حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش لپ تاپ در سال 2020 بیست و پنج درصد افزایش داشته است

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | کامپیوتر شخصی، لپ‌تاپ

بازار PC در چند سال اخیر با مشکلاتی روبرو بوده است که در این میان فقط چند شرکت نتایج مثبت داشته اند و در نتیجه این بخش را تحت سلطه خود در آوردند. هرچند به نظر می رسد که میزان فروش لپ تاپ ها در چند سال اخیر روند رو به رشدی به خود گرفته است. در سال 2010 ، 201 میلیون لپ تاپ و 157 میلیون کامپیوتر رومیزی در سراسر دنیا به فروش رسید.

افزایش فروش لپ تاپ در سال 2020

در حالی که فروش PC در ده سال گذشته به روند نزولی خود ادامه داده است، اما فروش لپ تاپ رشد مثبتی را نشان می دهد و سال گذشته نیز از این قاعده مستثنی نیست. طبق برآورد Aksje Bloggen ، امسال بیش از 225 میلیون لپ تاپ به سراسر دنیا ارسال خواهد شد. این میزان در مقایسه با عدد 218 میلیون در سال گذشته افزایش چشمگیری محسوب می شود. و اگر آن را با عدد سال 2010 مقایسه کنید، می بینیم که بازار چگونه رشد کرده و چالش سال های گذشته برطرف شده است.

طبق گزارش IDC ، 216 میلیون لپ تاپ در سال 2023 ارسال خواهد شد که عدد کمتری را نسبت به گزارش Bloggen نشان می دهد. اما گزارش های شرکت تحقیقاتی Canalys نشان می دهد که 235.1 میلیون لپ تاپ در سال گذشته به سراسر دنیا ارسال شده است که نشان دهنده یک رکورد در سال های اخیر است. علاوه بر این، گزارش های این شرکت نشان می دهد که بخش PC موفق به ارسال بیش از 61.9 میلیون دستگاه شده است.

لپ تاپ

لنوو هم چنان پیشتاز بازار است

به نظر می رسد یکی از دلایل افزایش فروش لپ تاپ مستقیماً با همه گیری بیماری کرونا مربوط می شود. با محدودیت های اعمال شده ناشی از قرنطینه، بسیاری از کارکنان مجبور به دورکاری شدند. این امر منجر به این شد که بسیاری از آن ها مجبور به خرید رایانه یا لپ تاپ جدید با سخت افزار قدرتمند شوند و همین موضوع موجب افزایش 26 درصدی فروش این دستگاه ها شد. طبق معمول، لنوو همچنان بازیگر نقش اصلی این بخش است. این شرکت چینی با فروش 72.2 میلیون دستگاه یک چهارم بازار را در اختیار دارد. پس از آن اچ پی با فروش 67.7 میلیون دستگاه در رده دوم و دل با 50.3 میلیون دستگاه در رده سوم قرار گرفته است.

در سال 2020 نیز شاهد افزایش درآمد مشابهی بودیم و بخش لپ تاپ سودآورتر بود. این رشد به 140.3 میلیارد دلار رسید که 4.6 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. جالب اینجاست که برآوردها حاکی از افزایش دیگری در سال 2021 است که پیش بینی می کند درآمد این بخش به 142.1 میلیارد دلار برسد. ایالات متحده احتمالا به عنوان بزرگ ترین بازار باقی بماند و حدود 36.1 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. پس از آن چین با 19.6 میلیارد دلار و ژاپن با 9.8 میلیارد دلار قرار دارند.

با وجود رشد مداوم در بخش لپ تاپ، امید زیادی برای بخش کامپیوترهای رومیزی وجود ندارد. طبق برآوردها، سال گذشته فقط 79 میلیون از این دستگاه ها ارسال شده است. این کاهش در سال 2021 و سال های بعدی نیز ادامه خواهد داشت. در سال 2024 این میزان به 73 میلیون واحد می رسد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

داخل ایران که دیگه با این قیمت های فضایی و کمبود واردات نمیشه لپ تاپ خرید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی