حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک پرفروش ترین برند تراشه موبایل شد

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | مدیاتک

شاید در پس زمینه ذهن شما مدیاتک سهم بزرگی از بازار نداشته باشد یا حداقل با عنوان “پرفروش ترین برند تراشه موبایل” فاصله داشته باشد. خب باید بگویم که مدیاتک پرفروش ترین برند تراشه موبایل شده است. با توجه به رشد بسیار خوب در بازار 5G و تراشه های سری دایمنسیتی من شخصا به آینده آن امیدوارتر هستم.

پرفروش ترین برند تراشه موبایل

بر اساس گزارش جدید CounterPoint ، مدیاتک بزرگترین فروشنده چیپست گوشی های هوشمند در چارک سوم سال ۲۰۲۰ شد. سازنده تراشه مستقر در تایوان در سه ماهه سوم سال همه گیری کرونا توانست 31 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. تحقیقات CounterPoint بیان می دارد که در رده قیمتی 100 تا 250 دلار بهترین عملکرد را داشته است. در این گزارش همچنین عنوان شده است كه چین و هند بیشترین سهم در سه ماهه موفق مدیاتک را داشته اند. این اولین بار است که مدیاتک موفق می شود به بزرگترین فروشنده چیپست گوشی های هوشمند تبدیل شود. بزرگترین رقیب آن، کوالکام، با 39 درصد سهم از بازار در رتبه بندی چیپست 5G قرار گرفت. بیایید نگاهی به عملکرد کوالکام و مدیاتک در چارک سوم سال ۲۰۲۰ بیاندازیم.

گزارش تحقیق CounterPoint بیان می دارد که مدیاتک با ۳۱ درصد سهم در چارک سوم سال ۲۰۲۰ به بزرگترین فروشنده چیپست گوشی های هوشمند تبدیل شده است. چین و هند به این شرکت مستقر در تایوان کمک کردند تا در لیست بزرگترین تراشه سازان جهان قرار گیرد. این شرکت شاهد افزایش سهم ۵ درصدی در مقایسه با چارک سوم سال ۲۰۱۹ است.

از طرف دیگر، کوالکام در همین سه ماهه ۲۹ درصد از بازار را تصاحب کرد. تولیدکننده چیپست مستقر در ایالات متحده نسبت به سال گذشته ۲ درصد افت داشته است. با این حال، کوالکام بزرگترین فروشنده چیپست 5G در چارک سوم سال ۲۰۲۰ بود. این شرکت 39 درصد تلفن های 5G فروخته شده در سراسر جهان را تأمین می کرد.

دایمنسیتی ۷۰۰

دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک

سری A اپل و Exynos سامسونگ در چارک سوم سال ۲۰۲۰ هر کدام ۱۲ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده اند.

سهم تراشه های مدیاتک در گوشی های شیائومی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است. همچنین توانست شکاف ایجاد شده به دلیل تحریم هواوی توسط ایالات متحده را استفاده کند.

در ادامه این گزارش آمده است که تقاضا برای تلفن های هوشمند 5G در چارک سوم سال ۲۰۲۰ دو برابر شده است. جالب که 17 درصد از کل تلفن های هوشمند فروخته شده در Q3 2020 5G بوده است. تخمین زده می شود که یک سوم تلفن های هوشمند عرضه شده در چارک چهارم سال ۲۰۲۰ هم 5G باشد.

از طرف دیگر، کوالکام، به لطف مشکلات هواوی با HiSilicon در چارک سوم سال ۲۰۲۰ سهم بزرگی از بازار در بخش سطح بالا را در اختیار داشت. با این حال، کوالکام در بخش میان رده با رقابت مدیاتک روبرو شد. ما معتقدیم که هر دو از طریق قیمت گذاری تهاجمی و جریان اصلی محصولات 5G تا سال ۲۰۲۱ به رقابت فشرده ادامه می دهند.

آنکیت مالهوترا، تحلیلگر تحقیق در مورد استراتژی های رشد کوالکام و مدیاتک گفت:

“کوالکام و مدیاتک هر دو تولیدات خود را تغییر داده اند و توجه به مصرف کننده در اینجا نقش اساسی داشته است. سال گذشته مدیانک یک سری G مبتنی بر بازی جدید را راه اندازی کرد، در حالی که چیپ ست های Dimensity در آوردن 5G به دسته های مقرون به صرفه کمک کرده اند. Realme V3 ارزان ترین دستگاه 5G جهان توسط MediaTek طراحی شده است. “

نظر شما درباره رشد مدیاتک چیست؟ آینده آن را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
APPLE IDEVICE

پردازنده های مدیاتک تا ۳ سال پیش فوق‌العاده ضعیف بودند.
مصرف و گرمای بسیار بالا ، پایداری بسیار پایین ، ضعیف بودن و…
اما الان به شدت پیشرفت کردند به قدری که اگر پردازنده پرچمدار معرفی کنند حتی میشه با بهترین پردازنده های کوالکام مقایسه شون کرد!
اگر از گرافیک های ایمجینیشن استفاده میکرد فوق‌العاده تر میشد!
یادش بخیر اقای حسین یاسایی موسس ایمجینیشن بودند ، البته بگم که جدیدترین گرافیک های ایمجینیشن ۲ ترافلاپس قدرت دارند و بسیار کم مصرف تر و بهینه تر هستند!

AŁɪ

عشقی تو مدیاتک😍📿

نیما عرفانی

گفته بودم بخش نیمه هادی مدیاتک با ظهور سری دایمنسیتی متحول شده …
زیر مجموعه های دایمن ۸۰۰ مثل ۸۰۰u و ۸۲۰ / دایمن ۷۲۰ / ۱۰۰۰ ، ۱۰۰۰l ، ۱۰۰۰c و ۱۰۰۰ پلاس و همچنین آغاز همکاری های کارساز و مثبت با شیائومی و مراودات خوب و نزدیک با خط تولید شریک تجاری هموطنش(TSMC) در رقم خوردن این موفقیت نقش بسزایی داشتن.

SHREK

G610 U20 منم مدیاتک داره☺️هنوزم داره کارمیکنه و آسفالت 8 راحت اجرا میکنه🤞

Mahdi

خب معلومه کوالکام بخاطر اینکه به پرچمداراش صدمه نزنه میانرده هاشو زیاد قوی نمیزنه وگرنه واسش کاری نداره

ali_s

مطمئن بودم تو این پست به یه نحوی مدیاتکو میکوبی😂

ali_s

عالین واقعا میانرده هاش

Taha

G90t عالیه ولی کنترل دماش از اون چیزی که فکر میکردم بد تره‌.

ali_s

آره طاها من تو کالاف کنار دوربین زیاد داغ میکنه
ولی پابجی کمتر نمیدونم برای چیه
فقط یه اپ میخوام دما سی پی یو اندازه بگیره

pooria

حتی اگه بگن شرکت حسن در ایران هم داره تراشه تولید میکنه حتی در ایران! من باز هم حمایت میکنم به شرطی که باعث رقابت بشه!

Milad7

مدیاتک خیل خوب در حال رشد و پیشرفت هست!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)