حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

داستان مردی که قفل کیف پول بیت کوین ۲۷۰ میلیون دلاری اش را فقط با ۲ حدس دیگر باید به یاد بیاورد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | رمزارز

حالا که بحث بیت کوین داغ است، نکته خیلی مهم این است که اگر کلید خصوصی کیف پول بیت کوین خود را فراموش کرده اید، کار تمام است و باید با دارایی بین کوینی خود خداحافظی کنید. در این مطلب یک داستان نسبتا ترسناک بیت کوینی می خواهیم با هم مرور کنیم، داستان مردی که قفل کیف پول بیت کوین ۲۷۰ میلیون دلاری اش را فقط با ۲ حدس دیگر باید به یاد بیاورد. برای درک بهتر این رقم چیزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان (با دلار ۲۲ هزار تومان) می شود.

فراموش کردن قفل کیف پول بیت کوین

یک برنامه نویس از سانفرانسیسکو اعلام کرد که فقط دو تلاش برای باز کردن قفل کیف پول ارز رمزنگاری شده حاوی صدها میلیون دلار بیت کوین باقی مانده است.

در مصاحبه ای با نیویورک تایمز، استفان توماس توضیح داد که در سال 2011 بیش از 7000 بیت کوین هدیه (!) داشته است، در این سال ارز دیجیتال با قیمت فقط 30 سنت افتتاح شد.

وی ارز رمزنگاری شده خود را در یک کیف پول دیجیتال ذخیره کرد و کلید خصوصی (که به مالک اجازه دسترسی به پول را می دهد) را در یک درایو رمزگذاری شده USB ، معروف به IronKey نگهداری کرد. مشکل این است که او از آن زمان قطعه کاغذ حاوی کد دسترسی را گم کرده است.

درایوهای IronKey قبل از رمزگذاری دائمی مطالب، ۱۰ فرصت برای وارد کردن رمز عبور صحیح به کاربران می دهند. توماس تاکنون ۸ مورد از ترکیبات متداول خود را امتحان کرده است اما نتیجه ای نداشته است.

IronKey

IronKey

پس از رشد شدید بیت کوین در ماه نوامبر، بیت کوین با قیمت حدود 38500 دلار معامله می شود و دارایی های غیرقابل دسترسی وی را تقریباً 270 میلیون دلار قیمت گذاری می کند.

توماس می گوید:

“من فقط در رختخواب دراز می کشیدم و به آن فکر می کردم. سپس من با چند استراتژی جدید به کامپیوتر می رفتم، و این کار نمی کرد، و دوباره ناامید می شدم »

داستان های ترسناک بیت کوین

در حالی که وضعیت او غیر قابل توصیف است، توماس اولین کسی نیست (و احتمالاً آخرین نفر نخواهد بود) که مقدار زیادی در بیت کوین از دست داده است.

در سال 2013 ، یک تکنسین فناوری اطلاعات از انگلستان به طور تصادفی یک هارد دیسک حاوی 7500 بیت کوین را که به نظر می رسد در یک محل دفن زباله در اطراف دفن شده بود، دور انداخت. در همین هفته، همان مرد 73 میلیون دلار (به شرط یافت شدن کیف پول) به شورای محلی خود پیشنهاد داد تا به وی اجازه دهد جستجو كند.

صدها میلیون دلار بیت کوین نیز پس از مرگ نابهنگام جرالد کوتن، که تنها شخصی بود که به کیف پول های شرکت دسترسی داشت، توسط صرافی رمزنگاری Quadriga گم شد.

طبق داده های Chainalysis، بیست درصد از کل بیت کوین در گردش (تقریباً 140 میلیارد دلار با نرخ فعلی بازار) در کیف پول هایی که دیگر قابل دسترسی نیستند حبس شده است.

دلیل از دست رفتن بسیاری از بیت کوین این است که شبکه تحت نظارت هیچ نهادی نیست، بنابراین هیچ مکانیسم ایمنی برای جلوگیری از ضرر وجود ندارد. اگر دارندگان رمزنگاری تصمیم بگیرند که دارایی خود را در کیف پول غیر حضوری نگه دارند، فراموش کردن کلید خصوصی به خطایی مهلک تبدیل می شود.

شما به بازار رمزارز ورود کرده اید؟ اگر نمی خواهید درس عبرت دیگران شوید (!) اقدامات امنیتی را حتما رعایت کنید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

آره اینو دیدم ، یعنی من جای اون بودم و پسورد رو یادم میرفت خودکشی میکردم

Mahdi

من دو ماه نمی خوابیدم ولی رمزو پیدا می کردم🤔🤔

Milad7

عَخی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)