حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخچه پیشرفت دوربین سری گلکسی S سامسونگ طی سال‌های گذشته

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | دوربین، سامسونگ

گوشی V200 اولین گوشی سال 2000 سامسونگ بود که با دوربین – در واقع از اولین تلفن‌های دارای دوربین جهان – عرضه می‌شد. این کمپانی از آن زمان درحال بهبود دوربین تلفن‌های خود است، که این هدف در سری گلکسی S بیشتر به چشم می‌ آید. پس از عرضه سری S21 ، سامسونگ تاریخچه‌ای مختصر از پیشرفت دوربین سری گلکسی S را منتشر کرد. برای مشاهده این تاریخچه شگفت‌ انگیز، در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه دوربین سری گلکسی S تا به امروز

 

سامسونگ گلکسی S


سامسونگ گلکسی S ، دارای دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و فیلم برداری 720P بود. حالت عکاسی پانوراما جزو امکانات ویژه این گوشی بود که امکان ثبت تصاویر عریض‌تر را فراهم می‌ساخت. این ویژگی سال‌ها قبل از معرفی گوشی‌ها با دوربین‌های دوگانه یا چندگانه بود؛ بنابراین از حالت پانوراما به‌عنوان لنز اولترا-واید امروزی استفاده می‌شد.

سامسونگ گلکسی S2

گلکسی S با وجود داشتن فوکوس خودکار، فاقد فلاش LED بود. اما گلکسی S ll درحالی که فوکوس خودکار داشت، به‌همراه فلاش LED دوربین اصلی عرضه می‌شد. ویژگی گلکسی S2 را می‌توان ارتقاء رزولوشن دوربین اصلی از 5 به 8 مگاپیکسل دانست. رزولوشن دوربین جلو (سلفی) نیز از 0.3 به 2 مگاپیکسل افزایش یافت.

سامسونگ گلکسی S3

با معرفی گلکسی S lll ، گرفتن بهترین عکس‌ها نیز آسان‌تر شد. حالت Best Photo در این گوشی، سریعا 8 عکس را می‌گرفت؛ سپس هر 8 عکس را دراختیار کاربر قرار می‌داد تا فرد بتواند بهترین عکس را انتخاب کند (همچنین خود دستگاه هم پیشنهاد می‌داد). حالات Zero Shutter Lag و عکاسی پست سر هم (20 عکس در 3.3 ثانیه) نیز از قابلیت‌های دیگر این گوشی بود.

سامسونگ گلکسی S4

گلکسی S4 ، حالت عکاسی Dual Shot را به ارمغان آورد؛ ترکیبی از تصاویر دوربین اصلی و سلفی که به صورت تصویر در تصویر بود. همچنین قابلیت‌های Sounds & Shot (ضبط صدای اطراف هنگام عکاسی) و Drama Shot به گلکسی S4 نیز اضافه شد. رزولوشن دوربین اصلی هم از 8 مگاپیکسل به 13 مگاپیکسل ارتقاء یافت.

سامسونگ گلکسی S5

سنسور ISOCELL انحصاری سامسونگ، برای اولین بار در گلکسی S5 مورد استفاده قرار گرفت. این فناوری باعث بهبود عملکرد دوربین در محیط‌های کم‌نور شد. همچنین استفاده از HDR در این گوشی تجربه ویژه‌ای در ارتقاء نوردهی تصاویر به‌شمار می‌رفت.

سامسونگ گلکسی S6

با معرفی گلکسی S6 ، هیچ صحنه‌ای برای از دست دادن در عکاسی وجود نداشت؛ زیرا قابلیت Quick Launch در این گوشی گنجانده شده بود. کاربر می‌توانست با 2 بار فشار دادن دکمۀ خانه (Home) به بخش دوربین رفته و تنها در 0.7 ثانیه عکس بگیرد. همچنین قابلیت فوکوس خودکار درحال حرکت از ویژگی‌های دیگر S6 بود. با این اوصاف، فرد تنها با فشار دادن دکمۀ شاتر می‌توانست تصویری بی‌نقص در کسری از ثانیه ثبت کند.

سامسونگ گلکسی S7

گلکسی S7 به‌همراه ویژگی فوکوس خودکار دوال پیکسل (Dual Pixel AF) معرفی شد. قابلیتی که به نوعی قرض گرفته شده از دوربین‌های DSLR به‌شمار می‌رفت. این گوشی با دریافت امتیاز 88 در دگزومارک (DxOMark) توانست در زمان خود بالاترین رتبه را کسب کند.

سامسونگ گلکسی S8

گلکسی S8 تقریبا مخصوص عکاسی در شب بود. این گوشی از قابلیتی مانند تلفیق تصاویر بهره می‌برد. نحوۀ کار این ویژگی به نحوی بود که 3 عکس گرفته شده معمولی با هم ترکیب شده؛ تا درنهایت به یک عکس باکیفیت‌تر تبدیل شوند. همچنین رابط دوربین نیز بهبود یافت تا عکاسی با یک دست آسان‌تر شود.

سامسونگ گلکسی S9

گلکسی S9 نیز با هدف بهبود عکاسی شب معرفی شد. این گوشی دارای دو دیافراگم بود؛ و به گوشی این امکان را می‌داد که بین f/2.4 برای تصاویر شارپ‌تر در روز و f/1.5 برای محیط‌های کم‌نور و شب، بهترین حالت را برگزیند. همچنین قابلیت فیلم‌برداری اسلوموشن 960 فریم نیز اضافه شد. همه این قابلیت‌ها باعث شد تا گلکسی S9 به محصولی موفق در زمینه دوربین تبدیل شود.

سامسونگ گلکسی S10

دوربین تله‌فوتو 2X در مدل +S9 اضافه شد؛ که در گلکسی S10 با افزوده شدن سنسور اولترا-واید، تعداد دوربین‌ها به 3 عدد رسید. این ابتکار عمل نه تنها نیاز کاربر به پانوراما را کاهش داد، بلکه قابلیت ضبط فیلم Super Steady را نیز به ارمغان آورد. پشتیانی از +HDR10 از دیگر قابلیت‌های گلکسی S10 به شمار می‌رفت.

سامسونگ گلکسی S20

سری گلکسی S20 با هدف بهبود زوم و بزرگنمایی معرفی شدند. مدل Ultra این سری قابلیت زوم 100 برابری در اختیار کاربر قرار می‌داد. همچنین برای اولین بار قابلیت ضبط ویدئوی 8K نیز اضافه شد و با الگوریتم‌های هوش مصنوعی، Super Steady نیز ارتقاء یافت.

سامسونگ گلکسی S21

بالاخره نوبت به سری پرچمداران S21 می‌رسد که هفته آینده در فروشگاه‌ها موجود خواهند شد. مدل Ultra برای اولین بار با دو ماژول تله‌فوتو همراهی می‌شود. همچنین قابلیت Directs View به صورت همزمان 3 دوربین را به‌کار می‌گیرد تا تصویری زنده به شما ارائه دهد. قابلیت‌های متعدد تصویر در تصویر نیز در اختیار شما وجود دارد تا بتوانید به دلخواه بهترین نوع آن را انتخاب کنید.هر سه مدل قابلیت ضبط ویدئوی 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارا هستند. قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل (Dual Pixel AF) در دوربین S21 و +S21 وجود دارد؛ این درحالی‌ست که در دوربین اصلی به همراه سنسور الترا-واید این ویژگی به‌کار گرفته می‌شود. S21 Ultra به لطف سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL با پیکسل بینینگ 9 در 1 در عکاسی از شب بی‌نظیر عمل می‌کند. هوش مصنوعی نیز در هر سه مدل بهبود یافته‌است تا بتوانید بهترین تصاویر را ثبت کنید.

 

روند تغییر قیمت سری گلکسی اس سامسونگ از ابتدا تا کنون


همه این‌ها حاصل 11 سال تلاش و نوآوری است که ما در چند بند خلاصه کردیم. انتظار داریم سری پرچمداران S21 بتوانند بهترین نمره دوربین را در تست‌ها و بنچمارک‌ها کسب کنند. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت کافی را برده باشید.

 

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

یادش بخیر اس 4 با انبوهی از امکانات و سنسورها !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی
به نام خدا. محمد ایمان فراشیانی هستم، متولد تهران. علاقه مند به موبایل و فناوری هستم و در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت دارم.