حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی سلام کنید: دوربین پریسکوپی و حاشیه های کمتر بدون ناچ!

نوشته

3 سال قبل | 17 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، رندر، سونی

سونی یک شرکت “اصیل” است. این لقب چطور به دست می آید؟ خب با “اصالت” (!) شما این را در طراحی محصولاتش می توانید به وضوح ببینید. امشب وقت آن است که به اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی سلام کنید. دستگاهی با دوربین پریسکوپی و حاشیه های کمتر بدون ناچ!

اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی

در طراحی اکسپریا ۱ مارک ۳ می توان پنل عقب شیشه ای به همراه قاب فلزی لبه تخت را دید، چیزی که سونی از اولین Xperia Z (پس از جدایی سونی و اریکسون ارایه می کرد، البته نسل اول قاب پلاستیکی داشت و بعد آلومینیومی شد) ارایه می کند. ابعاد آن برابر 161.6 در 67.3 در 8.4 میلی متر (9.6 میلی متر با برجستگی دوربین عقب) است.

مطمئنا با دیدن این رندرها در ابتدا متوجه خواهید شد که XPERIA 1 III تقریباً مشابه XPERIA 1 II سال گذشته است. با این حال، ابعاد دستگاه کمی کاهش یافته است (اما با افزایش ضخامت) و با ویژگی های جدید همراه است.

اکسپریا ۱ مارک ۳

اکسپریا ۱ مارک ۳

در بخش نمایشگر ما برای Xperia 1 III شاهد یک پنل OLED تخت 6.5 اینچی با نسبت تصویر 21:9 که سونی آن را CinemaWide می نامد، به رزلوشن 4K و استاندارد HDR با حاشیه های بسیار نازک هستیم. درباره حاشیه ها وقتی صحبت می شود ما شاهد یک چانه (حاشیه پایین) بسیار نازک و پیشانی (حاشیه بالا) نسبتا ضخیم هستیم. البته این حاشیه ها دارای بلندگوی استریو هستیند. همچنین حاشیه بالا شامل دوربین سلفی است که بدون ناچ عرضه می شود!

Xperia 1 III

Xperia 1 III

ورود دوربین پریسکوپی به محصولات موبایلی سونی

برای دوربین عقب اصلی بر اساس این رندرها شاهد دوربین سه گانه به همراه حسگر 3D iToF (هنوز مشخصات دقیقی وجود ندارد) هستیم. مجموعه دوربین عقب با لنزهای ZEISS که مجهز به پوشش ضد انعکاس ZEISS T هستند، همراه می شود.

اوضاع اما کمی جالبتر می شود. اگرچه Xperia 1 III هنوز از سیستم دوربین سه گانه بهره می برد، اما اکنون با لنز پریسکوپ / تله عرضه می شود. یک حرکت بسیار جذاب که ممکن است به سونی کمک کند تا قابلیت زوم اپتیکال را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

اکسپریا ۱ مارک ۳

اکسپریا ۱ مارک ۳

پرچمدار سونی با جک ۳.۵ میلی متری صدا و مموری کارت جانبی

اما چه ویژگی های جذاب دیگری درباره اکسپریا ۱ مارک ۳ وجود دارد؟ خب همانطور که گفتیم جک ۳.۵ میلی متری صدا و مموری کارت جانبی! مواردی که حالا نه در پرچمدارهای ۲۰۲۱ سامسونگ و نه اپل حضور ندارند!

البته پشتیبانی از 5G همچنان وجود دارد. سونی به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر اعتقادی ندارد و به همان حسگر اثر انگشت در دکمه پاور که خودش در اکسپریا Z5 ارایه کرده بود، پایبند است. خبر خوب دیگر بلندگوهای جلو دوتایی است که صدای استریو به شما می دهند.

همچنین علاوه بر دکمه شاتر اختصاصی دوربین سونی که از قدیم روی موبایل هایش وجود دارد ما شاهد یک کلید میانبر اختصاصی جدید هستیم. این می تواند مانند دکمه موجود در Xperia PRO باشد.

اکسپریا ۱ مارک ۳ یک برگ برنده برای سونی است؟!

نظر من در مورد این گوشی چیست؟ آیا سونی بالاخره جایگاه خود را بازپس گرفته است و آیا رقیب قابل قبولی برای اپل، سامسونگ و هواوی است؟

بدیهی است که قبل از اینکه بتوانم هر نوع نظر نهایی را صادر کنم، چیزهای بیشتری برای یادگیری در مورد این تلفن وجود دارد، اما آنچه بلافاصله برای من برجسته می شود، طراحی است.

تلفن های هوشمند Xperia سونی دارای طراحی برتر و جذاب هستند. حقیقت این است که اگر می خواهید دارای تلفنی کاملاً متمایز باشید، به نظر می رسد Xperia 1 III این کار را انجام می دهد.

همچنین دوربین جدید پریسکوپ گوشی نیز قابل توجه است. مهارت سونی در محافل عکاسی کاملاً مشخص است و اجزای سازنده دوربین آیفون های اپل و گلکسی سامسونگ را تأمین می کند.

وقتی مشخصات بیشتری در مورد دوربین پیدا کنیم، این می تواند یک منطقه برجسته باشد. اما نگرانی قیمت است. در سال های اخیر، تلفن های هوشمند سونی از قیمت رقابتی برخوردار نیستند و در صورت تمایل به موفقیت Xperia 1 III ، این مورد باید تغییر کند.

نظر شما چیست؟ منتظر پرچمدار ۲۰۲۱ سونی هستید؟ این رندرها را برای اکسپریا ۱ مارک ۳ می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

پرچمدار عالی
ولی اسمش جالب نیست

Mahdi

خیلیا لامبورگینی میخرن ، خیلیا مرسدس ، خیلیا فراری ، بی ام دبلیو ، مک لارن ، رولزرویس و خیلیا هم هستن پراید میگیرن ، به سلیقه و جیب افراد بستگی داره ، سونی هم طرفداران خودشو مطمئنا داره و از نظر اونا بهترین گوشیه ، من خودم اگه ۱۲۰۰ دلار خرج یه گوشی میکردم یا اکسپریا میگرفتم و یا اس۲۱الترا دو گوشی با طراحی های متفاوت

Mahdi

ولی واقعا یه گوشی خاصه مخصوصا اگه اون رنگ سبز رو هم داشته باشه

Taha

به دلم نشست.
حال میده تو نمایشگرش فیلم ببینی و بازی کنی.

Mahdi

ولی باز نمیدونم چرا همه چیزش به روز نیست مثلا حافظه ۵۱۲ ، رم ۱۲ ، ufs3.1 , رم ddr5 و این چیزا رو اگه بزاره عالی میشه

Taha

دقیقاً حرف دلمو زدی 👌
اگه رفرش ریت رو بزاره ۹۰ هم عالی میشه.

Mahdi

5 مارک۲ داره اینم احتمالا داشته باشه

MOAZEZ

حتی xperia 1II هم 90هرتز بود و 5II هم اولین گوشی 120هرتزی با تاچ 240هرتزی بود

TheFreeCritic

فیلم دیدن و بازی کردن روی گوشی (!) خودش پارادوکسه .

Taha

خب به درک 😂 من چیکار کنم 😐

ممد بمولا

وقتی میتونه موفق باشه که قیمت مناسب رو با مشخصات مناسب ارائه بده
نسبت 21 به 9 و رزولوشن 4کی و اینا چیزهای اضافی هستن و کمتری کسی به وجود اینا علاقه داره، به جاش سونی رو دوربین و باتری و طراحی کار کنه بهتره

Mahdi

امکانات دوربین سونی رو کدوم گوشی داره؟ البته پرچم‌دار های سامسونگ هم امکانات خوبی دارن دوربیناشون

Mahdi

salam

MOAZEZ

اگه این طراحی بدون ناچ و حفره به 88% حاشیه رسیده باشه میشه گفت یه گوشی کاملا بینقص از نظر طراحی معرفی کرده

sajad.ex

کاشکی از نسبت ۲۱ به ۹ استفاده نکنه خیلی گوشی دراز و بی ربخت میشه خبلی تو ذوق میزنه

Yousef.komando

قیمتشو کم نکنه تا سال بعدی ورشکست میشه

Milad7

درود خدای عامون بر تو 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)