حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع دوربین سلفی محو شونده سامسونگ

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | حق اختراع، سامسونگ

اخیرا حق اختراعی از سامسونگ منتشر شده‌است که به دوربین سلفی محو شونده اشاره می‌کند. این تکنولوژی قرار است به همراه قلم S Pen ، بر روی یکی از پرچمداران سامسونگ استفاده شود.

دوربین سلفی محو شونده

سامسونگ الکترونیک برای ثبت اختراع خود، تحت عنوان “تجهیزات الکترونیکی، شامل نمایشگرهای فرعی و روش های عملیاتی” در WIPO اقدام کرد. این حق اختراع، نشان دهنده آن است که دوربین سلفی با تعویض و جابه‌جا شدن لایه‌های صفحه‌نمایش، پنهان می‌شود. همچنین هنگام تایید این حق اختراع در 24 دسامبر، مشخص شد این نوع صفحه‌نمایش از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند.

طبق رندرهای منتشر شده از LestoDigital صفحه نمایش این دستگاه از نوع تمام‌صفحه بوده و حاشیه‌های کناری به حداقل رسیده‌است. همچنین احتمال می‌رود صفحه نمایش خمیده در این دستگاه بکار گرفته شود.

 

قسمت بالایی گوشی (مکان دوربین سلفی) یک منطقه دارای شفاف است. نمایشگر ثانویه نیز زیر این ناحیه قرار دارد. در صورت وجود نمایشگر ثانویه زیر قسمت شفاف، دوربین سلفی پنهان می‌ماند و محتوا به صورت عادی نمایش داده می‌شوند. هنگام استفاده کاربر، این نمایشگر از طریق ماژول داخلی کنار رفته و دوربین سلفی نمایان می‌شود. این سیستم، توانایی حرکت دادن نمایشگر ثانویه به جهات چپ، راست، بالا و پایین را خواهد داشت.

بنابراین، سامسونگ می تواند حسگر عنبیه (IRIS) یا لنز را مورد استفاده قرار دهد، یا همه آن را نمایش دهد، یا همه آن را پنهان کند. علاوه بر حالت اتوماتیک، کاربران همچنین می توانند به صورت دستی این قسمت از صفحه را باز و بسته کنند. یک نوار لغزنده کوچک در کنار دکمه پاور وجود دارد که می تواند حرکت صفحه نمایش زیر را کنترل کند. علاوه بر این، قسمت زیر نمایشگر دارای یک حسگر لمسی است و کاربران همچنین می توانند مستقیماً با انگشتان خود حرکت کنند (دو بار ضربه بزنید یا اسلاید کنید).

این طراحی به وضوح آینده نگرانه است و ما مطمئن نیستیم که این گوشی به این زودی ها وارد بازار شود. البته، این فقط یک حق ثبت اختراع است و هیچ تضمینی وجود ندارد که هرگز به واقعیت بپیوندد

نظر شما چیست؟ این ایده چه زمانی عملی می‌شود و در کدام گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ منتظر حذف شدن دوربین سلفی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

چه جالب

Dr.Nazer

🤔

SHREK

😍🔥

احساس میکنم از دوربین سلفی زیر نمایشگر جذاب تر باشه

Mahdi

عاشقتم سمسنگ

Milad7

مرسی نوآوری عالیه 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی
به نام خدا. محمد ایمان فراشیانی هستم، متولد تهران. علاقه مند به موبایل و فناوری هستم و در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت دارم.