حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

10 مورد از جذاب ترین محصولاتی که در CES 2021 رونمایی شدند

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | CES، تماشا کنید

همه از این موضوع آگاه هستند که CES 2021 با همه ی نمایشگاه های الکترونیک قبل فرق دارد.  CES بزرگترین نمایشگاه تجهیزات تکنولوژیک است که هر ساله در تعدادی هتل و مرکز همایش در لاس وگاس برگزار می شود. تا همین جا نیز صد ها شرکت هزاران بیانیه مطبوعاتی صادر کرده اند و ما نیز تا جایی که می توانستیم در بین آنها گشتیم و جذاب ترینشان را برای شما انتخاب کردیم. البته محصولات بسیار بیشتری معرفی شدند که می توانید آنها را در وبسایت CES 2021 مشاهده کنید . ولی اگر میخواهید با جذابترین محصولات آشنا شوید، همین جا هستند.

  • CES 2021 رسما در حال برگزاری است، ولی به خاطر همه گیری ویروس کرونا متفاوت با نمایشگاه CES در سال های گذشته است.
  • با وجود اینکه دیگر نمایشگاه های حضوری برای عرضه محصولات وجود ندارد، CTA میزان رخدادی مجازیست که کاملا آنلاین برگزار می شود.
  • در اینجا ما 10 مورد از جذاب ترین محصولات معرفی شده در CES 2021 را که انتخاب کرده ایم، ارائه می کنیم.

CES 2021

همه از این موضوع آگاه هستند که CES 2021 با همه ی نمایشگاه های الکترونیک قبل فرق دارد.  CES بزرگترین نمایشگاه تجهیزات تکنولوژیک است که هر ساله در تعدادی هتل و مرکز همایش در لاس وگاس برگزار می شود. آمار شرکت کنندگان سالیانه یک عدد شش رقمی است، و نمایشگاه های اخیر بین سال 2018 تا 2021 در حدود 171 هزار تا 184 هزار نفر شرکت کرده اند و خب طبیعتا در CES 2021 حتی یک نفر در لاس وگاس حضور نداشت. وقتی  CTA میخواست CES 2021 را برنامه ریزی کند، گزینه های زیادی نداشت. هیچکس نمی توانست حدس بزند که همه گیری کرونا در آمریکا در زمان برگزاری سالیانه نمایشگاه به اوج خود برسد. حتی بدون خستگی ناشی از همه گیری گسترده که نتیجه تعداد زیادی فرد مبتلا و بستری شده و مرگ در ماه های اخیر بوده است، همه ما از چندین ماه پیش می دانستیم که برگزاری همایش حضوری ممکن نخواهد بود. البته این به معنی برگزار نشدن CES نبود و CTA تمام تلاش خود را در برگزاری مجازی نمایشگاه امسال به کار گرفت.

تا همین جا نیز صد ها شرکت هزاران بیانیه مطبوعاتی صادر کرده اند و ما نیز تا جایی که می توانستیم در بین آنها گشتیم و جذاب ترینشان را برای شما انتخاب کردیم. البته محصولات بسیار بیشتری معرفی شدند که می توانید آنها را در وبسایت CES 2021 مشاهده کنید . ولی اگر میخواهید با جذابترین محصولات آشنا شوید، همین جا هستند:

  1. بات هندی (Bot Handy) سامسونگ

 

البته مشخص است که بات هندی اسم فوق العاده ای نیست ولی این محصول به خودی خود میتوند قواعد بازی رو عوض کند. متاسفانه اطلاعیه سامسونگ در CES 2021 فقط یک پیش نمایش بود و این محصول در آینده نزدیک عرضه نخواهد شد. شما میتوانید توضیح اغراق آمیز سامسونگ در این مورد را اندکی پایین تر بخوانید ولی از دقیقه 1:39 به بعد ویدیو بالا می توانید ویژگی های بیشتری از این محصول را مشاهده کنید.

” بات هندی 7 سامسونگ: بات هندی که همچنان در دست توسعه است می تواند با تکیه بر هوش مصنوعی پیشرته اشیاء با اندازه ها، شکل ها و وزن های مختلف را شناسایی و بلند کند و با تبدیل شدن به نسخه دیگری از شما، در کارهای خانه کمکتان کند. بات هندی می تواند متوجه تفاوت میان جنس مواد تشکیل دهنده اشیاء مختلف شود، و به این ترتیب از نیروی مناسب برای گرفتن و جابه جا کردن وسایل خانه و دیگر اشیاء استفاده کند و با این ویژگی ها به شریک قابل اعتماد شما در انجام کارهای خانه همچون مرتب کردن اتاق های به هم ریخته و مرتب کردن ظرف ها بعد از یک وعده غدایی تبدیل شود. ”

     2. ورودی حیوانات خانگی MyQ

 

 

برند MyQ قبلا هم از بازکننده هوشمند در گاراژ رونمایی کرده بود که تبدیل به یکی از محبوب ترین گجت های خانگی شد. و حالا از یک ورودی حیوانات خانگی کوچیک رونمایی کرده اند که فورا به آرزوی هر صاحب سگ تبدیل خواهد شد. آنها در اطلاعیه خود اعلام کردند:

” به عنوان جدیدترین عضو اکوسیستم دسترسی هوشمند myQ، ورودی حیوانات خانگی MyQ به صاحبان سگ اجازه می دهد تا بتوانند هنگامی که در خانه نیستند نیز سگ خود را بیرون بفرستند تا بازیگوشی کند. علاوه بر این،  محصول با استفاده از نرم افزار ورودی حیوانات خانگی myQ امکان ارتباط زنده و دوطرفه ویدیویی را فراهم می کند تا صاحبان سگ در هر موقع از روز بتوانند با حیوان خانگی خود در ارتباط باشند.

“این محصول که به گونه ای طراحی شده است تا جایگزین بخش بیرونی در باشد، در پیشنهادی ویژه و به صورت آماده با درهای برند Kolbe در رنگ ها و جنس های مختلف، عرضه خواهد شد تا از  لحاظ زیبایی نیز  متناسب با خانه شما باشد و کاملا حرفه ای نصب خواهد شد.  این محصول که به صورت بی نقصی نصب می شود، یک پنل هوشمند مخفی را در خود جای داده است که دارای مکانیزم آسانسورگونه هوشمندی برای بازکردن در است که با حسگر قلاده سگ شما کار می کند. برخلاف دیگر درهای حیوانات خانگی، ورودی حیوانات خانگی  myQ از بیرون خانه آنچنان مشخص نیست و رهگذران، بازدید کنندگان و سنجاب های مزاحم متوجه آن نخواهند شد. این تنها راه حل بی نقص برای افرادی است که میخواهند کوچکترین مشکلی برای امنیت و ظاهر خانه ایشان پیش نیاید و حیوان خانگی ایشان نیز هر وقت بخواهد در بیرون از خانه بازیگوشی کند.”

 3. دوچرخه Bowflex Velocore

اضافه کردن صفحه نمایش و برنامه های متصل کاملا بازار دوچرخه های ثابت را متحول کرد. پس از آن ما منتظر بودیم تا یک شرکت انقلاب بعدی در زمینه دوچرخه های تمرینی را رقم بزند. حالا چیزی که منتظرش بودیم اینجاست و دیگر لازم نیست صبر کنیم.

دوچرخه Velocore شرکت Bowflex یک دوچرخه ثابت است که درواقع ثابت نیست. اگر در جای خود آن را قفل کنید دوچرخه ای ثابت خواهد بود ولی دارای یک حالت فوق العاده  “خم کردن” است که با استفاده از آن می توانید هنگامی که میخواهید در گردش مجازی خود در حال پیچیدن هستید، دوچرخه را نیز از سمتی به سمت دیگر  خم کنید. این محصول یک تمرین ورزشی عالی به چیزی که تا این جای کار نیز یکی از بهترین تمرینات قلبی بود، اضافه می کند و شما قادر خواهید بود بازوها و کمر خود را نیز تقویت کنید. علاوه بر همه اینها، بهترین بخش ماجرا اینجاست که همین الان نیز می توانید این محصول را از سایت Bowflex  تهیه کنید.

4.نمایشگر واقعیت فضایی سونی

 

 

توضیح اینکه چقدر تجربه دیداری نمایشگر واقعیت فضایی سونی حیرت آور است، آسان نیست. به خاطر همین ویدیو بالا به منظور کمک به شما در این مورد ارائه شده است. به طور خلاصه این نمایشگر انقلابی بدون استفاده از عینک، تجربه سه بعدی پیشرفته ای را ارائه می دهد که با ردیابی چشمان و حرکات سر شما، تصویر را به گونه ای تغییر می دهد که متناسب با زاویه دید شما باشد.  هدف آن تا حدودی ارائه نمودی از تجربه نگاه کردن به یک شیء واقعی در جهان فیزیکی است. هنگامی که زاویه دید خود را تغییر می دهید، بخش هایی مختلف شیء قابل رویت خواهند شد، نور به شکل متفاوتی منعکس خواهد شد، سایه ها حرکت می کنند و …

 5. Imverse Live3D

 

 

آینده جابه جایی مکانی را مشاده کنید. تماس تصویری را فراموش کنید… یک شخص می تواند با استفاده از هولوگرام در یک زمان مشخص در مکان های مختلفی حضور داشته باشد و فناوری هولوگرام حجمی Imverse Live3D  قدم بزرگی برای به واقعیت تبدیل کردن این خواسته برداشته است. این محصول هیجان انگیز با دستکاری داده ها، استفاده از جلوه های ویژه فوری، رندرینگ پویای صحنه و دیگر فناوری ها، شما را در هرکجای دنیا شبیه سازی می کند. Imverse Live3D تا همین جا نیز فوق العاده است و قطعا با بهبودهای این فناوری آینده گرایانه فوق العاده تر نیز خواهد شد.

 6. قفل هوشمند امنیتی eufy

eufy Smart Lock Touch که توسط انکر ساخته شده است یکی از شیک ترین و زیباترین قفل های هوشمندی بود که تا به حال دیده بودیم. این محصول همچنین به لطف پشتیبانی از گوشی هوشمند، کلید، پین کد، و اثر انگشت بسیار کاربردی بود. تنها مشکل واقعی آن این بود که اگر میخواستید از راه دور قفل را باز کنید باید نسخه مخصوص آن که با یک هاب وای فای عرضه شده بود را خریداری می کردید. حالا نسل جدید این قفل هوشمند مشکلات قبلی را بر طرف کرده است و دیگر نیازی به یک هاب مجزا نیست. این همان قفل هوشمندی است که منتظرش بودیم و از ماه آینده عرضه خواهد شد.

7. عینک هوشمند Light Drive BML500PW

 

 

یادتان هست که تا قبل از عرضه گوگل گلس چقدر مشتاقانه منتظرش بودیم؟ ولی پس از عرضه مشخص شد که گوگل گلس اصلا چیزی نبود که انتظارش را داشتیم. این همان جاییست که بخش Sensortec شرکت بوش می خواهد وارد شود. همانطور که در ویدیو بالا می بینید، عینک هوشمند Light Drive بوش همان فناوری است که  منتظرش بودیم و تجربه واقعیت افزوده فوق العاده ای را ارائه می دهد. بیایید نگاهی به بیانه اغراق آمیز بوش بیاندازیم:

” عینک هوشمند Light Drive بوش یک فناوری همه جانبه است که از آینه های میکرو الکترومکانیکی، المان های بصری، حسگرها و پردازش های داخلی بهره می برد. این محصول یک دستگاه با نمایشگر کم مصرف است که برای تجربه استفاده نزدیک به چشم از برنامه های کاربردی و تفریحی بهینه شده است.  این فناوری فوق العاده با شفافیت عالی که برای کاربر به ارمغان می آورد، دنیای ابزارهای پوشیدنی روزمره را متحول خواهد کرد.  سیستم جامع آن طراحی عینک های هوشمند سبک تر، کوچک تر و شیکتر را ممکن می سازد تا پاسخگوی خواسته های بصری و همچنین راحتی همه باشد. این سیستم  با نمایش کاملا متعادل اطلاعات در فرمتی مینامالیستی و بدون نیاز به دست، آن را به گزینه ای ایده آل برای برنامه های جهتیابی و نوتیفیکیشن ها و همچنین بسترهای پیامرسان همچون واتساپ و ویچت تبدیل کرده است.”

8.شناور خودران Mayflower

 

 

شناور خودران Mayflower چیزی جز آینده سفرهای دریایی نیست. این محصول که توسط IBM طراحی شده است، یک شناور کاملا خودران به همراه کاپیتانی از جنس هوش مصنوعی است. البته همانطور که در ویدیو بالا می بینید از مدت ها پیش در دست توسعه بوده است، ولی با پیشرفت های اخیر این شناور می تواند بدون حضور حتی یک انسان در عرشه آن از اقیانوس اطلس بگذرد.

IBM توضیحات زیر را ارائه داده است:

” IBM با همکاری ProMare که یک شرکت پژوهش دریایی غیر انتفاعی است اقدام به ساخت هوش مصنوعی کاپیتان کرد، که فناوری کلیدی کشتی مستقل Mayflower می باشد، Mayflower یک پروژه پیشرو در ابداعات تعاملی جهانی می باشد. IBM هوش مصنوعی، فضای ابری، و فناوری های پیشرفته ای را ارائه می کند  که Mayflower را قادر به گذشتن از اقیانوس اطلس بدون هیچ کاپیتان یا خدمه ای در سال 2021 می کنند. آینده این شناور در گروی همکاری با اقیانوس شناسان و دیگر شناور های مستقل است که با جمع آوری داده های محیطی به امنیت بیشتر اقیانوس کمک خواهند کرد. همچنین منجر به مدل های حمل و نقل و زنجیره های تعمین  امن تر و بیشتر در آینده خواهند شد.”

9. OrCam Read

 

 

OrCam Read که توسط شرکت OrCam Technologies ساخته شده است برای بسیاری از افرادی که با ناتوانی در یادگیری و مشکلات بینایی دست و پنجه نرم می کنند نقطه عطفی خواهد بود. این دیوایس کوچک، که سبک و وایرلس نیز می باشد از سخت افزایی با موتور قدرتمند نوشتار به گفتاری بهره می برد که می تواند هر متنی را با صدای بلند برای کاربر بخواند. OrCam در توصیف این محصول می افزاید: “این دیوایس اولین نمونه با این اندازه کوچک است که می تواند هر متن چاپ شده ای (روزنامه، کتاب، برچسب محصولات) یا هر متنی که بر روی صفحه دیجیتال (رایانه، گوشی هوشمند) قرار دارد را بلند بخواند”. این محصول هم اکنون از سایت شرکت سازنده آماده سفارش است.

 10. TactSuitX40

بازی های واقعیت مجازی در شرایط خوبی به سر می برند و اگر بگوییم که آنها تا حد زیادی انتظارات را برآورده نکرده اند، کم لطفی خواهد بود. ولی با ابداعات جالبی همچون TactSuit X40 که توسط bHaptics  ارائه شده است، بهتر نیز خواهند شد. این جلیقه عجیب از 40 موتور لرزشی عجیب بهره می برد تا حس واقعی حرکات بازی را به شما منتقل کند و در حال حاضر برای 30 بازی محبوب واقعیت مجازی کاملا بهینه شده است. البته یک ویژگی هوشمند دیگر نیز دارد که می تواند از صدای ورودی غیر اصلی بازی، فیلم و دیگر محتواها استفاده کند.  این محصول در هنگام عرضه در امسال برچسب قیمتی 499 دلار را خواهد داشت.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

OrCam Read جالب تر بود به نسبت بقیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد