حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک سومین مشتری بزرگ TSMC شد

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

دو هفته پیش برای شما نوشتیم که مدیاتک پرفروش ترین برند تراشه موبایل شد. این شرکت اکنون سومین مشتری بزرگترین تراشه ساز قراردادی تایوانی یعنی TSMC (شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوان) شده است. این خبر در حالی منتشر می شود که مدیاتک شاهد افزایش تقاضا برای چیپست های موبایل خود است.

مدیاتک

بر اساس گزارش ChinaTimes مدیاتک با مشاهده افزایش سفارشات از تولیدکنندگان بزرگ تلفن های هوشمند مانند Oppo ، Vivo و Xiaomi به مکان سوم سفارش از TSMC رسیده است.

این سفارشات عمدتا شامل جدیدترین پردازنده های 5G دایمنسیتی مدیاتک است که شاهد رشد محبوبیت در بازار موبایل بوده اند. علاوه بر این، انتظار می رود که در نیمه اول امسال تراشه های مدیاتک به حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون دستگاه برسد.

این رقم تقریباً با کل فروش سالانه سال ۲۰۲۰ این شرکت برابر است. همچنین از نظر میزان فروش سالانه ۱.۶ تا ۱.۸ برابر افزایش دارد. در حال حاضر و طبق گزارش ها چیپست پرچمدار ۶ نانومتری و 5G این شرکت در سری Dimensity 1200 در دست توسعه قرار دارد.

به همین ترتیب، پیش بینی شده است که تراشه های 7 نانومتری و 6 نانومتری TSMC در سه ماهه اول سال 2021 حدود 111 هزار ویفر تولید کند. همچنین انتظار می رود غول مستقر در کوپرتینو در آینده از فرآیند ۵ نانومتری TSMC برای واحدهای پردازش گرافیکی آینده خود استفاده کند.

مدیاتک در حال حاضر از افزایش محبوبیت شبکه 5G که در صنایع مختلف نفوذ کرده بهره می برد. این شامل بازار تلفن های هوشمند، صنعت رایانه شخصی و حتی زمینه شبکه های بی سیم و اینترنت اشیا (اینترنت اشیا) است. علاوه بر این، با مستقل شدن Honor از شرکت مادر سابق خود یعنی هواوی، این سازنده تراشه همچنین در حال ارزیابی تراشه های 5G برای آنر است.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که مدیاتک تمام تلاش خود را می کند تا در دوره 5G بتواند بهترین باشد و این رشدها نشان از موفق بودن برنامه دارد. شما چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

شیا اگه نبود با بخاری هاش داشت بازی‌بازی میکرد…
ترکیب خوبی شدن… و ادامه داره این ترکیب…

Mahdi

😅😅

ali_s

استارتش رو جی ۹۰بود دیگه؟

m.b

درسته و نوت 8 پرو…
سودی که این سری به مدیاتک رسوند شد پایه ساخت سری دایمنستی که اولین ها و بهترین هاش باز برگشت به خود شیا و انحصاری شد که نمونه‌ش شد اعجوبه‌ای به اسم دایمنستی 820 روی ردمی 10x که دایمنستی 1000 رو هم تو آنتوتو تو دوماه زده بود از نظر قدرت! و الان چند ماهه صدر قویترین گوشی نسبت به قیمتش رو ول نکرده… نمره‌ای که برای ارزش خرید گرفته تو آنتوتو تقریباً سابقه نداشته و حتی از نوت 8 پرو که صدر ارزش خرید بود هم نمره بیشتری گرفته…
در واقع طبق مبنای آنتوتو هیچ گوشی‌ای نسبت به قیمتش که قویتر از این گوشی باشه… فقط حیف که گلوبال نیومد…

m.b

در واقع 7 ماهه معرفی شده و عین 7 ماه تماماً رو صدر آنتوتو بوده… تازه امتیازش بخاطر تخفیف هایی که خورده هر ماه بیشترم شده! رکورد امتیازشم همین ماه پیش با 281 امتیاز شکست که یه رکورده…
همکاری شیا و مدیاتک و سامسونگ نتایج عجیبی داده واقعاً… مثل k30u و همین گوشی…
و اگر ادامه‌دار باشه که گویا هست و سامسونگ هم گویا مثل 2019 تو 2021 یه سنسور شاهکار زده و صفحات بی نظیری هم داره به شیا میده که با یه چیپست خوب باز تو 2021 میشه امید به شاهکار داشت…
همونطور که می 11 گرونترین صفحه‌ای که تا حالا یه شرکت از شرکت دیگه خریده رو داشت گویا ردمی هم یکی از گرونترین صفحه‌های تختی که موجوده رو خریده(صفحات تخت از خمیده ارزونتر هستن)… با اسنپدراگون 888 و قیمت 460 دلاری سال خوبی رو دارن شروع میکنن…

m.b

*282

ali_s

واقعا حیف
اگه ردمی ده ایکس و کی سی اولترا میومدن گلوبال واقعا یه فروش فوق‌العاده داشتن

AŁɪ

شیا اگه نبود ؟؟ 😶
مرسی که دنیات همین قدر کوچیکه و اینقدر کوتاه فکری کوچولو…

Milad7

مدیاتک همینطور ادامه بده افق های روشنی در انتظارش هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)