حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سقوط وحشتناک ارزش بیتکوین از ۵٧ هزار دلار به ۴٢ هزار دلار در یک شب!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تجاری

ارزهای دیجیتال پس از همه گیری ویروس کرونا، تبدیل به یک محل بسیار خوب برای سرمایه گذاری و برای برخی، تبدیل به محل سرگرمی شد! بیتکوین، شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال فعلی است. اما به تازگی سقوط ارزش بیتکوین در مدت زمان بسیار کوتاه، بسیار خبرساز و وحشتناک بوده است. با این حال، جزئیات این ماجرا چیست؟

جزئیات سقوط آزاد ارزش بیتکوین به طور ناگهانی

پیش از این در ترنجی، بارها از رکوردشکنی‌های بیتکوین و افزایش ارزش آن گفتیم.

 

بیت کوین 34 هزار دلار، هدف 100 هزار دلار !

 

حال GizChina می‌گوید که بیتکوین پس از سقوط شدیدی که در بعد از ظهر جمعه تجربه کرده بود، با افت ارزشی از حدود ۵٧,٠٠٠ دلار به ۵٣,٠٠٠ دلار مواجه شد. پس از آن و در زمانی بسیار سریع، قیمت بیتکوین طی صبح امروز برای اولین بار در حدود ٢ ماه گذشته، به زیر ۵٠,٠٠٠ دلار رسیده است! به همین ترتیب، بیشتر دارد جزئیات می‌شویم.

قیمت ارز دیجیتال بیتکوین صبح امروز پس از کاهش ٩ هزار دلاری، در کم‌تر از ٣ ساعت به کم‌ترین میزان خود، یعنی ۴٢,١٠٠ دلار رسید! این در حالی است که بیتکوین، دیروز با حداکثر قیمت ۵٧,۵٠٠ دلاری معامله می‌شد. در نتیجه، این ارز دیجیتال در یک روز، با کاهش ارزش ٢٧ درصدی روبه‌رو شده است. ظاهراً هیچ دلیل قانع کننده و مشخصی وجود ندارد که این اتفاق را که در شرایط کاهش نقدینگی و تعطیلات رخ داده است، توجیه کند.

از سوی دیگر، رئیس جمهور کشور السالوادور هم به این موضوع سریعاً واکنش نشان داد. او قبلاً بیتکوین را در کشور خود به عنوان یک واحد ارزی قانونی اعلام کرده بود. همچنین این کشور، اخیراً ١۵٠ عدد بیتکوین را خریداری کرده بود. اما این سقوط ارزش بیتکوین، واقعه بسیار وحشتناکی بوده است.

سقوط ارزش بیتکوین

ما باید توجه داشته باشیم که از جهت نمودارهای ارزشی بیتکوین، سقوط ارزش بیتکوین از دیروز تاکنون، چندین پیامد فنی و مهم را به همراه داشته است. چندین منبع نیز در حال سیگنال دهی مناطق پایین‌تر هستند. بیتکوین در واقع با سقوطی که دیروز داشت، به پایین‌ترین میزان از میانگین ارزش خود در طی ١٠٠ روز اخیر رسیده بود. همچنین با شکسته شدن خط صعودی پس از چندین ماه، سیگنال‌های منفی جدیدی ارسال شدند.

بدیهی است که شکست در کانال زیر ۵٠ هزار دلار، یک سیگنال نزولی بسیار حیاتی است. به همین ترتیب، این شکست سبب شد تا این ارز دیجیتال، میانگین ارزش ٢٠٠ روز اخیر خود را به چالش بکشد. در زمان نگارش این مطلب، ارزش یک عدد بیتکوین، معادل ۴٨ هزار دلار بوده است.

در نهایت، می‌بایست توجه داشته باشیم که این سقوط ارزش بیتکوین، تأثیراتی بر دیگر ارزش‌های دیجیتال نیز داشته است. به عنوان مثال، ارزش اتریوم طی ٢۴ ساعت گذشته، ١۵ درصد کاهش یافته است و به ٣,٨٧۵ دلار آمریکا رسیده است. ارز‌های دیجیتال سولانا و کاردانو نیز به ترتیب افت ارزش ١٨ و ٢٠ درصدی را تجربه کرده‌اند. مدیر CEC Capital که یک کارشناس صندوق سرمایه گذاری در مبادلات ارز‌های دیجیتال نیز می‌باشد، گفت که او به طور ناگهانی شاهد فروخته شدن ۴ هزار بیتکوین در طی این زمان بوده است که ارزش بازار را همین طور کاهش داده است.

به طور دقیق‌تر، ١,۵٠٠ بیتکوین در زمان افت ارزش و طی کم‌تر از یک دقیقه، به فروش رسیدند! داده‌های ردیابی شده از سوی Coinglass، حاکی از این هستند که افت قیمت ایجاد شده، حدوداً در طی کم‌تر از یک ساعت، سبب جابه‌جا شدن ۶٠٠ میلیون دلار پول شده است! بازار ارزهای دیجیتال این هفته، در بخش بیتکوین، اهرمی ظاهر شده است. به همین صورت، شوک وارد شده هم اکنون جو روانی شدیدی را در میان کسانی که در این بازار فعال هستند، ایجاد کرده است. اما اوضاع، در حال مساعد شدن هستند.

نظر شما در مورد این واقعه چیست؟ آیا فکر می‌کنید که چنین اتفاقی، طبیع ی بوده باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️