حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ناسا برنامه آرتمیس را برای فرود اولین زن روی ماه در سال ۲۰۲۴ منتشر کرد

آمریکا قبلا در قالب برنامه آپولو انسان رو برای اولین بار به فضا فرستاده بود، اکنون ناسا قصد دارد بعد از سال ها دوباره در قالب برنامه ارتمیس به ماه برگردد برنامه آرتمیس ناسا برنامه ای است برای فرستادن انسان به ماه و در سه مرحله آنجام خواهد شد و در نهایت انسان را در سال ۲۰۲۴ به فضا خواهد فرستاد.

فرود اولین زن روی ماه

به دنبال یک سری جوایز مهم قرارداد و نقاط عطف سخت افزاری ، ناسا یک به روزرسانی در برنامه آرتمیس خود به اشتراک گذاشته است ، از جمله آخرین برنامه های فاز 1 برای فرود آمدن اولین زن و مرد بعدی در سطح ماه در سال 2024.

در طی 18 ماه پس از آنکه ناسا یک چالش جسورانه را برای تسریع برنامه های اکتشافی خود بیش از چهار سال و ایجاد اکتشاف پایدار تا پایان دهه پذیرفته است ، آژانس برای اولین بار پس از آخرین مأموریت قمری آپولو در سال 1972

جیم بریدنستین ، مدیر ناسا گفت:

“با حمایت دو جانبه از كنگره ، فشار قرن بیست و یکم ما به ماه بسیار در دسترس آمریكا است.” “همانطور که در ماه های اخیر بیشتر برنامه های اکتشافی خود را تحکیم کرده ایم ، به اصلاح بودجه و معماری خود ادامه داده ایم. ما برای کشف علمی ، مزایای اقتصادی و الهام بخشیدن به نسل جدیدی از کاوشگران به ماه برمی گردیم. همانطور که حضور پایدار ایجاد می کنیم ، در حال حرکت به سمت اولین گام های انسانی در سیاره سرخ هستیم. “

در طرح رسمی خود، ناسا پیشرفت آرتمیس را تا به امروز شناسایی می کند ، با شناسایی مهمترین مأموریت های علمی ، فناوری و انسانی و همچنین مشارکت تجاری و بین المللی که تضمین می کند ما در اکتشاف و رسیدن به هدف بلند پروازانه خود برای فرود فضانوردان روی ماه ادامه خواهیم داد. .

موشک قدرتمند جدید آژانس ، سیستم پرتاب فضایی (SLS) و فضاپیمای Orion بیش از هر زمان دیگری به اولین پرتاب یکپارچه خود نزدیک هستند. این ساخت این فضاپیما کامل شده است ومرحله اصلی و چهار موتور متصل به آن در حال انجام یک سری آزمایشات نهایی هستند که در یک آزمایش مهم حریق داغ در پاییز امسال به اوج خود می رسد.

آرتمیس

آرتمیس

ماموریت های اولیه آرتمیس

پس از آزمایش موفقیت آمیز آتش داغ، مرحله اصلی برای ادغام با فضاپیما به مرکز فضایی کندی آژانس در فلوریدا ارسال می شود. ناسا برای بررسی عملکرد ، پشتیبانی از زندگی و قابلیت های ارتباطی ، یک SLS و یک Orion را با هم در دو آزمایش پرواز در اطراف ماه پرتاب خواهد کرد. اولین مأموریت، معروف به آرتمیس I در سال 2021 بدون فضانوردان در مسیر است و آرتمیس دوم در سال 2023 با خدمه پرواز خواهد کرد.

در طرح فاز 1 ، ناسا جزئیات بیشتری را در مورد انجام آزمایش جدید در طول مأموریت آرتمیس II یک نمایش عملیات مجاورت – ذکر کرده است. اندکی پس از جدا شدن اوریون از مرحله پیشرانه برودتی موقت، فضانوردان با نزدیک شدن و دور شدن از صحنه ، اوریون را به صورت دستی هدایت می کنند. این نمایش کیفیت مدیریت Orion و سخت افزار و نرم افزار مربوطه را ارزیابی می کند تا داده های عملکردی و تجربه عملیاتی را فراهم کند که به راحتی در زمین برای آماده سازی برای قرار ملاقات ، عملیات مجاورت و پهلوگیری و همچنین عملیات لنگر انداختن در مدار ماه که از Artemis III شروع می شود ، به دست نمی آید.

ضمن آماده سازی و انجام این مأموریت های آزمایشی پرواز ، ناسا از قبل با فرستادن ربات ها به ماه برمی گردد – با استفاده از خدمات تحویل تجاری ، ده ها تحقیق علمی و فناوری جدید را سالانه دو بار از سال 2021 به ماه ارسال می کند.

در سال 2024 ، آرتمیس III بازگشت بشریت به سطح ماه خواهد بود – اولین فضانوردان را در قطب جنوب قمری فرود می آورد. پس از پرتاب در SLS ، فضانوردان حدود 240،000 مایل را طی می کنند تا به مدار ماه روی Orion بروند ، در آن زمان مستقیماً سوار یکی از سیستم های فرود انسانی جدید می شوند یا به Gateway می روند تا آن را مورد بازرسی قرار دهند و قبل از سوار شدن به سیستم فرود ، تجهیزات را جمع کنند.

فضانوردان با پوشیدن لباس فضایی مدرن که امکان انعطاف پذیری و حرکت بیشتری نسبت به مدل های قبلی خود از آپولو را دارند ، نمونه هایی را جمع آوری می کنند و طی مدت زمان نزدیک به هفت روز طیف وسیعی از آزمایش های علمی را انجام می دهند. با استفاده از فضاپیمای خود ، آنها قبل از اینکه سرانجام به سمت زمین سوار بر Orion شوند ، به مدار ماه برمی گردند.

آرتمیس

آرتمیس

کار در Gateway به سرعت در حال پیشرفت است. ناسا در سال 2023 دو  بخش اول برای راه اندازی – عنصر نیرو و نیروی محرکه و پایگاه مسکونی و تدارکات – را ادغام خواهد کرد. این بنیاد برای Gateway قادر خواهد بود به طور مستقل عمل کند و آزمایش های علوم از راه دور را در هنگام حضور فضانوردان انجام دهد. ناسا دو مجموعه ابزار علمی اول را برای انجام تحقیقات آب و هوایی فضایی در مدار ماه قبل از بازدید خدمه انتخاب کرده است.

در حالی که ناسا تصمیم نهایی را در مورد استفاده از Gateway برای Artemis III اتخاذ نکرده است ، اما Artemis IV و فراتر از آن ، خدمه را از طریق Orion برای پهلو گرفتن به Gateway می فرستد ، جایی که دو نفر از خدمه می توانند در حالی که دو نفر به سطح ماه می روند ، در داخل کشتی بمانند. با گذشت زمان ، این پایگاه با تکمیل ماژول های جدید توسط شرکای بین المللی ، به اعضای خدمه امکان می دهد که مأموریت های قمری طولانی مدت بیشتری را انجام دهند ، تکامل می یابد.

همانطور که در مفهوم آژانس برای پایداری سطح در اوایل سال جاری شرح داده شده است ، تجمع افزایشی زیرساخت ها در سطح این قمر در اواخر این دهه دنبال می شود و امکان انجام عملیات های طولانی مدت با خدمه بیشتر را فراهم می کند. این مفهوم یک اردوگاه پایه آرتمیس را می طلبد که شامل ماه نوردهای جدید ، سیستم های قدرت ، زیستگاه ها و موارد دیگر در سطح زمین برای اکتشاف طولانی مدت در ماه باشد.

در طول برنامه آرتمیس ، روبات ها و انسان منابعی مانند آب را که می توانند به سایر منابع قابل استفاده از جمله اکسیژن و سوخت تبدیل شوند ، جستجو و استخراج می کنند. با تنظیم دقیق فن آوری های فرود دقیق و همچنین ایجاد قابلیت های جدید تحرک ، فضانوردان مسافت بیشتری را طی می کنند و مناطق جدیدی از ماه را کشف می کنند.

نظر شما درباره برنامه آرتمیس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

با ناسا باشو پادشاهی کن 😊🤣

afsoon

هالیود بازم میخاد فیلم بسازه؟ 😑

Milad7

آرتمیس اسم ایرانی نیست؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد