دامنه نوسان سهام های بورس تغییر کرد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار داخلی، بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران با تشریح چهار تصمیم جدید برای تحول بورس گفت: یکی از تصمیمات اخیر تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ و منفی ۲ درصد است که از شنبه آینده اجرایی می شود.

تغییر دامنه نوسان سهام بورس ایران از شنبه

محمد علی دهقان دهنوی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین مصوبات شورای عالی بورس اظهار داشت: شورای عالی بورس 4 مصوبه مهم داشت که مهمترین آن تغییر دامنه نوسان بود.

تصمیم اول این بود که دامنه نوسان تغییر پیدا کند. دامنه نوسان در حال حاضر مثبت ۵ و منفی ۵ است. تصمیم گیری شد که دامنه بالا به مثبت ۶ افزایش و دامنه پایین به منفی ۲ کاهش پیدا کند. این اولین تصمیم شورا بود.

تصمیم دیگر این بود که تغییرات حجم مبنا در اختیار سازمان بورس قرار بگیرد که متناسبا برای مدیریت فضای بازار سرمایه استفاده بشود. همچنین این اختیار به سازمان داده شد که انتشار اوراق اختیار فروش تبعی را از ناشران و سهامداران عمده را بتواند به آن ها الزام بکند.

دهقان دهنوی افزود: همچنین تصمیم دیگر شورای عالی این بود که اعتبار خرید کارگزاری‌ها تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کند.

دهقان دهنوی گفت: این مصوبات به فضای کلی بازار سرمایه و متغیرها کمک می‌کند تا شرایط بهتری حاکم شود.

وی با اشاره به زمان اجرای این مصوبات اظهار داشت: طبق روال معمول مصوبات شورا پس از 72 ساعت اجرایی می‌شود از آنجایی که چهارشنبه تعطیل است مصوبات از صبح شنبه به اجرا خواهد رسید.

بورس

دهقان دهنوی با اشاره به پیش بینی های منتشر شده از بازار سرمایه در فضای مجازی گفت:

رصد بازار وظیفه ماست و همواره این اقدام را انجام می‌دهیم و به دنبال ارتقای سیستم‌های نظارتی هستیم. اما همیشه این پیش بینی‌ها وجود دارد. موضوع مهم تغییر دامنه نوسان است که طبق تصمیم شورای عالی بورس، دامنه نوسان در بخش پایین را کوچک و کمتر در نظر گرفتیم تا مردم فرصت تحلیل و تصمیم برای دارایی خود داشته باشند .

رییس سازمان بورس ادامه داد:

با سه بانک توافقاتی داشتیم تا کارت اعتباری سهام عدالت هرچه زودتر به اجرا برسد و سهامداران بتوانند از این کارت اعتباری استفاده کنند.

دهقان دهنوی همچنین با اشاره به بحث متخلفان در بازار سرمایه گفت:

نظارت بر افراد در بازار سرمایه وظیفه سازمان است که این وظیفه به طور مستمر در حال انجام است اما نمی‌خواهیم هیاهو ایجاد کنیم و نباید با رسانه‌ای کردن این موضوعات به آرامش بازار سرمایه صدمه بزنیم.

بورس

بورس

دهقان دهنوی همچنین درباره ایجاد کانون سهامداران خرد تاکید کرد: معتقدم که سهامداران خرد باید تریبون رسمی داشته باشند تا مطالبات خود را از آن طریق دنبال کنند و  ایجاد این کانون در برنامه‌های من وجود دارد و کارهای اولیه آن را انجام داده‌ایم، قطعا در این دوره برای تشکیل کانون سهامداران خرد اقدام می‌شود.

رییس سازمان بورس در باره افزایش عرضه های اولیه گفت: بحث اصلی افزایش سرمایه گذاری ورود شرکت‌های جدید هستند که این برنامه را با قدرت بیشتری پیش می‌بریم اما تمام تصمیمات باید با شرایط بازار دنبال شود و بازار باید کشش آن را داشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

دقیقا پاک کردن صورت مسئله!!!فقط جای صفر رو بردن گذاشتن رو مثبت ۲!

Milad7

بیخیالِ بورس دستوری و ورشکسته بشید 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی