حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ظرفیت هسته بورس به ۷ برابر افزایش یافت

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار داخلی

می دانیم که هسته بورس به دلیل استقبال بسیار بالای هموطنان از بازار، بسیار اذیت کننده بود. همه در انتظار یک ارتقا قابل توجه بودند تا امروز که مدیرعامل فرابورس ایران گفت: ظرفیت هسته معاملات بورس تهران ۷ برابر شده است. با افزایش ظرفیت هسته بورس امیدواریم که معاملات بدون مشکل تر صورت بپذیرند.

افزایش ظرفیت هسته بورس

به گزارش صدا و سیما، امیر هامونی در برنامه گفتگوی ویژه خبری ۲ شنبه شب شبکه دوم سیما افزود: موضوع دو نوبت کردن معاملات بورس، هسته معاملاتی است و قرار بود فشار موجود بر هسته معاملات مربوط به ایجاد گلوگاه‌هایی در میزان و حجم معاملات، کاسته شود.

وی ادامه داد: با تدابیری از دیروز، ظرفیت هسته معاملات ۷ برابر شد و پیش از این هر ثانیه ۶۰۰ تراکنش معاملات انجام می‌شد که با زحمت شبانه روزی مهندسان انفورماتیک بورس این تعداد به ۳۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه ارتقاء یافته است.وی همچنین از ارتقای میزان تراکنش‌های معاملاتی تا ۲۰ هزار نوبت در هر ثانیه خبر داد.

هامونی افزود: با تلاش مهندسان سامانه هسته معاملات، زین پس چه در بازار منفی و چه در بازار مثبت، سیستم ثبت در سامانه معاملات مانند ساعت کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: با ارتقای هسته معاملات، دیگر از دو نوبت بودن معاملات خبری نیست و میزان مدت معاملات روزانه مانند سابق در یک نوبت بر می‌گردد.

محمود خواجه نصیری عضو هیات مدیره بورس تهران نیز در این برنامه گفت: در حین ناباوری، کسی فکر نمی‌کرد که دو نوبت شدن معاملات تا این حد در ریزش بازار نقش داشته باشند. در شرایط کنونی جای دارد از مردم عذرخواهی شود. روی هم رفته دو نوبت شدن معاملات که ناشی از نقص فنی در هسته معاملات بود سبب ریزش بازار شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با برگشتن حالت معاملات به یک نوبت در روز، آرامش به بازار باز گردد.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lovenokia

فقط میشه گفت نوشدارو پس از مرگ سهراب !
کارها که قبلا باید می کردند رو الان انجام میدن . فعلا که همه بی اعتماد شدن به بازار سرمایه . باید دید که حمایت دولت باز توجه به کسری بودجه تا کی ادامه خواهد داشت چون اعتماد مجدد مردم نیاز به حمایت حداقل دوماهه خواهد داشت.

lovenokia

بعد از 2 ماه هم که اتفاقات سیا.سی مانند انتخابات آمریکا خواهد بود و تعیین کننده استراتژی تحلیل گران بورس است .

afsoon

یه رشد شارپ در پیش رو داریم پس سوار قطار بشید و روی قله دو ملیون واحد شاخص پیاده بشید .

V800B

قطعا در‌وغ میگن
حالا شاید افزایش باشه و لی ن ۷ برابر
کم کم داریم اثرات قرار داد با چین رو میبینیم
از ی طرف خوب از ی طرف بد

Milad7

قیمت دلار را بردن بالا تو بورس یکم جون گرفت =))

Milad7

مردم ایران از یک سوراخ چند بار گزیده میشن؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)