حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی امروز وعده داد تا اگر سود خالص آن ها بالای 5% بود باقی پول را به کاربران بازگرداند

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شیائومی

ما فارسی زبان ها ضرب المثلی جالب برای این موقعیت ها داریم،  “به حق چیزهای ندیده و نشنیده!” امروز مدیر عامل شیائومی آقای Lei Jun رسما اعلام کرده که اگر سود خالص آن ها بالای 5% بود باقی پول را به کاربران بازگرداند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

شیائومی شرکتی نیست که سود بالایی روی محصولات خود دریافت کند و این از قیمت و در حقیقت، ارزش محصولات این شرکت کاملا مشخص است. عموما اما شرکت های کوچک با راهبرد برجسته می شوند و سپس سعی می کنند حاشیه سود خود را افزایش دهند. مثال خوب این رفتار را می توان هوآوی، سامسونگ، وان پلاس یا حتی گوگل دانست که ابتدا با محصولات ارزان تر آغاز کردند و حالا سودهای نسبتا بالایی دریافت می کنند، مثلا همین هوآوی دومین حاشیه سود بالا (بیش از ۴۰% سود و  محصولات خود) را در بازار موبایل پس از اپل دریافت می کند. اپل خود به تنهایی با داشتن فقط ۱۸ درصد از بازار بیش از ۸۷ درصد سود کل بازار را در اختیار دارد!

از این اعداد و ارقام تپل (!) بگذریم میرسم به رژیم لاغری شیائومی و انتظار تنها ۵% سود خالص از فروش کسب و کارهای موبایل، اینترنت اشیا و گجت های سبک زندگی (lifestyle) را دارد. جالب اینکه اگر سود خالص شیائومی بیشتر از این مبلغ شد، آن را به کاربران پس می دهد! البته اینکه چطور پس می دهد هنوز مشخص نیست اما جالب است بدانید این یک وعده همیشگی از شیائومی است!

منبع مطلب درباره دلیل این وعده دو دلیل را از نگاه خود مطرح کرده که اولین آن ها درباره عدم وجود سود زیاد به صورت کلی از ساخت تلفن های همراه برای اکثر شرکت ها است و دوم اینکه اساسا شیائومی خود از ابتدا این راهبرد را داشته و چیز جدیدی نیست اما به نظر ما این وعده ارزشمند است چون کاربر می داند این برند تا همیشه این راهبرد را دارد.

نظر شما چیست؟ این راهبرد شیائومی را چطور می دانید؟ بله صورت کلی اگر شما بخواهید با نوآوری ویژه ای دنیا را تغییر دهید بدون شک پس از داشتن ایده و سخت کوشی، مهم ترین موضوع سرمایه است!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mosayebso

حالا کاربر از کجا بفهمه چقدر سود داره این برند؟!! با توجه به اینکه جزو شرکت های سهامی عام نیست !!
و اینکه برای افرادی که مثلا در ایران زندگی میکنن چطور میخواد سود اضافشو پرداخت کنه؟!!!
واقعا این حرف خنده دار بود
البته این هم از سیاست های این شرکته چ من قبول داشته باشم چه نداشته باشم!!

BeFair

5٪ واقعا کمه و به نظر من شرکت رو از نوآوری دور میکنه
مثلا همین هوآوی اگر حاشیه سود زیادی نداشت که نمی تونست الان این باشه و پی 20 پرو تولید کنه

Peiman

امیدوارم مثل هواوی تو ایران فراگیر بشه . بعضی از گوشی هاش واقعا ارزش خرید بالایی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)