حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کرونای آفریقایی در راه است!

اینکه کوید 501Y.V2 معروف به کرونای آفریقایی چقدر خطرناک تر است، هنوز به طور قطعی پاسخ داده نشده است، اما مقامات بهداشت انگلیس معتقدند که این نوع جدید بسیار بدتر از B117 انگلیسی یا کرونای انگلیسی است.

کرونای انگلیسی را کنار بگذارید! جهش دیگری در راه است!

B117 جهش ویروس کرونای SARS-CoV-2 است که باعث COVID-19 می شود و اولین بار در انگلستان ظاهر شد و درست زمانی که کارشناسان پزشکی در حال درک بهتر B117 بودند، نوع نگران کننده تر دیگری از این بیماری در آفریقای جنوبی پیدا شد. نسخه آفریقای جنوبی این ویروس 501Y.V2 نام دارد.

به نظر می رسد هر دو از COVID-19 که بیش از یک سال است جهان با آن دست و پنجه نرم می کند مسری تر هستند، اما شواهد نشان می دهد که B117 به واکسن ها پاسخ خواهد داد و کشنده نیست. اما همانطور که کوین کاوانا عضو هیئت مشاوره تحریریه Infection Control Today اشاره کرد، در واقع عفونت بیشتر B117 به معنای بستری شدن های بیشتر و مرگ و میر زیادتر است.

B117 به طور کلی تا الان در 37 کشور دیده شده است؛ از جمله ی این کشورها آمریکا در ایالات فلوریدا، کالیفرنیا و کلرادو است. در واکنش به این ویروس، بسیاری از کشورها برای هواپیماهایی که از انگلستان می آیند محدودیت سفر صادر کرده اند.

اینکه ویروس افریقایی 501Y.V2 چقدر خطرناک تر است هنوز به طور قطعی پاسخ داده نشده است. جان بل، استاد پزشکی در دانشگاه آکسفورد، به رادیو تایمز (وابسته به لندن تایمز) گفت که هر دوی B117 و 501Y.V2 جهش های متفاوتی دارند. آنها یک جهش یکسان نیستند. بل گفت: “و جهش های مرتبط با نسخه آفریقای جنوبی تغییرات بسیار اساسی در ساختار پروتئین داشته است.”

کرونای آفریقایی

کرونای آفریقایی

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حال حاضر می گوید به نظر نمی رسد که ویروس آفریقایی 501Y.V2 علائم یا عوارض بدتری داشته باشد، هرچند که WHO همچنان به تحقیقات خود ادامه می دهد. براساس گزارش های WHO ، 501Y.V2 در چهار کشور دیگر مشاهده شده است.

صحبت های متخصصان انگلیسی مانند بل، و مدیران سیاسی همچون وزیر بهداشت مت هانكوك، سخنان ساده ای نیستند: آنها می گویند كه نوع آفریقایی ویروس بسیار خطرناک تر از B117 انگلیسی است.

هانکوک در 4 ژانویه (دو روز پیش) به BBC گفت:

“من فوق العاده نگران نسخه آفریقایی ویروس هستم و به همین دلیل طی اقدامی همه پروازها از آفریقای جنوبی را محدود کردیم. این یک مسئله بسیار بسیار مهم است … و حتی از نسخه جدید انگلیسی مشکل سازتر است.”

این انواع جدید COVID-19 به مرحله ای رسیده اند که سیستم های مراقبت بهداشتی با وجود تمام فشارها تمام تلاش خود را برای مدیریت ویروس قدیمی تر SARS-CoV-2 انجام می دهند. بر اساس آمارهای COVID Tracking Project، روز گذشته در ایالات متحده 125،544 نفر به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری شدند. این یک رکورد جدید روزانه است. تعداد بستری های مربوط به COVID طی یک ماه بیش از 100،000 مورد در روز بوده است.

در همین حال، دانشگاه جان هاپکینز در 3 ژانویه 210،479 مورد جدید COVID-19 را گزارش داد. علاوه بر این، روز گذشته 1394 نفر بر اثر این بیماری درگذشتند. در ایالات متحده، تاکنون حدود 20.7 میلیون مورد COVID-19 تایید شده است. و در این میان حدود 352000 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا انگلیسی در ایران شناسایی شد

در کل دنیا، بیش از 85 میلیون مورد تایید شده COVID-19 وجود دارد. این در حالی ست که بیش از 1.8 میلیون نفر بر اثر این بیماری فوت کرده اند.

امیدها به واکسن های COVID-19 است، اما روند عرضه آنها طبق برنامه پیش نرفته است. مقامات بهداشتی می خواستند که تا الان حداقل 20 میلیون نفر واکسینه شوند. اما طبق گزارش های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC)، فقط حدود 4.2 میلیون واکسینه شده اند.

CDC می گوید تا الان بیش از 13.7 میلیون دوز واکسن در سراسر کشور توزیع شده است. این عدد حدود 7 میلیون کمتر از دوز مورد انتظار Operation Warp Speed است.

چه چیزی باعث کند شدن این روند می شود؟ نیویورک تایمز به سه مانع اشاره کرده است. همانطور که اشاره شد، افزایش فعلی COVID فشار بیشتری بر سیستم مراقبت های بهداشتی وارد می کند.همچنین، بسیاری از ایالت هایی که واکسن دارند، قصد دارند ابتدا آنها را به مراکز مراقبت  های طولانی مدت برسانند، بنابراین با توجه به زمان بندی، توزیع آنها نیز خود یک مانع محسوب می شود. اما همانطور که دکتر اسکات گوتلیب رئیس سابق سازمان غذا و دارو در اظهارنظری که در آخر هفته در ژورنال وال استریت داشت، اینگونه نوشت:

“واکسنی که هفته ها روی قفسه نشسته و منتظر گیرنده است، به کنترل این همه گیری کمک نمی کند. “

و در آخر نیویورک تایمزگزارش داد که تعطیلات به معنای کارکنان کمتر در بیمارستان ها و سایر موسسات بهداشتی برای دریافت و توزیع واکسن ها بود.

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

😐😐😐😐

دوستان دیگه کرونا که صدا نمیکنیم به سال میگیم مثل کویید 19 کویید 20

بی زحمت همینو ماهی کنید یعنی کویید ژانویه 2021 بعد ماه بعد که جدیدش اومد بکنید کویید فوریه 2021 😑😑😐

m.b

پیشنهاد خوبیه… شبیه آپدیت ویندوز…😂 🤦‍♂️
کوید 2101 ‌(سال 21 ماه اول)

TheFreeCritic

😐😂😑😂😑😂

ali_s

گند بزنن به سرورا پابجی نیم ساعت بازی کردم تا اومدم بیرون دوباره بیام تو ارور کد داد سرویس هم میکنه دارست شه😑😑😑 با وی پی ان کلا پبنگ ناجورهدی ان اس هم نمیاره

ali_s

دارست:درست

AŁɪ

آره چیزم تو چیز پابجی

Taha

چرا وقتی برای من خوب میشه برای شما ها بد میشه همه چی؟🤔😂

ali_s

بازی آنلاین خوب چی پیشنهاد میدین

Taha

Pes mobile.
کوییز آف کینگز.
Cod mobile.

ali_s

اگه میشه لینگ گوگل پلی cod mobile رو بده🌹

m.b

هی خدا… چینیا با اون سایز کوچیکشون این بلا رو سر دنیا آوردن… دنیا ظرفیت آفریقایی رو نداره دیگه! 😑

Mahdi

آفریقایی ها از ۱۰ ایکس لارج گذشته

m.b

کی دیدی بلا؟ 🤔 😁

Mahdi

نمیشه مفصل توضیح بدم ولی یه کلیپ بود یارو راه میرفت اون مثل آونگ ساعت به این طرف و اون طرف میرفت صداگذاری هم کرده بودن میگفت هکتور هکتور ….😂😂😂😂

Mahdi

میدونی منظورم از اون چی بود دیگه 😂😂😒

m.b

خیلی بی ادبی… 😑 برات متأسفام…
😑😕

Dr.Nazer

متأسفام😂

ali_s

عیبه بگین گشت ارشاد بیاد آقا😐🤣

Mahdi

مگه از ساعت آونگ دار تعریف کنی مشکلی هست 😂😂😂

AŁɪ

ای جان 😍

Milad7

خخخ دیگه چی؟خاورمیانه عقب افتاده ، باید کرونای یمنی درست کنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی