حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیت کوین از سال ۲۰۰۹ تا کنون ۱۰ تریلیون دلار تراکنش داشته است

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | رمزارز

بیت کوین که در ماه گذشته رکورد شکنی های فراوانی را به ثبت رسانده است، در آستانه ی ثبت یک رکورد بزرگ دیگر می باشد. از زمان عملیاتی شدن شبکه ی بلاک چین بیت کوین در سال 2009، در حدود 10 تریلیون دلار بر روی شبکه ی این ارز جا به جا شده است که یک رکورد باور نکردنی است.

وقتی صحبت از تغییر اقتصاد جهانی می شود، همه ی نگاه ها به سمت DeFi و اتریوم می رود. این در حالی است که بیت کوین همچنان از نظر جا به جایی سرمایه در شبکه ی خود، پیشتاز است.

سرمایه ی جا به جا شده در بیت کوین در آستانه ی رسیدن به 10 تریلیون دلار از زمان پیدایش آن است. تا سال 2018 ، بیت کوین تنها 7.5 تریلیون دلار سرمایه را جا به جا کرده بود!

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین

دلیل افزایش حجم دارایی های جا به جا شده در شبکه ی بیت کوین :

اولین عامل، افزایش تدریجی حجم معاملات می باشد. دلیل این موضوع افزایش علاقه ی مردم در خصوص یادگیری در این زمینه می باشد که در نهایت افراد بیشتری را به این بازار وارد کرد. از سال 2013 تعداد آدرس های فعال بیت کوین از تعداد 50 هزار، رشد 20  برابری را تجربه کرده است و به 1 میلیون رسیده است.  تمامی این آدرس های جدید در حال خرید، فروش و یا معامله ی بیت کوین می باشند. همه ی این عوامل به افزایش مجموع حجم معاملات منتهی می شود.

دومین عامل آن افزایش شدید قیمت بیت کوین از سال 2013 می باشد. در آن زمان تنها 50 هزار آدرس فعال بلاک چینی وجود داشته است و قیمت بیت کوین 790 دلار بوده است.

حجم معاملات بیت کوین از زمان رالی قیمتی در سال 2017 رشد زیادی پیدا کرده است و در کمتر از 1 سال به حدود 2 تریلیون دلار رسیده است. از آن زمان این روند به صورت مداوم رشد کرده است و به سمت 10 تریلیون دلار نزدیک شده است.

ممکن است بیت کوین هنوز به یک ارز قابل اعتماد در میان مردم و دولت ها تبدیل نشده باشد، اما انکار این موضوع که یک سیستم مالی جدید  توانسته است در کمتر از یک دهه، در حدود 10 تریلیون دلار سرمایه را جا به جا کند، انکار نشدنی است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

احتمالا ریزش بیت کوین!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی