حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه قطعات شیائومی Mi 11 با آیفون ۱۲ برابر اما قیمت مصرف کننده آن نصف نمونه اپلی است

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | اپل، حتما بخوانید، شیائومی، مقایسه

امسال هیچ شکایتی در مورد قیمت شیائومی Mi 11 وجود ندارد. مطمئناً اکثر علاقه مندان انتقاداتی را که به قیمت گذاری نسل قبلی آن وارد بود به یاد دارند. اگر فراموش نکرده باشید، دو سال پیش بود که شیائومی وعده داد تا اگر سود خالص آن ها بالای 5% بود باقی پول را به کاربران بازگرداند. هر چند از انن زمان تا کنون شاهد افزایش قیمت محصولات این برند هستیم اما باز هم هنوز یک برند مقرون به مصرفه است که البته نباید تبلیغات آزاردهنده در رابط کاربری آن را از یاد ببریم. به هر صورت، امروز می شنویم که هزینه قطعات شیائومی Mi 11 با آیفون ۱۲ برابر اما قیمت مصرف کننده آن نصف نمونه اپلی است.

هزینه قطعات شیائومی Mi 11

امسال اما شرکت Lei Jun تصمیم گرفته است که همه را با قیمت محصول خود غافلگیر کند. قیمت پرچمدار جدید که از هر نظر نسبت به Mi 10 بهبود یافته اما قیمتش با نسل قبلی برابر است. شاید بگویید که این موضوع درباره اکثر پرچمدارها صادق است اما حقیقت این است که آن ها خیلی گران تر از می ۱۰ یا می ۱۱ بودند. علاوه بر این، امکان انتخاب داشتن دستگاه با شارژر یا بدون آن فراهم شد.

اما هزینه قطعات شیائومی می ۱۱ چقدر است؟ چرا من از “هزینه قطعات شیائوم می ۱۱” به جای “هزینه ساخت” استفاده می کنم؟ فکر می کنم خیلی از شما بهتر از من می دانید که هزینه خام قطعات صرفا هزینه ساخت یک دستگاه نیست. موارد زیادی از جمله تحقیق و توسعه، تبلیغات، حمل و نقل و هزینه های اسمبلینگ وجود دارد.

این که هزینه قطعات Mi 11 شیائومی چقدر است را برای ما پان جیوتانگ مشخص می کند.

شیائومی Mi 11

شیائومی Mi 11

در اینجا هزینه ساخت شیائومی Mi 11 و قیمت فروش آن مشخص خواهد شد. جالب اینکه در مقایسه با آیفون ۱۲ قیمت گذاری نهایی بسیار کم تر است. آیا ما به سیاست قدیمی شیائومی برمی گردیم؟

برای کسانی که به یاد نمی آورند وی پان جیوتانگ کیست باید بگویم که او مدت زیادی است تحلیلگر و همکاری شیائومی است. او از نظر اقتصادی “و فنی” یکی از مشهورترین چهره ها در شرکت لی جون است.

به گفته وی و طبق منابع چینی Xiaomi Mi 11 هزینه تولید قطعا بالا و برابر با آیفون ۱۲ خواهد داشت. اخبار مربوط به هزینه های تولید هرگز کاملا شفاف نیست، بنابراین ما به “شایعات” بسنده می کنیم. گفته می شود که هزینه قطعات شیائومی Mi 11 و آیفون ۱۲ هر دو برابر 373 دلار یا 300 یورو هستند. (توجه داشته باشید که هنوز اطلاعات رسمی دقیق درباره آن وجود ندارد و بر اساس شنیده ها صحبت می شود)

موضوعی که اینجا عجیب است، قیمت نهایی مصرف کننده است که برای شیائومی Mi 11 (در بازار چین) و آیفون ۱۲ در همان بازار، تفاوت فاحش ۱۰۰ درصدی (بر مبنای قیمت شیائومی می ۱۱) را روایت می کند.

قیمت آیفون ۶۷۹۹ یوان (برابر ۱۰۵۱ دلار در بازار چین) است در حالی که شیائومی می ۱۱ برابر ۳۹۹۹ یوان (برابر ۶۱۸ دلار در بازار چین) است. شکاف قیمتی ۲۸۰۰ یوان حدود ۴۳۳ دلار است‌. ما نمی دانیم که قیمت دستگاه پس از خروج از چین و برای بازار بین المللی چقدر خواهد بود اما می توانیم حدس بزنیم چون قیمت در چین با نسل قبلی برابر است، برای بازار جهانی هم همینطور خواهد بود.

توجه داشته باشید که این فقط “قیمت قطعات” است. به هر حال اگر تفاوت هم به این شدن اگزجره نباشد، اما باز هم تفاوت قابل توجه است. نظر شما چیست؟ این “ارزنده بودن” بودن شیائومی Mi 11 برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

خب اینجا دو تا نکته معلومه: اول اینکه اون سایت درپیت! چینی که هزینه قطعات آیفون ۱۲ رو ۳۷۰ دلار حساب کرده بود چی میگه (techinsight که حساب میکرد قابل باور تر بود ولی اون سایت چینی که اسمش هم یادم نیست قیمت A14 رو نصف پردازنده اسنپ ۸۶۵ هفت نانومتری بدست اورده بود) دوم هم این مقایسه قیمتی کاملا اشتباهه چون ۱-این قیمت رام و پک چین mi 11 هست که داره با آیفون ۱۲ مقایسه میشه (پک گلوبال قیمت بالاتری داره و از نظر نرم افزاری و هم از برخی مشخصات مثل تک سیم بودن و وجود شارژر با پک چین تفاوت داره و عملا شیائومی به خاطر رقابت سنگین در چین و همچنین پولی که از وجود برنامه های چینی از پیش نصب شده بدست میاره قیمت رو در کشور چین پایین میزنه) ۲- هم قیمت آیفون ۱۲ توی چین تا ۸۰۰ دلار هم هست.همین الان برید سایت kimovil چند تا سایت چینی دارن آیفون ۱۲ رو به این قیمت میدن ، حالا میگیم اونا مثل موبوتل و بست چاینا ایران عمل میکنن و برای همین قیمت پایین تره ولی ولی قیمت آیفون ۱۲ اگر بخواد با قیمت mi 11 مقایسه بشه باید پایین ترین قیمت اون که توی آمریکاست و ۷۵۰ دلاره با قیمت mi 11 پک گلوبال توی کشور چین که باز پایین ترین قیمت هست (معمولا پک گلوبال گوشی های شیائومی توی هند ارزون ترینه ولی توی چین هم پایین ترین قیمت رو داره) مقایسه بشه یا اصلا توی همون چین همین قیمت ۱۰۰۰ دلاری آیفون ۱۲ با پک گلوبال در چین مقایسه بشه.

pooria

دوست عزیز اسنپدراگون توسط کوالکام ساخته میشه بعد به سایر یرند ها میفروشه ولی چیپست های سری a رو نه کسی از اپل میخره و نه کسی براش میسازه بنابراین اینکه اسنپدراگون هزینش برای وانپلاس یا… دوبرابر چیپست همرده a برای اپل بشه کاملا عادیه

m.b

سر مقایسه ها هم یکی از دلایل رو همیشه همین میاوردم…
اپل برا خودش میسازه و بهینه میکنه… کوالکام باید یه چیز عمومی بسازه که تو ده ها شرکت قابلیت بهینه بودن داشته باشه…

Farcry

دوست عزیز به شدت داری اشتباه میکنی! تقریبا همه هزینه ساخت یک تراشه برای ریخته گری اون هست که TSMC و سامسونگ پولش رو میگیرن و اصلا فرقی نمیکنه اسنپ باشه یا سری A یا اگزینوس.درواقع هزینه ساخت یک تراشه برای اپل به هزینه تحقیق و توسعه خلاصه میشه.از این هم بگذریم A14 پردازنده ۵ نانو متری هست ولی اسنپ ۸۶۵ هفت نانومتری و طبق گفته خود tsmc ساخت تراشه با معماری ۵ نانومتری نسبت به ۷ نانومتری تا ۵۰ درصد هزینش بیشتر شده.

Auroro

من قبول ندارم ایفون 12 شده 370 دلار

چرت حساب کرده

AŁɪ

این سایت هم شیائومی ساپورت می‌کنه …

ARMTIN

❌❌ یک نکته مهم فراموش شد ❌❌
[[ شرکت اپل در خاک خودش آمریکا ]]
ایفون ۱۲ = قیمت ۷۹۹ دلار
[[ شرکت شیاومی در خاک خودش چین ]]
می ۱۱ = قیمت ۶۲۰ دلار
مسلماً در بازار جهانی قیمت ها بالاتر خواهد بود و چون ارزش افزوده مثل :
عوامل دولتی ، مالیات , گمرک ، ریجستری
سود خرده فروشان همگی دست به دست هم میده تا با قیمت بالاتری به دست کاربران کشور های دیگه برسه
نمونه حال بهم زنش کشور خودمون هست
😶
.
.
اما اگه بخواهیم ارزش Mi 11 مشخص بشه
فقط کافی به مشخصات فنی پرچمدار ۲۰۲۱ شیاومی نگاه کنید ❗❗
متوجه میشیم که شیاومی در نسخه پایه سری Mi 11 سنگ تموم گذاشته و از بهترین و جدیدترین سخت افزار مجهز کرده
که باتوجه به وضعیت کشورمون ، ارزش خرید بیشتری برای کاربران ایرانی خواهد داشت
( برند سامسونگ و شیاومی در بازار ایران نسبت به برند های دیگه اکتیو تر هستند
لوازم جانبی و قطعات شون در بازار به وفور موجود هست و کاربران با خیال راحت تری از این 2 برند خرید میکنند که تو انتخاب شون خیلی تاثیر گذار هست )

Mahdi

بنظرم این مقایسه اصلا ارزش نداره ، طبیعیه شیائومی تو کشور خودش ارزون باشه ، یه چیز دیگه این سایت هزینه استاندارد ip رو هم حساب کرده؟

saeed_l

دوستان تو موبایل های که تو ایران وارد میشه یه قطعه اضافه میزارند که واسه سازندگان موبایل هزینه بردار هست
اون قطعه اسمش دلال هست
😂😂😂😂😂😆😆
معلوم نی کجا گوشی جاسازش میکنند ذیوث ها پسی فیطرت

m.b

اینکه قیمت برابر اشتباهه و اینکه قیمت گلوبال شیائومی نیومده کاملاً درسته…
اما بدی ماجرا اینه که قیمت تولید mi 11 از آیفون 12 بیشتره… یعنی با وجود گرونتر بودن هزینه‌ تولیدش نسبت به آیفون باز فعلاً با نصف قیمت فروش میره که البته خوبه تا اومدن گلوبال و دقیقتر شدن بررسی باید صبر کنیم…تازه با وضعی که صفحه نمایشش از نسخه پرو مکس آیفون هم بهتره… و در کل حتی به 12 pro هم میچربه چه برسه به 12 عادی…
دوستی هم که گفته الان قیمت آیفون فلانقدره… بهانه خوبی نیست… چون ما داریم قیمت معرفی رو استفاده میکنیم پس حرف از بازار زدن راه خوبی برای در رفتن از زیر حقیقت نیست…
در نهایت بهتره کمی صبر کنیم تا هم سایتای دیوه قیمت رو محاسبه کنن و هم قیمت گلوبال mi 11 بیاد…

Mohammadr

الان شیائومی گرونتر هم دربیاد فکر نکنم ایرادی داشته باشه هاااا… واقعا امکاناتش فوق‌العاده‌س…حالا اگ برابر یا کمتر بفروشه تو گلوبال، اون مشتری مداری شیائومی رو میرسونه…

Milad7

این است جادوی شیائومی 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)