حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ امنیتی حسگر اثرانگشت گلکسی نوت ۲۰ همان باگ نسل های قبلی است

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | امنیت، سامسونگ

سامسونگ یکی از اولین سازندگان گوشی های هوشمند بود که به حسگراثر انگشت یک پارچه با نمایشگر چشم داشت اما یکی از آخرین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند با این ویژگی بود. حتی در آن زمان، فناوری مورد استفاده بیش از حد ناامید کننده بود. دستگاه هایی که از فناوری حسگر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام استفاده می کردند، با گلکسی اس ۱۰ برای اولین بار در خط تولید ۲۰۱۹ سامسونگ رونمایی شدند اما مستعد ابتلا به گول خوردن با محافظ صفحه نمایش هستند. به نظر می رسد، تلفن های Galaxy Note 20 سامسونگ که سال ۲۰۲۰ ارایه شده هم به همان اندازه در برابر این ترفند آسیب پذیر بوده است. بله، باگ امنیتی حسگر اثرانگشت گلکسی نوت ۲۰ همان باگ نسل های قبلی است.

باگ امنیتی حسگر اثرانگشت گلکسی نوت ۲۰

تقریباً تعجب آور است که در مورد این باگ امنیتی حسگر اثرانگشت Galaxy Note 20 در مقایسه با همین باگ در Galaxy S10 و Galaxy Note 10 سر و صدای زیادی وجود ندارد. سال گذشته، کاربران شکایت داشتند که چرا تقریباً با هر اثر انگشت می توان قفل تلفن ها را هنگام استفاده از محافظ صفحه باز کرد. سامسونگ بلافاصله یک به روزرسانی نرم افزاری را برای رفع آن انجام داد و در عین حال محافظ صفحه شخص ثالث را نیز مقصر دانست.

حتما گلکسی نوت ۲۰ یا گلکسی نوت ۲۰ اولترا خود را آپدیت کنید

ظاهراً گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیز همین مشکل را دارند، هرچند ممکن است این بار تحت کنترل گرفته شده باشد. اگر سامسونگ با خواست خود این آسیب پذیری را فاش نمی کرد، احتمالاً افراد کمی در مورد آن چیزی می شنیدند. خوشبختانه، این افشای اطلاعات با وصله امنیتی ژانویه 2021 و برطرف شدن مشکل، صورت گرفت که اکنون در حال اجرا است.

این اشکال در ماه اکتبر به صورت خصوصی گزارش شد و خوش شانسی برای سامسونگ آن که کاربران این بار زحمت بررسی دقیق اسکنر اثر انگشت گلکسی نوت 20 را انجام نداده بودند. به این ترتیب تا اطلاع رسمی سامسونگ این موضوع مسکوت مانده بود. در این گزارش به راحتی گفته شد که محافظ صفحه نمایش منجر به خوانش مثبت کاذب یا FRR می شود، به این معنی که اثر انگشت شخص دیگری را به طور بالقوه پذیرفته است.

خبر خوب این است که سامسونگ در حال حاضر این مشکل را برطرف کرده است اما خبر نه چندان خوب این که ممکن است آپدیت مذکور هنوز در همه تلفن های گلکسی نوت 20 در سراسر جهان ارائه نشده باشد. نگران کننده تر این که سامسونگ برای دومین بار با همین مشکل روبرو شده است و به طور بالقوه نگرانی در مورد فناوری مورد استفاده برای یک ویژگی امنیتی مهم را ایجاد می کند.

نظر شما درباره این باگ امنیتی مهم در پرچمداران گران قیمت سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AMIRT22665

نوتِ من با اثر انگشت خودمم باز نمیشه لعنتی.

Milad7

خداقوت دلاور 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)