حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی دو حق‌اختراع دیگر نمایشگر دور تا دور ثبت کرد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | شیائومی، کانسپت

در اواخر سال 2019، شیائومی از تلفن مفهومی خود، یعنی می میکس آلفا که دارای نمایشگر دورتادور بود، رونمایی کرد. این کمپانی اعلام کرد که فروش آن در مقادیر محدودی آغاز خواهد شد، اما این اتفاق هرگز رخ نداد. همچنین در سال 2020 هم هیچ جانشینی برای این گوشی معرفی نکرد. اما طی چند روز گذشته، یک حق‌اختراع مشابه با می میکس آلفا ولی با دوربین پاپ آپ، منتشر کرد. امروز اما دو حق‌اختراع دیگر، منتسب به تلفنی با نمایشگر دور تا دور و فراگیر ثبت شد؛ که گویا شیائومی قصد معرفی چند گوشی از این نوع طراحی و دیزاین را دارد.

حق اختراع نمایشگر دور تا دور شیائومی

 

طبق اخبار LetsGoDigital، نرم‌افزار موبایل پکن شیائومی، در پایان سال 2019 این حق‌اختراع را برای ثبت به CNIPA ارائه داد؛ که مستندات مربوط به همین مسئله در 1 ژانویه 2021 منتشر شد. با نگاه اولیه به این حق‌اختراع، متوجه تا شدن (رول شدن) این نمایشگر از بالا و پایین می‌شویم؛ در صورتی که در می میکس آلفا نمایشگر از طرفین خمیده شده بود. علاوه بر این، در پشت دستگاه، برشی افقی به چشم می‌خورد. این برش شامل ماژول دوربین چهارگانه، فلاش دوگانه و سوراخی دیده می‌شود که گویا همان میکروفون است. از نکات مثبت این طراحی در مقایسه با می میکس آلفا، می‌توان به ضخامت کمتر و خمیدگی بیضی شکل اشاره کرد.

از طرف دیگر، حق‌اختراع دوم دارای خمیدگی گرد است؛ تعداد دوربین به 3 کاهش یافته، و میکروفون و فلاش LED دیده نمی‌شود.به هرحال، شاید شاهد عرضه و تولید انبوه این دو حق‌اختراع نباشیم. شاید مانند می میکس آلفا فقط مانند طرحی مفهومی معرفی شده و هرگز عرضه جهانی نشوند. البته این‌ها، همه و همه نظریه و شایعه هستند و باید منتظر اعلامیه‌های رسمی از سوی این شرکت باشیم.

نظر شما چیست؟ آیا این دو حق‌اختراع در خط تولید انبوه قرار می‌گیرند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

آفرین به نترسی و جسارت انصافا میکس آلفا عالی بود از انصاف هم نگذریم طرح میکس آلفا هم طرح و پتنت استاد نوآوری الجی هست که شیائومی عملی کرد و می‌تونه مانور زیادی بده

Milad7

احسنت به این شرکت نوآور

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی
به نام خدا. محمد ایمان فراشیانی هستم، متولد تهران. علاقه مند به موبایل و فناوری هستم و در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت دارم.