حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید تراشه ۳ نانومتری سامسونگ در کارخانه جدید تگزاس امریکا

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | سامسونگ

بلومبرگ گزارش داده است که سامسونگ در حال بررسی سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه تولید تراشه پیشرفته در آستینِ تگزاس است. تولید تراشه ۳ نانومتری سامسونگ در کارخانه جدید تگزاس امریکا می تواند اعتبار ویژه و مشاغل زیادی را ایجاد کند.

تراشه ۳ نانومتری سامسونگ

این کارخانه ممکن است بتواند تراشه های ۳ نانومتری را تولید کند و سومین کارخانه سامسونگ در سراسر جهان است که از فناوری لیتوگرافی اشعه ماورای بنفش فوق العاده (Extreme ultraviolet lithography) در تولید تراشه های خود استفاده می کند. اگر برنامه ها صحیح پیش برود، ساخت این کارخانه می تواند در سال جاری آغاز و عملیات آن به زودی از سال ۲۰۲۳ شروع می شود.

یک کارخانه پیشرفته ساخت سامسونگ مستقر در ایالات متحده می تواند سامسونگ را در گرفتن قراردادهای جدید از مشتریان آمریکایی در میان تنش های تجاری بین ایالات متحده و چین فراهم کند. این اقدام همچنین باعث می شود سامسونگ در رقابت با TSMCبرای تراشه های اپل، از جمله پردازنده های 5 نانومتری که در جدیدترین آیفون ها و Mac های اپل یافت می شود، فوی تر شود.

TSMC همچنین در یک کارخانه مستقر در ایالات متحده سرمایه گذاری می کند. این سرمایه گذاری با 12 میلیارد دلار و در آریزونا انجام می شود که انتظار می رود تولید تراشه ها تا سال 2024 آغاز شود. در بیانیه ای به بلومبرگ، سامسونگ گفت هنوز در مورد برنامه های خود برای یک کارخانه جدید در ایالات متحده تصمیم نگرفته است.

رویترز قبلا گزارش داده بود که سامسونگ قصد دارد طی دهه آینده 116 میلیارد دلار برای تراشه های غیر حافظه ای سرمایه گذاری کند. به گفته Nikkei ، در حال حاضر تصور می شود تراشه های تولید شده در آستین به معماری 14 نانومتری پیشرفته محدود شده اند.

سامسونگ امیدوار است که تراشه های مبتنی بر معماری ۳ نانومتری را در سال 2022 آغاز کند. اگرچه قدرت غول کره جنوبی به طور سنتی در تراشه های حافظه است، بلومبرگ خاطرنشان می کند که بازار تراشه های منطقی مانند پردازنده های گوشی های هوشمند و رایانه سودآورتر است.

گفته می شود که برنامه های سامسونگ برای کارخانه هنوز در مراحل مقدماتی قرار دارند، اما اقدامات اولیه ای در این زمینه انجام شده است. Nikkei در ماه دسامبر گزارش داد كه سامسونگ قبلاً قطعه زمینی به مساحت 440،000 متر مربع در آستین را خریداری كرده است، جایی كه از دهه 90 حضور تولیدی داشته است.

سال گذشته، مقامات شهری شروع به بررسی درخواست شرکت برای تغییر منطقه زمین برای استفاده های صنعتی کردند. بسته شدن معامله می تواند منوط به مذاکره سامسونگ در مورد مزایای بحث برانگیز مالیاتی و یارانه های دولت بایدن باشد، هرچند بلومبرگ گزارش می دهد که ممکن است بدون آنها نیز ادامه یابد.

سامسونگ در حال حاضر تراشه هایی برای کوالکام و انویدیا تولید می کند و گفته می شود در آستانه عقد قرارداد جدید با اینتل است. نشریه کره ای The Korea Times گزارش می دهد که سامسونگ می تواند از نیمه دوم امسال در کارخانه سامسونگ در آستین 15000 تراشه گرافیکی برای اینتل تولید کند.

وال استریت ژورنال گزارش داد، مدیر عامل شرکت Intel اینتل ، پت گلسینگر گفته است که ممکن است برون سپاری بخشی از آینده این شرکت باشد و گفت:

اگرچه این شرکت قصد دارد اکثر تراشه های خود را به طور داخلی تولید کند، اما تولید “برخی از فن آوری ها و محصولات” را در سال 2023 به خارج از شرکت واگذار می کند. .

بلومبرگ با سرمایه گذاری این شرکت یادآور شد که سامسونگ از روند رو به رشدی برای شرکتهایی مانند مایکروسافت، آمازون و گوگل استفاده می کند تا تراشه های خود را طراحی کنند و تولید آنها را به شرکت هایی مانند سامسونگ و TSMC برون سپاری کنند. سامسونگ علاوه بر ساخت تراشه برای دیگران، پردازنده های برند Exynos خود را نیز برای استفاده در تلفن های هوشمند خود تولید می کند.

سامسونگ هنوز با چالش بزرگی در رقابت با TSMC روبرو است که قصد دارد 28 میلیارد دلار فقط در سال جاری سرمایه گذاری کند. در مقابل، تجارت نیمه هادی سامسونگ سال گذشته 26 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرد و بلومبرگ خاطرنشان می کند که این امر عمدتا در حمایت از تجارت حافظه آن بوده است.

این سرمایه گذاری می تواند به دلیل شرایط حضور وراث سامسونگ و رهبر واقعی جی یو لی پیچیده شود، که به تازگی به اتهام رشوه برای دو سال و شش ماه به زندان برگردانده شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که ساخت تراشه های ۳ نانومتری سامسونگ در امریکا در آینده این شرکت چه تاثیری دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خواهشا چیپست نساز ، اگزینوس ۲۱۰۰ هم خراب کردی

ممد بمولا

بخاری ساخت دش.من 🙂

Mahdi

تو همین بخاری ۵ نانومتری درست بده گرم نشه و افت نکنه ۳ نامتری بخور تو سرت😎😎

Milad7

مرگ بر اگزینوس 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)