حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ یا آیفون ۱۲ پرو مکس اپل | TSL20

نوشته

3 سال قبل | 51 دیدگاه | اپل، سامسونگ، موبایل

سومین مسابقه از دور دوم لیگ ترنجی است و بر اساس رای گیری های دور اول، در این دور شاهد رویارویی Galaxy Z Fold 2 با iPhone 12 Pro Max هستیم. این بخواهید بین گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ یا آیفون ۱۲ پرو مکس اپل انتخاب کنید در بازار جهانی کمی عجیب به نظر می رسد اما در بازار ما به دلیل سختی های واردات آیفون، تقریبا شاهد آن هستیم که قیمت این دو دستگاه در کشور ما نزدیک بهم است. در حقیقت تفاوت قیمتی ناچیز آن ها یکی از اصلی ترین موارد برای مقایسه کردن در ایران است. البته به صورت کلی این پاسخ که شما فرم فکتور تاشو دوست دارید یا ساده و حتی اندروید یا iOS می تواند موارد تعیین کننده دیگر در نتیجه این مسابقه باشد.

آیفون ۱۲ پرو مکس یا گلکسی زد فولد ۲

در حالی که دور دوم برای سامسونگ یک پیروزی و یک باخت را رقم زده است، این شرکت که بیشترین نماینده را در دور دوم دارد به سومین مسابقه پا می گذارد. اپل با تنها نماینده خود که البته بهترین آیفون تولید شده تا کنون است، در این مسابقه شرکت خواهد کرد.

آیفون ۱۲ پرو مکس یک گوشی با تمام سخت افزاری است که اپل می توانسته به صورت تجاری عرضه کند. تراشه ای که در دنیای موبایل حرف اول را می زند، پشتیبانی از شبکه 5G، سیستم دوربین ارتقا یافته و پشتیبانی حداقل ۴ و شاید حتی ۵ ساله نرم افزاری از مواردی است که در کنار کاریزمای خاص برند اپل می تواند وسوسه کننده باشد. کاریزمایی که هر وقت یک دستگاه هم قیمت محصولی از اپل باشد خیلی ها می گویند “خب اپل‌ش رو می خرم، چه کاریه!”

در مقابل دستگاهی وجود دارد که کافی است در دست شما باشد تا توجه همه به شما جلب شود، دستگاهی که همتا ندارد و جالب اینکه در نسل دوم خود هم هست! گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ دستگاهی است که بوی آینده می دهد. دستگاهی با نمایشگر تاشو، دنیای کاملا جدید برای کشف و سخت افزارهایی مانند نمایشگر ۱۲۰ هرتز، شارژ وایرلس معکوس، سیستم عامل اندرویدی و توانایی فوق العاده در چند وظیفگی (تا کنون وسط پابچی بازی کردن، فایل های APK نصب کرده اید؟!) و سخت افزار به روز در دنیای اندروید.

اما کدام یک را شما انتخاب خواهید کرد؟

اجازه بدهید درباره گلکسی زد فولد ۲ کمی صحبت کنیم:

قابل توجه ترین ارتقا در قسمت بیرونی است، نمایشگری که با بسته شدن Z Fold 2 مشاهده می کنید اکنون بسیار بزرگتر از Fold اصلی است. “صفحه نمایش” بیرونی اکنون 6.2 اینچ است و تقریبا کل قسمت جلوی دستگاه را اشغال می کند. اگرچه به نظر می رسد یک صفحه نمایش بسیار بزرگ است، اما به احتمال زیاد بسیار باریک است. ابعاد برابر 2260 در 816 پیکسل است. بنابراین اگرچه بسیار چشمگیرتر از قبل به نظر می رسد، اما باید منتظر بمانیم تا از آن استفاده کنیم و تجربه کاربری را عنوان کنیم.

نخستین نگاه به گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

نخستین نگاه به گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

صفحه داخلی در برخی از جنبه ها به روز شده است. از همه مهمتر، اکنون از Ultra Thin Glass سامسونگ (UTG) استفاده می شود، دقیقاً مانند تلفن تاشو Z Flip. به نظر می رسد دوام آن از صفحه پلاستیکی Fold اصلی بسیار بیشتر است. سامسونگ همچنین در حال نصب مجدد یک محافظ صفحه پلاستیکی روی UTG است، بنابراین ممکن است هنوز کمی احساس پلاستیکی داشته باشد.

سامسونگ همانند تمام تلفن های تاشو خود، چندین اخطار و دستورالعمل مراقبتی برای Z Fold 2 ارائه داده است و امیدوارم کاربران از آسیب رساندن به آن جلوگیری کنند. همچنین یک بار جایگزینی صفحه نمایش با قیمت ۱۴۹ دلار ارائه می دهد.

گذشته از بهبود دوام، بهبودهای صفحه بزرگ Z Fold 2 دو برابر است. اول اینکه، صفحه نمایش 7.6 اینچی دیگر بریدگی بزرگ برای چندین دوربین ندارد. با یک سوراخ کوچک برای دوربین سلفی جایگزین شده است. دوم، رفرش ریت آداپتیو آن تا ۱۲۰ هرتز است. رفرش ریت بالا می تواند تأثیر بیشتری روی تجربه کلی Z Fold 2 نسبت به نسل های قبلی بگذارد. دلیلش این است که Fold اصلی از “jelly scroll” رنج می برد، جایی که یک طرف صفحه به آرامی از طرف دیگر تازه می شود.

بعد از صفحه نمایش ، مهمترین ویژگی بعدی Z Fold 2 لولا است. سامسونگ از زمانی که اولین واحد بررسی Galaxy Fold را ارایه کرد دیدیم که دستگاه شکننده است. لولای این دستگاه دارای چهار سری دندانه برای افزایش سختی در کل روند باز شدن است به طوری که Z Fold 2 می تواند نیمی از صفحه را به صورت ایستاده برای برخی از ویژگی های نرم افزار مانند تماشای فیلم پشتیبانی کند.

همچنین برس های جدید “رفتگر” وجود دارد. دقیقا مانند برس برخی جاروبرقی ها و برای جلوگیری از ورود آلودگی به مکانیسم لولا و آسیب دیدن صفحه از پشت. سامسونگ می گوید که پشت صفحه نمایش نیز برای تقویت و استحکام بیشتر تقویت شده است.

تمام این تلاش ها صرف تهیه دستگاهی با مشخصات فنی شده است که تفاوت چندانی با سایر گوشی های پرچمدار اندرویدی سامسونگ ندارد. این محصول دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم است. از شارژ بی سیم، شارژ بی سیم معکوس، شارژ سریع پشتیبانی می کند و دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعت است. از هر دو نوع زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave 5G پشتیبانی می کند. قفل تلفن با حسگر اثر انگشت باز شده و در کنار دستگاه نصب شده است. سامسونگ همچنین ادعا می کند که اسپیکرهای استریو به اندازه کافی خوب هستند که شما را از داشتن یک اسپیکر بلوتوث جداگانه بازدارد، اما این احتمال وجود دارد که اغراق آمیز باشد.

از منظر اعداد خام، سیستم دوربین Z Fold 2 نسبت به آنچه در گلکسی اس ۲۰ یا گلکسی نوت ۲۰ می توانید دریافت کنید، تا حدودی پایین تر است. این دوربین دارای آرایه معمول دوربین های عادی، فوق عریض و تله در پشت است، اما هر سه دارای سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی هستند. دو دوربین سلفی وجود دارد، یکی برای صفحه نمایش بیرونی و دیگری برای نمایشگر اصلی و هر کدام ۱۰ مگاپیکسل است.

اگر سلفی می گیرید، بهترین راه برای انجام این کار این است که دستگاه را باز کنید و از دوربین های اصلی به همراه نمایشگر بیرونی برای منظره یاب استفاده کنید. این یکی از چندین پیشرفت نرم افزاری خاص Fold است که سامسونگ مورد استفاده قرار می دهد.

گلکسی Z Fold 2 بار دیگر از رابط کاربری دوتایی یا سه پنجره سامسونگ برای انجام چند وظیفه استفاده می کند. می توانید برنامه ها را به صورت جفت (یا سه گانه) ذخیره کنید تا با هم باز شوند. و هنگامی که از یک رابط چند منظوره عکس می گیرید، عکس صفحه هر برنامه به طور جداگانه ذخیره می شود. همچنین همچنان از ویژگی پشتیبانی می کند که در هنگام باز کردن تلفن بین نمایشگرهای داخلی و داخلی تداوم داشته باشد.

سامسونگ می گوید برنامه های بیشتری از حالت تبلت در Z Fold 2 پشتیبانی می کنند، از جمله برنامه های مایکروسافت و گوگل. حتی برای سهولت در جابجایی بین تنظیمات DPI تنظیمات خاصی را در نظر گرفته است. این بدان معناست که شما می توانید از بین طرح های تلفنی که بزرگتر هستند و طرح های رایانه لوحی که کوچکتر هستند، انتخاب کنید.

گلکسی Z Fold 2 در دو رنگ – برنز و مشکی – به بازار عرضه می شود و همچنین این امکان را برای خریداران فراهم می کند تا رنگ متفاوتی را برای لولا انتخاب کنند. یک پک Thom Browne نیز وجود خواهد داشت که شامل ساعت و محافظ گوش می شود.

گلکسی زد فولد ۲ با قیمت ۲۰۰۰ دلار تقریبا برابر با آخرین Galaxy Fold است، اما این بار سامسونگ حداقل این موضوع را تشخیص داده و Z Fold 2 را به عنوان یک دستگاه “لوکس” قرار می دهد. اینکه آیا این باعث خوشایندتر شدن قیمت می شود، به تعریف شما از “لوکس” بستگی دارد. این حداقل راهی صادقانه تر برای سامسونگ برای بازاریابی این دستگاه است. این یعنی گلکسی زد فولد ۲ نه به عنوان چیزی برای همه، بلکه به عنوان چیزی برای کسانی است که مایل به گذراندن داشتن دو دستگاه در یک دستگاه غیرقابل توصیف به عنوان آن دو دستگاه به صورت جداگانه است. یعنی یک موبایل که تبلت هم می شود اما حقیقتا نه موبایل است و نه تبلت!

در اطلاعیه Z Fold 2 این شرکت به شدت اشاره کرد که یک دستگاه Fold آینده از قلم S Pen سامسونگ پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین حتی اگر امروز این Fold برای شما خیلی گران باشد، احتمالاً فرصتی خواهید داشت که در آینده باز هم یک نمونه پیشرفته تر گران را بخرید!

و حالا درباره اپل آیفون ۱۲ پرو مکس:

مدل های جدید آیفون 12 پرو همچنین فناوری “Ceramic Shield” را ارائه می دهند که به گفته اپل شیشه ای سخت تر از هر نمایشگر گوشی هوشمند دیگر است و در هنگام جلوگیری از ترک خوردن تلفن شما هنگام افتادن، “عملکرد سقوط” چهار برابر بهتر دارد.

مدل های جدید آیفون 12 پرو از تراشه A14 Bionic اپل برخوردار خواهند شد. این تراشه اولین بار در ماه گذشته در iPad Air جدید ارائه شد. پیش از این گرگ جوسویاک در توصیفش گفته بود “قدرتمندترین تراشه ساخته شده توسط اپل” است.

تراشه جدید اولین اپل است که از فرآیند ۵ نانومتری استفاده می کند (به جای فرآیند 7 نانومتری که در A13 Bionic سال گذشته استفاده شد). اپل می گوید که هر دو پردازنده 6 هسته ای جدید و چهار هسته ای پردازنده سریعتری هستند که عملکرد آن طبق ادعای شرکت تا 50 درصد سریعتر از هر تلفن دیگری است.

آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس

یکی از بزرگترین موارد جدید اضافه شده در مدلهای امسال، 5G است. آیفون 12 پرو از زیر 6 گیگاهرتز و mmWave 5G پشتیبانی خواهد کرد، به این معنی که هر دو گوشی باید با انواع مختلف شبکه های 5G از هر سه اپراتور اصلی ایالات متحده کار کنند. اپل می گوید که “بیشترین باند 5G از هر تلفن هوشمند” را ارائه می دهد و نوید می دهد که از طیف گسترده ای از حامل های تلفن همراه در سراسر جهان و استانداردهای 5G مختلف آنها پشتیبانی می کند.

همچنین ویژگی جدید و منحصر به فرد در مدل های آیفون 12 پرو یک سنسور LIDAR است که مانند iPad Pro برای جلوه های AR اضافی مورد استفاده قرار می گیرد. اپل همچنین می گوید که از اسکنر LIDAR برای کمک به تمرکز در شرایط کم نور استفاده می شود و باعث می شود تا فوکوس خودکار برای عکاسی در نور کم تا شش برابر سریعتر انجام شود. همچنین این امکان را برای عکس های عکاسی پرتره حالت شب حالت فراهم می کند.

آیفون 12 پرو مکس سیستم دوربین را حتی بهتر از آیفون ۱۲ پرو می کند. یک تله فوتو 12 مگاپیکسلی جدید با فاصله کانونی 65 میلی متر وجود دارد که می تواند تا 2.5 برابر بزرگنمایی اپتیکال (نسبت به دوربین اصلی) ارایه کند. یک دوربین عریض جدید با ابعاد f / 1.6 و سیستم جدید OIS وجود دارد. سنسور عریض نیز 47 درصد بزرگتر است که با دیافراگم پایین برای عملکرد بهتر در نور کم 87 درصد ترکیب می شود.

اپل همچنین ویژگی جدید خود را “Apple ProRAW” می نامد که اواخر امسال در آیفون 12 پرو و ​​12 پرو مکس در دسترس خواهد بود. این شرکت می گوید که مزایای عکاسی محاسباتی موجود مانند Deep Fusion و Smart HDR همراه با انعطاف پذیری عکس های RAW را ارائه می دهد. این قالب در هر چهار دوربین در دسترس خواهد بود و به کاربران امکان می دهد مواردی مانند وضوح ، نورهای برجسته رنگ و موارد دیگر را تنظیم کنند در حالی که هنوز از پیشرفت های عکاسی موجود اپل استفاده می کنند.

تلفن های جدید آیفون 12 پرو همچنین می توانند با فیلم HDR فیلمبرداری کنند، اولین مورد برای این محصول، از جمله پشتیبانی از عکسبرداری مستقیم در Dolby Vision HDR. همچنین آیفون 12 قادر به ویرایش فیلم Dolby Vision HDR مستقیماً از برنامه Photos خواهد بود.

 

رای گیری گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ یا آیفون ۱۲ پرو مکس اپل

بسیار خوب، برای یادآوریم می گویم که رقابت ها به صورت روزانه و ساعت ۱۷ هر روز خواهد بود. رای گیری در پلتفرم های توییتر، اینستاگرام، تلگرام ترنجی و البته وب سایت برگزار خواهد شد. مجموع آرای هر ۴ پلتفرم مبنای مشخص شدن برنده است. هر رای گیری فقط ۲۴ ساعت اعتبار دارد. بیاید یک رای گیری آزمایشی داشته باشیم 😉.

ما انتظار داریم که در این رقابت ها هیجان بین طرفداران بالا برود. ما همواره به کاربران و همراهان فهیم خود افتخار کرده ایم که در قالب احترام و خیلی حرفه ای نظرات خود را اعلام می کنند و در مقابل به نظرات متفاوت هم احترام می گذارند. طبق معمول ما تلاش خود را می کنیم تا این جو را در ترنجی حفظ کنیم و با کاربرانی که از مرزها عبور کنند، برخورد خواهیم کرد.


انتخاب شما کدام دستگاه است؟ دلیل شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
51 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

12 پرو مکس .
خار التلمقایسه

با اینکه احترام زیادی به آیفون قائلم و به احتمال بالا میره راند بعدی
ولی چون با پولش میتونم یه گوشی بی نهایت خاص تر بخرم که ارزش جهانی خیلی بیشتریم داره انتخابم زد فولد 2 هست

بیشتر به سلیقه ربط داره
من با 12 پرو مکس حس پریمیوم تری به دست میگیرم .
به نظرم گوشی های تلشو هنوز به بلوغ نرسیدن

Taha

تلشو: تاشو
صلتان عدبیاط😎

بحث سر خاص تر بودنه کسی منکر نمیشه گوشیای اپل فوق العادن
ولی خوب فولد 2 هم کم نزاشته و از گوریلاگلس ویکتوس رو صفحه بیرونی و پشت گوشی کشیده

عه یعنی با ناخن خش نمیوفته؟
و باتریش خوبه؟
اگه این دوتا خوب باشم من انتخابم عوض میشه .

موافقم باهات 👍🏻
این نظر سنجی بیشتر به سلیقه ربط داره .
هر چند واقعا بین این دو دودلم .

صفحه بیرون و پشت گوشی که گوریلاگلس ویکتوس هستن فقط داخل پلاستیکه
باتریشم توی تستای یوتوب و سایتای مختلف عملکرد خیلی خوبی داشته

پس من انتخابم زی فولد۲ هست.
اگه گلس هم براش ساخته باشن عالی میشه👌

زد فولد دو باید اول بشه خدایی خیلی خوبه یعنی چند سال از گوشیای دیگه جلوتر هست اگه‌ دوستان تعصبی رای ندن با اختلاف خیلی زیاد زد فولد اول میشه

چرا با روح و روان بازی آدم بازی میکنید…
من نمیتونم انتخاب کنم بین این دوتا…
من اگه پول داشته باشم هردوشو میگیرم…

persepolis

عکس های می 11
بزرگ و زیباست!.

comment image

comment image

comment image

علی ستاری‌فر

جانم اسپیکر استریو همسان😍

MSK

واقعا نمی دونم بروز ترین طراحی و امکانات جدید خاص بودن نمایشگر با رفرش ریت بالاتر یا بهترین سرعت و پردازنده یکی از بهترین دوربین ها کیفیت مثال زدنی متریال خوب که البته هردو از بهترین متریال و کیفیت استفاده کردن درسته رفرش صفحه اون بالاتره ولی من با آیفون 11 پابجی بازی کردم اچ دی آر اکستریم بدونه ذره ای لگ خیلی سخته البته من طرفداره دنیای اندرویدم بیشتر ولی از سری 11 و 12 اپل خوشم اومده خیلی سخته انتخابشون برام چون کاری به بقیه خصوصیات نداشته باشیم تراشه اپل عالیه از طرف خاص بودن طراحی مدرن اکوسیستم اندروید که من بیشتر می پسندم البته کاملا سلیقه ای نمیدونم کدومو انتخاب کنم از طرفی لذت کار کردن با نمایشگر با رفرش بالا خیلی زیاده گیج شدم

TheFreeCritic

دوست عزیز اچ دی ار اکستریم روی 855 هم میاد

MSK

میدونم ولی اون فریم ریت را بازم اون بهت نمیده

TheFreeCritic

والا من با 65 روی hdr و اکستریم 60 فریم میزنم 55 هم تو یوتیوپ هست 60 فریم میزنه

ali_s

۱۲ پرو مکس

Mahdi

سلام پرومکس خداحافظ

Taha

های بای پرومکس.

Mahdi

چطور دلتون میاد ۱۲پرومکس رو انتخاب نکنید

Taha

صفحه ۱۲۰ هرتز زی فولد .
پردازنده عالی ( برای آیفون هم فوق العاده هست)
تاشو
باتری بهتر .
شارژر درون جعبه😂
و اینکه تو ایران قیمتاشون فرق نداره و فکر کنم زی فولد ارزون تره.

TheFreeCritic

قیمت زد فولد تو ایران حدود ۹۰ ملیون
و قیمت پرو مکس ۱۲۸ گیگ با گارانتی ۵۰ و خورده ایه ….

۴۰ ملیون تومن تفاوت نیست ؟ ✋🌹⁦😐

AŁɪ

۹۰ میلیون رو نمی‌دونم از کجا پیدا کردی چون آخرین موجودی سوم بود یعنی سه روز پیش که ۶۷ میلیون بود تا ۷۰ میلیون .
و گلکسی فولد هم ۴۷ میلیونه…
فقط فاز اونایی که بین آیفون یازده پرو مکس و زد فولد ۲ ، فولد ۲ رو انتخاب کنن🙂⛷️

Taha

یا ابالفضل!!
آقا انتخاب شخصی هر کسی یه چیزیه باید بهش احترام گذاشت.
من اپل انتخابم آیفون بود بعد شد زی فولد ۲.

TheFreeCritic

پ.ن : منظورم گلکسی زد فولد ۲‌ هست

ali_s

اگه مقاوت صفحه زد فولد برابر گوشیا معمولی بود حتما زد فولد دو انتخابم بود

Harley Quinn

ببخشید یه سوال
واقعا کدوم بهتر و قوی تره
Core i5 10210U
MX250
یا
Ryzen5 3500u
Radeon vega 8
لپتاپ هواوی میت‌بوک دی۱۵

نویسنده آزمایشی

من با تراشه ی اینتل رو پیشنهاد میدم…

اگه خیلی الان مورد نیازت نیست منتظر بمون مدلش برای سال 2021 معرفی شد و تا فروردین وارد کشور میشه… خیلی بهبود پیدا کرد…

pooria

فکر کنم قبلا هم پرسیده بودی ولی دوباره جواب میدم
نسخه ای که اینتل درش کار شده پردازنده ضعیف تری داره (تفاوت بسیار کمه) اما به واسطه داشتن گرافیک مجزای mx 250 به نسبت گرافیک انبورد vega 8 ما برتری گرافیکی نسبتا خوبی رو برای نسخه اینتلی داریم در کل نسخه اینتل به واسطه گرافیک بهتر پیشنهاد میشه گرافیکای amd هم نه پشتیبانی خوبی برای اپدیت های درایور هاشون دارن و بعضی برنامه ها هم باشون مشکل دارن

pooria

بعدم ببین درسته لپ تاپای هواوی لپ تاپای خوبین ولی نه بازار دست دوم خوبی دارن و نه قطعاتشون باید گیر بیاد پیشنهاد میکنم یه اولترابوک از اچ پی یا دل برداری

pooria

این گزینه بسیار خوبی به شمار میره با قیمت عالی نمایشگر 4k رو ساپورت میکنه پردازنده بسیار خوب، لمسی و دارای قلم
لازم به ذکره من مخصوصا از این فروشگاه بهت پیشنهاد دادم چون تنها فروشگاهیه که قیمتاش خوبن لازم به ذکره همین لپ تاپ تو دیجیکالا فکر کنم 48 قیمت خورده بود

pooria
Finch

اتفاقا این سوال منم هست
همین چند دقیقه پیش تصمیم داشتم مک بوک ایر بگیرم ولی دیدم نزدیک ۴۸ ملیون پولشه
شخصا میخام مدل ریزن رو بخرم چون هم لیتوگرافی کوچیک تری داره هم گرافیک جدا ندارع که این دو روهمدیگع باعث میشه سخت افزارش خیلی خیلی کم مصرف تر از اینتل بشه
البته من به هیچ وجه برای بازی نمیخام چون یه سیستم گیمینگ دارم و این فقط برای کارای دانشگاه و … میخام

pooria

نه داداش من وقتی دوتا گرافیک داریم یکی انبورد و مجزا در مواقعی که نیاز به گرافیک مجزا نباشه کاملا غیر فعاله و گرافیک انبورد کار میکنه بنابر این زیاد تفاوتی وجود نداره گزافیک های انبورد amd هم به اندازه کافی قوی هستند که نیاز به گرافیک مجزا نباشه برای همین استفاده نشده چون سری mx هم بسیار ضعیفن

Finch

آها 👌👌

TheFreeCritic

مشخصات سیستم رو بگو یکم حسرت بخوریم ✋🌹

Taha

من یادمه گفته بود موقع ارزونی ها یه سیستم بست با corei9 9900kو 2080ti و فکر کنم ۱۶ گیگ رم.

TheFreeCritic

پیشنهادم نسخه رایزن هستش . ✋🌹

TheFreeCritic

علتش سی پی قویتر هست و اینکه گرافیک آنبورد این پردازنده به حدی قوی هست که بتونه کارهای روزمره رو انجام بده و در عین حال کلا باتری لایف بیشتری بهت میده ( لیتوگرافی بهتری داره )

Dr.Nazer

اینستا و تلگرام به زی فولد ۲ رأی دادم اینجا به پرو مکس…😂

m.b

صراحتاً و شرافتاً رای هات به چ..
/استیکر شرک لب شتری با چشمان bk…/

m.b

البته حالا که فکر میکنم bt مناسب تره… 🤔🧐

Dr.Nazer

خار خار روانی

TheFreeCritic

میم کیانو ریورز …

Dr.Nazer

اینستا و تل‌.گرام به زی فولد ۲ رأی دادم اینجا به پرو مکس…😂

ahmad

قطعا زد فولد ۲

SHREK

219 به 72🔥🔥🔥من خودم به zfold2 رای دادم

Milad7

من که عاشق زد فولد 2 هستم پس انتخابم هم مشخص بود 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)