حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قوانین ناسا برای حفظ اماکن تاریخی ماه که حاصل اولین حضورهای انسان است

حفظ اماکن تاریخی ماه که انسان برای اولین بار بر روی آن فرود آمد اکنون نه تنها ایده خوبی است، بلکه قانون نیز محسوب می شود. به همین دلیل شاهد قانون جدیدی که برای محافظت از سایتهای آپولو در برابر ماموریت های آینده ماه است، هستیم.

قوانین ناسا برای محافظت از اماکن تاریخی ماه

ایالات متحده اولین قانون خود را تصویب کرده است که شرکت های آمریکایی و نهادهای دیگر را که برای انجام ماموریت های جدید به ماه با ناسا کار می کنند ، ملزم می کند تا از مزاحمت سخت افزار ایالات متحده که 50 سال پیش در آنجا مانده است جلوگیری کنند. ” یک قدم کوچک برای محافظت از میراث انسانی در فضا ” از روز پنجشنبه (31 دسامبر) به قانون درآمد.

ادی برنیس جانسون ، رئیس هیئت مدیره کمیته علوم ، فضا و فناوری مجلس نمایندگان در بیانیه ای گفت.

“مهم است كه ناسا و ایالات متحده در هدایت رفتار مسئولانه در فضا پیشگام باشند و این قانون برای حفظ میراث انسانی ما در فضا ، خود یك قدم كوچک در تمرین این رهبری است.”

قانون جدید ناسا را ​​موظف می کند تا مأموریت های ماه آینده را تحت نظر خود ملزم به رعایت مجموعه ای از “بهترین اقدامات” توصیه های تهیه شده در سال 2011 “برای محافظت و حفظ ارزش تاریخی و علمی آثار قمری دولت ایالات متحده” کند. این توصیه ها که تاکنون غیر الزام آور بوده اند ، مسیری را دنبال می کنند که فضاپیما هنگام پایین آمدن به سطح ماه باید طی کند و برای جلوگیری از مزاحمت هدفمند یا سهوی مکان های فرود آپولو ، “مناطق نگهداری” را تعریف می کند. شش ماموریت ماه را بین 1969 و 1972 لمس کردند.

شرکتهای تجاری ایالات متحده و سایر شرکتهای متقاضی قرارداد ، کمکهای بلاعوض یا سایر موافقت نامه ها که برای فعالیتهای ماه انجام شده در همکاری با ناسا باید موافقت کنند تا از میراث انسانی در ماه دور بمانند تا واجد شرایط پشتیبانی درخواستی باشند.

جیم برایدنستاین ، مدیر ناسا گفت:

“همانطور که با برنامه آرتمیس به ماه می رویم ، کاملاً واضح است که باید این کار را با  انجام دهیم.” “به عنوان بخشی از توافق نامه های آرتمیس با کشورهای شریک امضا شده ، ناسا تأکید کرده است که محافظت از سایت های دارای اهمیت تاریخی حیاتی است ، و من رهبران این قانون را به خاطر تعهد خود به اطمینان از اینکه علوم و اکتشافات در ماه  به شیوه ایمن و شفاف انجام می شود ، تحسین می کنم.”

پایگاه آرامش محل فرود اپولو۱۱

توافقنامه آرتمیس که تا به امروز توسط 9 کشور – استرالیا ، کانادا ، ایتالیا ، ژاپن ، لوکزامبورگ ، اوکراین ، امارات متحده عربی ، انگلستان و ایالات متحده توافق شده است – همچنین شامل حفاظت از میراث انسانی در میان ده بند آن است. اصولی که به عنوان چارچوبی برای شرکای بین المللی برای شرکت در برنامه آرتمیس ناسا عمل می کند.

حفظ اماکن تاریخی که انسان برای اولین بار بر روی ماه فرود آمد اکنون نه تنها ایده خوبی است ، بلکه قانون نیز محسوب می شود.

فرانک لوکاس گفت: “سایتهای فرود آپولو یکی از بزرگترین دستاوردهای بشریت را نشان می دهد: اولین باری که ما توانستیم کارهایی بیشتر از نگاه کردن به آسمان انجام دهیم ، اما در واقع سیاره خود را ترک کنیم و از دنیای دیگری بازدید کنیم.” عضو رتبه بندی کمیته علوم فضا و فناوری مجلس:”قانون یک مرحله کوچک” ضمن حفظ روحیه اکتشافی که ما را به ماه رساند ، این مکانهای تاریخی را حفظ می کند. ”

این لایحه ، همانطور که برای اولین بار توسط سناتورهای گری پیترز و تد کروز  ارائه شد و در ژوئیه 2019 توسط مجلس سنا تصویب شد ، برای همه آژانس های فدرال ایالات متحده مسئول صدور مجوز برای فعالیت در فضای خارج از کشور اعمال شد ، نه فقط ناسا.

و تغییراتی در ادامه به پیش‌نویس قانون که توسط جانسون ، لوکاس ، رئیس کمیته فرعی فضایی ، کندرا هورن و عضو رده بندی برایان بابین  به مجلس نمایندگان ایالات متحده وارد شد. مجلس در 16 دسامبر این لایحه را تصویب کرد و سنا چهار روز بعد با اصلاحات موافقت کرد.

این قانون ، به تصویب رسیده ، به مدیر ناسا اجازه می دهد تا در صورت قانونی بودن و داشتن ارزش تاریخی ، باستان شناسی ، مردم شناسی ، علمی یا مهندسی از محدودیت های دسترسی به مکان های فرود آپولو چشم پوشی کند.

توماس استفورد ، فضانورد سابق ناسا که به عنوان فرمانده آپولو 10 به ماه پرواز کرد ، گفت: “من دیدم که آپولو بهترین های آمریکا و بهترین بشریت را بیرون می آورد.” تلاش های سناتورهای پیترز و کروز و اعضای کنگره جانسون ، لوکاس ، Horn و Babin به شما اطمینان خواهند داد که دستاوردهای برنامه Apollo به عنوان چراغی برای الهام گرفتن عمل می کنند  نه فقط برای آمریکا بلکه برای مردم در سراسر جهان و برای نسل های بعدی. ”

نظر شما درباره این قانون چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

مرسی آقای محمودی نژاد که از سازمان ما خبر می‌گذارید 😊🤙

Milad7

خخخ اون وقت داخل کشور ما به حفظ اماکن تاریخی هیچ توجهی نمیشه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد