حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ورود سونی به بازار خودرو کاملا مسلم نیست

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | خودرو، سونی

غافلگیری جذاب نمایشگاه CES 2020 را می توان معرفی خودرو برقی سونی Vision-S دانست. با معرفی چنین خودرویی خیلی ها فکر کردند این برند خوشنام فناوری ژاپنی می خواهد به صنعت خودرو ورود کند. خب باید گفت که گویا ورود سونی به بازار خودرو کاملا مسلم نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ورود سونی به بازار خودرو

خودرو برقی سونی Vision-S

خودرو برقی سونی Vision-S

در نمایشگاه CES 2020 سونی که بیشتر به عنوان شرکت فعال صنعت دستگاه‌های دیجیتال شناخته می‌شود، با معرفی کانسپت ویژن اس حیرت همگان را به دنبال داشت. در این بین پرسش بزرگی به وجود آمده که آیا سونی می‌خواهد با ویژن اس کانسپت وارد صنعت خودروسازی شود یا خیر. Izumi Kawanishi مدیر پروژه Vision-S سونی در گفتگو با یکی از رسانه‌های ژاپنی به نام Impress Watch، به صحبت درباره این محصول جذاب پرداخت.

او خودرو سونی کانسپت Vision-S را سهم سونی در صنعت خودروسازی می‌داند که با وجود این شرکت تکمیل شده است. Kawanishi اظهار داشت سونی پس از تغییر بزرگ در صنعت تلفن هوشمند، به دنبال تغییر در صنعت وسایل نقلیه هم است.

در واقع شرکت ژاپنی با این اتومبیل قصد داشته فناوری رانندگی خودران و سیستم سرگرمی فوق العاده را به داخل کابین بیاورد و آنها را بیشتر به نمایش بگذارد. Vision-S با وجود ۳۳ حسگر در فضای بیرونی می‌تواند به صورت خودران حرکت کند و شرکت سونی هم سال جاری آن را در خیابان آزمایش می‌کند.

او بیان داشت که سونی هیچ گاه قصد ورود به صنعت خودروسازی ندارد و نمی‌خواهد تنها یک تولیدکننده صرف باشد، بلکه تمرکز اصلی این کمپانی ارائه فناوری‌های آینده نگرانه در کنار سیستم سرگرمی بی نظیر در خودروهاست. این شرکت می‌خواهد اتومبیل‌هایی ساخته شوند که در داخل کابین نهایت آرامش و راحتی را به سرنشینان می‌دهند.

خودرو برقی سونی Vision-S رسما معرفی شد

در فضای داخل کابین هیچ کلید فیزیکی به چشم نمی‌خورد و تا چشم کار می‌کند، صفحه نمایش لمسی وجود دارد. گذشته از آن باید به داشبوردی با یک صفحه نمایش بسیار بلند و دو نمایشگر در پشت صندلی‌ها اشاره کرد. این‌ها نشان می‌دهند که سونی با  کانسپت Vision-S تنها قصد داشته نوآوری خود در بحث سیستم سرگرمی فضایی را به همگان نشان دهد.

این کانسپت شامل سیستم صدا فراگیر شده که از یک سیستم صوتی 360 درجه برخوردار است. مشخص نیست نسخه تولیدی کانسپت Vision-S  آیا به بازار می‌رسد یا خیر. گفته‌های Izumi Kawanishi چیزی را پیرامون عرضه انبوه کانسپت Vision-S تایید یا تکذیب نمی‌کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سونی وارد بازار خودرو می شود؟ اگر نه، دلیل چنین ماجراجویی ژاپنی ها چه بوده پس؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

من خیلی ازش خوشم اومد خوشگله👍

amer

جناب چالتون چشات خوشکل میبینه

japan

جناب عامر چقدر تغییر کردی اصلا باورم نمیشه تو همون عامر قبل باشی دوستان کاری کاردن ؟ بالا دستی ها

amer

سلام منظورت واضح تر بگو بهتر شدم یا بد شدم
والا حوصله و وقت جر و بحث با کسی ندارم میترسم این مدیر سایت باز من مثل گذشته اکانتم مسدود کنه و ارزش نداره با یه مشت بنجل پرست سر و کله بزنم
ولی حقیقتش دیگه وقت جر و بحث ندارم مگر اینکه بلانسبت شما و بعضی دوستان خر باشه انوقت نسخه اش از قبل بهتر براش مینوسم

amer

چه رنگی چه لعابی ! بدون شک سونی دیر یا زود وارد صنعت رباتهای صنعتی و ماشین های خودران میشه و اتفاقا جدیدا قصد داره وارد ساخت صنعت سفینه سازی بشه
بنده اعتقاد راسخ دارم سال اینده نسخه به روز شده به نام ویژن اس 2را هم تولید میکنه
#سونی مثل هیچکدام

The Destroyer

برای یه شرکت مثل سونی خودروی برقی جایی هست که میتونه از صفر شروع کنه…
چون در این بخش از خودروسازی دیگه لزومی نداره ماشین بنز با کیفیت‌تر از بقیه باشه تا یه مدتی بگذره و میزان کیفیت هر برند مشخص بشه… پس الان برای ورود به بازار خودروهای برقی زمان فوق‌العاده‌ای هست…

ARMTIN

این احتمال وجود داره که SONY در آینده نزدیک خودرو ها خودران تولید کنه
.
.
.
.
.
ولی…..
بنظرم هدف SONY اینکه تکنولوژی های جدیدش به خودرو سازان جهان نشون بده
و در آینده جز یکی از تامین کننده ها اصلی
و مهم در صنعت « خودرو ها هوشمند » قرار بگیره

Amir galaxy

می‌تونه موفق بشه👌

Milad7

ظاهرش که خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)