حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی نوت ۲۰ اولترا یا گلکسی زد فولد ۲ | TSL20

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ، موبایل

و این مسابقه نهایی لیگ اسمارت فون ترنجی ۲۰۲۰ در رده پرچمدار است. هرچند فینال بر اساس رای های کاربران سامسونگی شده است اما انتخاب بین Galaxy Note 20 Ultra و Galaxy Z Fold 2 هم به ما سرنخ خوبی خواهد داد. سرنخی درباره این که فرم فکتور تاشو چقدر برای کاربران جذاب تر شده است و آیا آن ها این سبک جدید را به موبایل معمولی خود ترجیح می دهند یا نه؟ پس گلکسی نوت ۲۰ اولترا یا گلکسی زد فولد ۲ ؟ نظر شما در ۲۴ ساعت آینده پیروز مسابقه نهایی لیگ اسمارت فون ترنجی ۲۰۲۰ را مشخص خواهد کرد.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا یا گلکسی زد فولد ۲

تفاوت اساسی بین گلکسی زد فولد ۲ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا را می توان در تاشو بودن نمونه اول، دوربین بهتر، پشتیبانی از S Pen و قیمت ارزان تر نمونه دوم دانست. گزینه اول به شما امکان همراه داشتن یک تبلت در جیب شما را می دهد اما نمونه دوم هر وقت که بخواهید شما را مستفیما به سر اصل مطلب می برد و نسبت تصویر نمایشگرش هم صحیح و کاراست!

به هر حال این تنها مواردی است که باید برای انتخاب بین دو دستگاه مذکور به آن توجه داشته باشید.

سامسونگ رسما از ترکیب گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا رونمایی کرد. امسال دو مدل وجود دارد و همانطور که گفتیم، نام آنها گلکسی نوت ۲۰ معمولی و گلکسی نوت ۲۰ اولترا است. نکته اصلی هر دو دستگاه این است که خانواده Note را متمایز می کنند و با قلم S Pen به شما توانایی های جدیدی می دهد. جالب اینکه گلکسی نوت های جدید نسبت به آنچه انتظار دارید، با یکدیگر تفاوت زیادی دارند.

همانطور که اوایل سال جاری با گلکسی S20 انجام شد، سامسونگ به صراحت در تلاش است تا نام “Ultra” را با مشخصات رده بالا ارایه کند و همزمان به مدل معمولی اجازه می دهد تا از چند ویژگی استفاده کند‌ و قیمت پایین تری داشته باشد.

مشخصا Galaxy Note 20 فاقد ویژگی های مهمی مانند رفرش ریت بالا، افزایش حافظه با مموری کارت microSD و لنز زوم پریسکوپ است، اما این بدان معنا نیست که گران نیست. قیمت ۱۰۰۰ دلاری برای یک مدل با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۸ گیگابایت رم چیزی است که سامسونگ انتخاب می کند. قاب پشتی پلاستیکی و شیشه گوریلا گلس ۵ (به جای گوریلا گلس ویکتوس در گلکسی نوت ۲۰ اولترا) از موارد کیفیت ساخت پایین تر گلکسی نوت ۲۰ است.

در همین حال گلکسی نوت ۲۰ اولترا هر آنچه را که سامسونگ در توان داشته (به جز صفحه نمایش تاشو است) ارایه می کند و قیمت آن را مطابق کمتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا و برابر ۱۳۰۰ دلار برای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه رم ۱۲ گیگابایت رم و ۱۴۵۰ دلار برای مدل ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی برای شما آب می خورد.

پیش فروش هر دو از ظهر فردا آغاز می شود و تلفن ها باید از 21 آگوست به دست کاربران برسند و در فروشگاه های فیزیکی (آنهایی که باز هستند ، به هر حال) در دسترس باشد.

هر دو تلفن برخی مشخصات کلیدی را به اشتراک می گذارند. موردی که احتمالا به شما گفته می شود (به دلیل اینکه اپراتورها به شما فشار می آورند) پشتیبانی آنها برای هر دو نوع شبکه 5G است. سامسونگ تاخیر در قلم S را بهبود بخشیده است و چند روش دیگر برای کنترل تلفن از راه دور می توانید به آن اضافه کنید. آنها از شارژ سریع، شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کنند.

 

آنها دارای بلندگوهای استریو با فن آوری های Dolby، مقاومت در برابر آب با گواهی IP68 و سیستم عامل اندروید ۱۰ هستند. هر دو می توانند فیلم را با رزلوشن 8K ضبط کنند (که به نظر می رسد برای یک تلفن بیش از حد باشد) و از گزینه های میکروفون خارجی پشتیبانی می کنند. Dex اکنون به صورت بی سیم کار می کند (از طریق Miracast) و هر دو تلفن دارای برخی از مهمترین نرم افزار مهم مایکروسافت هستند.

هر دو هنوز هم دارای بیکسبی هستند، در بهترین حالت دستیار دیجیتال در رتبه چهارم در پشت گوگل، الکسا و حتی سیری قرار دارند.

گلکسی نوت ۲۰ رنگ جدید دیگری را نیز دارد که سامسونگ آن را “Mystic” می نامد. این به یک بافت ساخته شده بر روی شیشه می رسد که امیدوارم کار بهتر را برای دفع اثر انگشت – یا حداقل پنهان کردن – انجام دهد. نوت ۲۰ اولترا به رنگ های برنز، سیاه و سفید عرضه می شود. نوت ۲۰ به صورت برنز، خاکستری و سبز عرضه خواهد شد.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا دو کار بزرگ دارد. اولین مورد ارایه کردن بهترین ویژگی هایی که سامسونگ توانایی ارایه آن را دارد، بدون کوچکترین چشم پوشی. کار دوم اصلاح برخی از اشتباهات گلکسی S20 Ultra است.

به عنوان یک شیء ، گلکسی نوت ۲۰ اولترا همان اندازه که یک موبایل می تواند جذاب باشد، جذاب است و این یک چیز خوب خواهد بود، زیرا واقعاً زیبایی شناسی Note است. بزرگ و مربعی، با صفحه ای که خم شده (خوب یا بد) تا دید حاشیه ها را به حداقل برساند. همان اندازه که کل دستگاه است تقریبا در جلو صفحه نمایش دیده می شود که می تواند با یک سوراخ کوچک نیاز دوربین سلفی را برطرف کند. برجستگی دوربین به صورت غیرمترقبه و غیرقابل اغماض است.

از نظر مشخصات، سامسونگ ادعا می کند که در صدر سیستم اندروید قرار دارد، حداقل فعلاً. این دستگاه دارای صفحه نمایش OLED عظیم ۶.۹ اینچی 1440p یا QHD+ است که دارای رفرش ریت 120Hz است. در پشت آن سه دوربین وجود دارد که یکی از آنها ۱۰۸ مگاپیکسل است، در حالی که دیگری شامل یک لنز پریسکوپی می شود.

این دستگاه دارای پردازنده کوالکام Snapdragon 865 Plus (در بازار ما اگزینوس ۹۹۰) و ۱۲ گیگابایت رم است، به علاوه امکان گسترش حافظه پایه خود را با کارت SD نیز دارد. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است و از هر دو نوع 5G پشتیبانی می کند.

بنابراین این بهترین مشخصات پرچمدار برای دنیای اندرویدی است، هرچند باید گفت پردازنده A13 Bionic اپل از سال گذشته هنوز هم سریعتر از چیزی است که Qualcomm در حال ارایه است.

گلکسی نوت ۲۰ برای حفظ عمر باتری، نرخ رفرش ریت صفحه را به صورت پویا تنظیم می کند، اما نمی تواند به حداکثر سرعت آن برسد (حداکثر احتمالاً برای حفظ عمر باتری). سامسونگ همچنین رادیو Ultra Wideband یا (UWB) را رونمایی کرد تا انتقال تلفن ها با اشاره کردن آنها به یکدیگر و – در نهایت – پشتیبانی از باز کردن قفل اتومبیل ها برای تلفن ها آسان تر شود. آیفون ۱۱ پرو دارای UWB است، بنابراین به نظر می رسد سامسونگ نمی تواند ایستادگی کند که اپل به جعبه انتخاب آن ضربه نمی زند، حتی اگر این نرم افزار کاملاً آماده نیست.

دومین مأموریت سامسونگ با نوت ۲۰ اولترا این است که یک بار دیگر سعی کند سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخته شده سامسونگ را به یک دوربین عالی تبدیل کنید. نتایج اولین ارایه Galaxy S20 Ultra به وضوح عجیب شد. در ابتدا فوکس کند داشت و حتی پس از بروزرسانی نرم افزار، به اندازه دوربین سنتی گوشی های هوشمند چندان مناسب نبود. بعلاوه، ویژگی “بزرگنمایی فضایی” سامسونگ زوم ۱۰۰ برابر را ارائه می دهد که صادقانه می بایست از حسگر تصویر بسیار کوچکتر استفاده کند، بزرگنمایی اپتیکال لنز پریسکوپ ۵ برابر است. (البته به صورت تکنیکی کمتر بود)

سامسونگ با نوت ۲۰ اولترا به صورت تئوری به هر دو موضوع پرداخته است. برای فوکس شامل پیشرفتهای نرم افزاری است که سامسونگ قبلاً برای S20 Ultra منتشر کرده است. اما مهمتر از همه، این سیستم به یک فوکوس خودکار لیزری مجهز شده است، که باید فوکس را به میزان قابل توجهی تمرکز کند. بزرگنمایی فضایی در حال حاضر در حد ۵۰ برابر ارایه شده است – هنوز هم به اندازه کافی قابل توجه است، اما امیدوارم آنقدر نباشد که تمام چیزهایی که ثبت می کنید تعداد زیادی پیکسل باشد!

و حالا وقت آن است که درباره گلکسی زد فولد ۲ کمی صحبت کنیم:

قابل توجه ترین ارتقا در قسمت بیرونی است، نمایشگری که با بسته شدن Z Fold 2 مشاهده می کنید اکنون بسیار بزرگتر از Fold اصلی است. “صفحه نمایش” بیرونی اکنون 6.2 اینچ است و تقریبا کل قسمت جلوی دستگاه را اشغال می کند. اگرچه به نظر می رسد یک صفحه نمایش بسیار بزرگ است، اما به احتمال زیاد بسیار باریک است. ابعاد برابر 2260 در 816 پیکسل است. بنابراین اگرچه بسیار چشمگیرتر از قبل به نظر می رسد، اما باید منتظر بمانیم تا از آن استفاده کنیم و تجربه کاربری را عنوان کنیم.

نخستین نگاه به گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

نخستین نگاه به گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

صفحه داخلی در برخی از جنبه ها به روز شده است. از همه مهمتر، اکنون از Ultra Thin Glass سامسونگ (UTG) استفاده می شود، دقیقاً مانند تلفن تاشو Z Flip. به نظر می رسد دوام آن از صفحه پلاستیکی Fold اصلی بسیار بیشتر است. سامسونگ همچنین در حال نصب مجدد یک محافظ صفحه پلاستیکی روی UTG است، بنابراین ممکن است هنوز کمی احساس پلاستیکی داشته باشد.

سامسونگ همانند تمام تلفن های تاشو خود، چندین اخطار و دستورالعمل مراقبتی برای Z Fold 2 ارائه داده است و امیدوارم کاربران از آسیب رساندن به آن جلوگیری کنند. همچنین یک بار جایگزینی صفحه نمایش با قیمت ۱۴۹ دلار ارائه می دهد.

گذشته از بهبود دوام، بهبودهای صفحه بزرگ Z Fold 2 دو برابر است. اول اینکه، صفحه نمایش 7.6 اینچی دیگر بریدگی بزرگ برای چندین دوربین ندارد. با یک سوراخ کوچک برای دوربین سلفی جایگزین شده است. دوم، رفرش ریت آداپتیو آن تا ۱۲۰ هرتز است. رفرش ریت بالا می تواند تأثیر بیشتری روی تجربه کلی Z Fold 2 نسبت به نسل های قبلی بگذارد. دلیلش این است که Fold اصلی از “jelly scroll” رنج می برد، جایی که یک طرف صفحه به آرامی از طرف دیگر تازه می شود.

بعد از صفحه نمایش ، مهمترین ویژگی بعدی Z Fold 2 لولا است. سامسونگ از زمانی که اولین واحد بررسی Galaxy Fold را ارایه کرد دیدیم که دستگاه شکننده است. لولای این دستگاه دارای چهار سری دندانه برای افزایش سختی در کل روند باز شدن است به طوری که Z Fold 2 می تواند نیمی از صفحه را به صورت ایستاده برای برخی از ویژگی های نرم افزار مانند تماشای فیلم پشتیبانی کند.

همچنین برس های جدید “رفتگر” وجود دارد. دقیقا مانند برس برخی جاروبرقی ها و برای جلوگیری از ورود آلودگی به مکانیسم لولا و آسیب دیدن صفحه از پشت. سامسونگ می گوید که پشت صفحه نمایش نیز برای تقویت و استحکام بیشتر تقویت شده است.

تمام این تلاش ها صرف تهیه دستگاهی با مشخصات فنی شده است که تفاوت چندانی با سایر گوشی های پرچمدار اندرویدی سامسونگ ندارد. این محصول دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم است. از شارژ بی سیم، شارژ بی سیم معکوس، شارژ سریع پشتیبانی می کند و دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعت است. از هر دو نوع زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave 5G پشتیبانی می کند. قفل تلفن با حسگر اثر انگشت باز شده و در کنار دستگاه نصب شده است. سامسونگ همچنین ادعا می کند که اسپیکرهای استریو به اندازه کافی خوب هستند که شما را از داشتن یک اسپیکر بلوتوث جداگانه بازدارد، اما این احتمال وجود دارد که اغراق آمیز باشد.

از منظر اعداد خام، سیستم دوربین Z Fold 2 نسبت به آنچه در گلکسی اس ۲۰ یا گلکسی نوت ۲۰ می توانید دریافت کنید، تا حدودی پایین تر است. این دوربین دارای آرایه معمول دوربین های عادی، فوق عریض و تله در پشت است، اما هر سه دارای سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی هستند. دو دوربین سلفی وجود دارد، یکی برای صفحه نمایش بیرونی و دیگری برای نمایشگر اصلی و هر کدام ۱۰ مگاپیکسل است.

اگر سلفی می گیرید، بهترین راه برای انجام این کار این است که دستگاه را باز کنید و از دوربین های اصلی به همراه نمایشگر بیرونی برای منظره یاب استفاده کنید. این یکی از چندین پیشرفت نرم افزاری خاص Fold است که سامسونگ مورد استفاده قرار می دهد.

گلکسی Z Fold 2 بار دیگر از رابط کاربری دوتایی یا سه پنجره سامسونگ برای انجام چند وظیفه استفاده می کند. می توانید برنامه ها را به صورت جفت (یا سه گانه) ذخیره کنید تا با هم باز شوند. و هنگامی که از یک رابط چند منظوره عکس می گیرید، عکس صفحه هر برنامه به طور جداگانه ذخیره می شود. همچنین همچنان از ویژگی پشتیبانی می کند که در هنگام باز کردن تلفن بین نمایشگرهای داخلی و داخلی تداوم داشته باشد.

سامسونگ می گوید برنامه های بیشتری از حالت تبلت در Z Fold 2 پشتیبانی می کنند، از جمله برنامه های مایکروسافت و گوگل. حتی برای سهولت در جابجایی بین تنظیمات DPI تنظیمات خاصی را در نظر گرفته است. این بدان معناست که شما می توانید از بین طرح های تلفنی که بزرگتر هستند و طرح های رایانه لوحی که کوچکتر هستند، انتخاب کنید.

گلکسی Z Fold 2 در دو رنگ – برنز و مشکی – به بازار عرضه می شود و همچنین این امکان را برای خریداران فراهم می کند تا رنگ متفاوتی را برای لولا انتخاب کنند. یک پک Thom Browne نیز وجود خواهد داشت که شامل ساعت و محافظ گوش می شود.

گلکسی زد فولد ۲ با قیمت ۲۰۰۰ دلار تقریبا برابر با آخرین Galaxy Fold است، اما این بار سامسونگ حداقل این موضوع را تشخیص داده و Z Fold 2 را به عنوان یک دستگاه “لوکس” قرار می دهد. اینکه آیا این باعث خوشایندتر شدن قیمت می شود، به تعریف شما از “لوکس” بستگی دارد. این حداقل راهی صادقانه تر برای سامسونگ برای بازاریابی این دستگاه است. این یعنی گلکسی زد فولد ۲ نه به عنوان چیزی برای همه، بلکه به عنوان چیزی برای کسانی است که مایل به گذراندن داشتن دو دستگاه در یک دستگاه غیرقابل توصیف به عنوان آن دو دستگاه به صورت جداگانه است. یعنی یک موبایل که تبلت هم می شود اما حقیقتا نه موبایل است و نه تبلت!

در اطلاعیه Z Fold 2 این شرکت به شدت اشاره کرد که یک دستگاه Fold آینده از قلم S Pen سامسونگ پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین حتی اگر امروز این Fold برای شما خیلی گران باشد، احتمالاً فرصتی خواهید داشت که در آینده باز هم یک نمونه پیشرفته تر گران را بخرید!

 

رای گیری گلکسی نوت ۲۰ اولترا یا گلکسی زد فولد ۲

بسیار خوب، برای یادآوریم می گویم که رقابت ها به صورت روزانه و ساعت ۱۷ هر روز خواهد بود. رای گیری در پلتفرم های توییتر، اینستاگرام، تلگرام ترنجی و البته وب سایت برگزار خواهد شد. مجموع آرای هر ۴ پلتفرم مبنای مشخص شدن برنده است. هر رای گیری فقط ۲۴ ساعت اعتبار دارد. بیاید یک رای گیری داشته باشیم 😉.

ما انتظار داریم که در این رقابت ها هیجان بین طرفداران بالا برود. ما همواره به کاربران و همراهان فهیم خود افتخار کرده ایم که در قالب احترام و خیلی حرفه ای نظرات خود را اعلام می کنند و در مقابل به نظرات متفاوت هم احترام می گذارند. طبق معمول ما تلاش خود را می کنیم تا این جو را در ترنجی حفظ کنیم و با کاربرانی که از مرزها عبور کنند، برخورد خواهیم کرد.

 

انتخاب شما کدام دستگاه است و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

اِ نوت 20 از می 10 اولترا برد؟؟
خیلی عقب تر بود که
فیک آیا؟؟!

Taha

قاعدتاً زد فولد ۲.
( تو اینستا به نوت رای دادم😐)

pooria

بنده به دلیل اینکه سی نا جان پولش رو داخل نوت فرو کرده به نوت رای دادم 😎
تحویل بگیر 😂

Mahdi

نوت ۲۰ الترا

ali_s

نوت

Mahdi

می۱۱ با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز مصرف بیشتری از میت۴۰پرو ۹۰ هرتزی و آیفون۱۲پرومکس ۶۰ هرتزی داره

Taha

منظورت علی هست؟

Mahdi

نه 🙂

Dr.Nazer

Z Fold 2

Milad7

انتخاب خیلی سختیه… در نهایت نظر من زد فولد2 هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)