حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فلیپ 5G سامسونگ با ردمی کی ۳۰ اولترا | TSL20

نوشته

3 سال قبل | 49 دیدگاه | ردمی، سامسونگ، موبایل

به اولین مسابقه از دور دوم لیگ اسمارت فون ترنجی ۲۰۲۰ خوش آمدید. جایی که مسابقات قبلی باعث شده یک گوشی تاشو در کنار یک پرچمدار اقتصادی قرار بگیرد. بله، سوال این مسابقه این است که گلکسی زد فلیپ 5G سامسونگ با ردمی کی ۳۰ اولترا ؟ این جا می تواند سلایق بسیار متفاوتی منجز به تصمیم نهایی شود. اجازه بدهید ببینیم نظر شما درباره این دو گوشی چیست؟

گلکسی زد فلیپ 5G سامسونگ با ردمی کی ۳۰ اولترا

ابتدا به گلکسی زد فلیپ 5G می پردازیم. البته چون تفاوت مدل 5G با مدل 4G بسیار کم و قابل اغماض است، برای آشنایی بیشتر با آن، نقد و بررسی ترنجی از مدل 4G را اینجا برای شما قرار می دهم:

این گوشی که یادآور گوشی‌های تاشو کلاسیک است، به یک نمایشگر انعطاف‌پذیر مجهز است که برخلاف گوشی منعطف گلکسی فولد، از نظر ظاهری شباهت بسیار بیشتری به گوشی‌های معمولی بازار دارد و فقط از وسط به سمت پایین تا می‌شود.

گلکسی زد فلیپ

دومین گوشی منعطف سامسونگ به جای چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ از تراشه‌ی قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس قدرت می‌گیرد؛ پس باید آن را از نظر فنی در پشت گوشی‌های سری اس 20 قرار دهیم. به نظر می‌رسد که سامسونگ به خاطر مهار هزینه‌ها، این تصمیم را گرفته است. در سمت رقیب، موتورولا نیز گوشی تاشو و منعطف موتو ریزر 2019 را با سخت افزار میان‌رده معرفی کرده بود.

وقتی گوشی کاملاً باز است، یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع Dynamic AMOLED در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این نمایشگر دارای نسبت ابعاد 22:9 است و وضح 1080×2636 پیکسل را ارائه می‌کند. این 50 درصد تعداد پیکسل‌های بیشتری نسبت به نمایشگر موتو ریزر 2019 است. این نمایشگر از لولای جدید “Hideaway Hinge” استفاده می‌کند که در هنگام باز بودن دیده نمی‌شود. این مشکلیست که کاربران گوشی گلکسی فولد از آن شکایت دارند. دیگر پیشرفت شگرف این گوشی، استفاده از یک متریال جدید به نام شیشه‌ی فوق باریک (UTG) روی پنل نمایشگر است که همانند متریال پلاستیک پلی‌آمید روی نمایشگر گلکسی فولد منعطف است، اما در برابر خط و خش مقاومت به مراتب بیشتری دارد.

این گوشی مانند گلکسی فولد با یک نمایشگر ثانویه همراه نیست؛ در عوض سامسونگ یک نمایشگر کوچک 1.06 اینچی را در قاب پشتی، درست کنار لنزهای دوربین قرار داده است. این نمایشگر کوچک برای نمایش آخرین نوتیفیکیشن‌ها، ساعت و سطح باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و با گوریلا گلس 6 نیز از آن محافظت می‌شود. با این حال سیستم دوربین این دیوایس همانند گلکسی فولد یا خانواده گلکسی اس 20 پیشرفته نیست و سامسونگ از دو دوربین 12 مگاپیکسلی (که یکی عریض و دیگری فوق عریض است) در قاب پشتی آن استفاده کرده است. اسکنر اثر انگشت را نیز می‌توان روی فریم کناری یافت و به زیر نمایشگر نرفته است. شما همچنین می‌توانید این دیوایس را به صورت بی‌سیم شارژ کنید.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ : مسحورکننده

از نظر مشخصات فنی، سامسونگ این گوشی را با تراشه‌ی اسنپدراگون 855 پلاس، تراشه‌ی پرچمدار سال گذشته، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی  پرسرعت UFS 3.0 همراه کرده است. یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی با سرعت شارژ 15 وات وظیفه‌ی تأمین انرژی گوشی را بر عهده دارد و همچنین یک جفت اسپیکر استریو تنظیم شده توسط AKG نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در راس بخش نرم افزاری آن نیز می‌توان اندروید 10 با همراهی رابط کاربری One UI 2.0 را یافت.

اما ردمی کی ۳۰ اولترا چطور است؟

 

ردمی کی ۳۰ اولترا با مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس و دوربین سلفی پاپ آپ رسما معرفی شد

 

در میان محصولات جدید ارائه شده توسط شیائومی، Redmi K30 Ultra نیز وجود دارد که به آن “نسخه اکسترم یادبود” نیز گفته می شود. این تازه وارد به همان اندازه که Xiaomi Mi 10 Ultra در رده پرچمدار جذاب است، در میان رده جذاب به نظر می رسد. اگرچه برند Redmi تازه تاسیس است، اما رویداد امروز می خواهد دهمین سالگرد شرکت را جشن بگیرد. به همین مناسبت، بیایید ببینیم چه نوآوری هایی با این ردمی K30 Ultra معرفی شده است.

بر خلاف نماینده جدید شیائومی، Redmi K30 Ultra همان طراحی که در Redmi K30 Pro دیده می شود را دوباره ارایه می کند و مستقیما از آن مشتق می شود. این به معنای یک قاب پشتی شیشه ای و فریم فلزی است که در رنگ های Mint Green ، Polar Night Black و Moon White ارایه می شود. در مرکز قاب پشتی یک دوربین چهارگانه را با یک ماژول مدور پیدا می کنیم.

این شباهت ها همچنین در قسمت جلویی مشاهده می شود. به دلیل ارایه دوربین سلفی پاپ آپ ۲۰ مگاپیکسلی، صفحه نمایش تمام صفحه و بدون ناچ است. پنل از نوع Super AMOLED با اندازه ۶.۶۷ اینچی FHD+ یا 2400 در 1080 پیکسل است. همچنین رفرش ریت پنل این گوشی میان رده ۲۴۴ یورویی ۱۲۰ هرتز است!

قلب ردمی کی ۳۰ اولترا جایی است که تراشه جدید مدیاتک دیده می شود. دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس با فناوری ۷ نانومتری، دارای CPU هشت هسته ای است که به این ترتیب تشکیل شده است:۴ هسته Cortex-A76 در فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 در فرکانس ۲ گیگاهرتز.

از طرف دیگر پردازش گرافیکی به ARM Mali-G57 MC5 در فرکانس 900 مگاهرتز واگذار شده است، در حالی که در سمت حافظه 6/8 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی پیدا می کنیم (قابل افزایش نیست). این تلفن هوشمند از باتری 4.500 میلی آمپر ساعتی مجهز به شارژ سریع 33W بهره می برد. همچنین برای استفاده بهتر از محتوای چندرسانه ای به وجود بلندگوی استریو و ۳ میکروفون توجه داشته باشید.

اما در بخش دوربیت شاهد دوربین چهارگانه اصلی Redmi K30 Ultra هستیم که دارای سنسورهای ۶۴ + ۱۳ + ۵ + ۲ مگاپیکسلی هستیم است. پر واضح است که دوربین ۶۴ مگاپیکسلی به عنوان بازیگر اصلی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با اپتیک عریض و ۲ دوربین آخر عمق سنج و ماکرو هستند.

رای گیری گلکسی زد فلیپ 5G سامسونگ با ردمی کی ۳۰ اولترا

بسیار خوب، برای یادآوریم می گویم که رقابت ها به صورت روزانه و ساعت ۱۷ هر روز خواهد بود. رای گیری در پلتفرم های توییتر، اینستاگرام، تلگرام ترنجی و البته وب سایت برگزار خواهد شد. مجموع آرای هر ۴ پلتفرم مبنای مشخص شدن برنده است. هر رای گیری فقط ۲۴ ساعت اعتبار دارد. بیاید یک رای گیری آزمایشی داشته باشیم 😉.

ما انتظار داریم که در این رقابت ها هیجان بین طرفداران بالا برود. ما همواره به کاربران و همراهان فهیم خود افتخار کرده ایم که در قالب احترام و خیلی حرفه ای نظرات خود را اعلام می کنند و در مقابل به نظرات متفاوت هم احترام می گذارند. طبق معمول ما تلاش خود را می کنیم تا این جو را در ترنجی حفظ کنیم و با کاربرانی که از مرزها عبور کنند، برخورد خواهیم کرد.

 


انتخاب شما کدام دستگاه است؟ دلیل شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
49 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

#Counterpoint Research
سهم بازار جهانی برندهای موبایل و ۱۰ گوشی برتر ۵جی به لحاظ فروش در ماه اکتبر ۲۰۲۰…
مرسی اپل👍👌
comment image

نیما عرفانی

دعوتتون میکنم به تماشای این دو ویدئوی کوتاه …
عملکرد تغییر رنگ قاب پشتی الکتروکرومیکی اوپو رینو ۵ پرو پلاس …
با ۲ روش ؛ 1- دوبار تب کردن رو قاب پشتی و 2- استفاده از نرم افزار اختصاصی اوپو بین دو گوشی از قبل باهم سینک و جفت شده(فکر کنم با ارتباط وای فای یا شایدم بلوتوث یا NFC) که با تعامل یه گوشی ، رنگ قاب پشتی اون یکی گوشیو تغییر میده…!
جداً حرکت برگ ریزونیه 🤔😑
توصیف منبع :
Now that mobile phone”
manufacturers double tap the fuselage, both Apple and Huawei add an interactive dimension to the interaction in addition to clicking, long-pressing and pinching. Apple gives people with disabilities a choice, while Huawei has reduced the screenshot time. Difficulty.

This time, OPPO’s double-knock fuselage is actually straightforward in principle, but it requires greater investment from the manufacturer: OPPO Reno5 Pro+ Artist Edition’s operation is to double-knock the fuselage, and the color of the back cover of the machine that matches you will appear. Change, while the screen pops up carefully. The electrochromic of the back cover of the fuselage is achieved by tapping on the partner’s mobile phone. This setting is very interesting.

If the operation of Apple and Huawei is an extension of functions, then OPPO is an extension of feelings. It doesn’t matter which one is better, it is all about making technology warmer.”
✓https://uupload.ir/view/asbq_w4ouy92llx07j1ut9pfy01041200271a0e010.mp4/
✓https://uupload.ir/view/sru1_7glkcdedlx07j1dksso801041200eqkx0e010.mp4/

Mahdi

اوه یس ، نظرم عوض شد

نیما عرفانی

ماجراجویی به همینجا ختم نمیشه … واقعاً کنجکاوم تا بررسی کالبد شکافیش بیاد و ببینم چه مکانیزمی براش تعبیه شده و اصلاً منبع تغذیه تغییر رنگ قاب پشتی مربوط به باتری میشه یا نه… احتمال میدم یه پنل کم مصرف مخصوص برای تغییر رنگ های از قبل تعریف شده به همراه یه بورد ثانویه یا اتصال به مادربورد اصلی زیره شیشه ی قاب پشتی جاسازی کرده باشن که اگه اینطور باشه، شاید جداسازی قاب پشتی و دسترسی به قطعات داخلی برای تعمیر پذیریش رو سخت کنه .
حالا باید صبر کرد و دید چه حرکتی زده …
اما در کل تکنولوژی نوین،جذاب و آینده نگرانه ایه.

Mahdi

اینجاست که مجبورم جای اسنپ یه دایمنسیتی رای بدم

m.b

چون خبر به نوعی مربوط به شیا هم میشه:
“This year, Xiaomi Mi 11 has worked very well in confidentiality, and I haven’t seen the real machine face up so far”

“Ice universe نوشته انقدر امسال درست توی خفا کار کردن که حتی منم گوشی های سری mi 11 رو ندیدم…” امیدوارم برنامه خوب باشه…
امروز افشای خاصی نداشتیم اما فردا یه موج افشا تو راهه… امروز فقط گفتن شیا اولین گوشی دنیا با حالت نایت مود برای فیلبرداریه که باید بیاد تا عملکردشو ببینیم…به نظر امتیاز فیلمبرداری شیا باید خوب باشه… 🤔

m.b

آها تا یادم نرفته… تصحیح دیجیتال عکس ها رو هم ارتقاء دادن… آرتیفکت یکی از ضعیف های شیا بود که امیدوارم بهتر شده باشه با توجه به تصحیح دیجیتال…

Mahdi

وای چه عالی یعنی میشه تو فیلمبرداری از آیفون بهتر بشه

m.b

نمیدونم… عملکرد واقعیش باید بیاد…

m.b

یه چیزی رو طبق تجربه بگم…
میزان خوب بودن گوشی های شیا معمولاً به میزان افشاگری ها گره خورده…
مثلاً اگر گوشی خیلی عالی باشه هیچ چیزی تا روز معرفی افشا نمیشه… مثل میکس آلفا که هیچکس چیزی ازش نمیدونست… اگر یه گوشی معمولی رو به بالا باشه معمولاً شیش یا هفت روز قبل معرفی شروع میکنن به گرم کردن… اگرم خیلی خوب باشه افشا های محدودی ازش انجام میشه…
که mi 11 رو پله دوم و mi 11 pro رو پله سومه…
البته اگر پله اولی وجود داشته باشه چون هیچ افشایی در دسترس نیست طبیعتاً تا روز معرفی هیچکس نمیفهمه…
امیدوارم در طراحی خراب نکرده باشن… چون مشخصات بسیار جذاب بوده تا اینجا…

m.b

راستی یه چیزی برام عجیبه… یه حسی بهم میگه گوشی رو یا خیلی خیلی نازک و یا خیلی خیلی سبک کردن🤔(البته بی دلیل نیست چون چون پست ها هم عجیبه)
این سنت شیا نبود… معمولاً گوشی هاش کت و کلفت بودن تو این یک سال و اندی…

The Destroyer

خودشون فک کنم اصن تو پوستر گفتن
یه پوستر زدن که همه‌چیز را سبک تجربه کنید یا یه همچین چیزی
منم انتظار نداشتم ولی خب
به نظر زیربرندهای BBK بالاخره تاثیرشون رو گذاشتن
و البته آیفون‌های امسال هم با ضخامت ۷.۳ میلی‌متری تاثیر زیادی داشتن قطعاً
در کل اتفاق خوبیه
به خصوص اگه باتری هم بزرگ باشه

m.b

به هر حال من شک دارم… فقط گفتم که اگر درست شد اولین نفر باشم… 😂 🤦‍♂️

The Destroyer

کی گفت اینو؟
من ندیدم
البته یه پوستر دیدم که یه ارتباط‌هایی داشت
ولی دقیق نفهمیدم منظورش چیه
پس احتمالا همین نایت‌مود برای فیلمبرداری بوده البته یه چیزایی در مورد AI بود بیشتر به نظرم

m.b

خود مدیرش…
سه تاست… یادگیری ماشینی از تجربیات عکس قبلی… عکس برداری محاسباتی… و نایت مود برای فیلمبرداری… فیلم کریسمسی که پخش شد مال نایت مود فیلبرداری بود(البته نمادین)…

The Destroyer

عجب
من ندیدم اون کریسمس رو
ولی به هر حال قابلیت جالبیه

Naranj

عکسبرداری محاسباتی فعلا تکنولوژیش رو فقط اپل و گوگل دارن،پس تبلیغاتیه

Dr.Nazer

اوه، نایت‌مود فیلم‌برداری؟!
سال‌هاست منتظرشم…😁

m.b

جان من اگر سوتی دادم بگو… من تحملشو دارم… 😭

Dr.Nazer

وات😂

m.b

هیچی گفتم شاید چیزی از دستم در رفته… 😂

Taha

صد در صدk30 ultra.

ahmad

قطعا شیائومی

Dr.Nazer

زد فلیپ رو دوست ندارم.
کی ۳۰ الترا…

AŁɪ

هیچ ربطی به هم ندارن چرت ترین مقایسه تاریخ

Dr.Nazer

😂😂🤦‍♂️

نیما عرفانی

جانم تصویر پروف 😄
یعنی در این حد؟؟😂😂

Taha

خجالت بکشید شما یک فراماسون شیطان پرست هستید 😂😂
علامت تک چشم⁦👁️‍🗨️⁩⁦👁️⁩

نیما عرفانی

جان؟🙄
فراماسون؟؟😐
شیطان پرستی؟؟؟🥴
#طاها شبکهٔ هوشمند خرید و فروش آب هویج و بستنی در کشور🙌

Taha

باید از هر فرصتی برای دیده شدن آب هویج هام استفاده کنم😂 (با ایجاد حاشیه 😂😂)

نیما عرفانی

«طاها آیس کَریم» شعبه ی دیگری ندارد
🥕🍌🍦🍨🍧🍹🍸

AŁɪ

تا این حد عاشقتم؟؟ 😆.
ببین تو داشی منی 😊💙

نیما عرفانی

دِ آخه لعنتی همین کارارو کردی برامون حرف درآوردن دیگه😂🤲
فکر کنم فقط وجه تمایزمون همون بارسا/رئال باشه😉 که برای نمایش تفاوت کافی به نظر میرسه🤣

Dr.Nazer

@نیما عرفانی
!Illuminati Confirmed

نیما عرفانی

?Tell me quickly where is problem nazi

Dr.Nazer

That’s about your profile photo.
#Illuminati_Confirmed

نیما عرفانی

ok sweetheart I Know, but what is the story? Tell me soon, boy
Come on

Mr.Sediq

k30ultra چون z flip به نظر من کاربردی نیست،ولی اگر z fold۲بود نماینده سامسونگ رو انتخاب میکردم.

Finch

نچ راضی نیستم از نتیجه

S AH

خب خب گرم کنیم برای رای های بالای ۱۰۰۰ تا

Finch

نه اینو ولش بچه زدن نداره
انشالا قدرت mi army رو واسه مسابقه با نوت ۲۰ اولترا می‌بینید
تحقیر میت فقط یه دستگرمی بود

SHREK

مقایسه جالب و درستی نیست.

aligator

K30 ultra خوبه عرضه جهانی نشد یعنی دهن بقیه گوشیها رو سرویس می کرد

نیما عرفانی

@پوریا
مدیونی اگه فکر کنی نمی‌خواستم برم تو کارش 😂😑⁦🤦‍♂️⁩
✓https://www.rojsa.com/acer-predator-helios-300-ph315-53-79bl.html

Finch

@نیما
میتونم یه سوراخ ارتباطی باهات داشته باشم ایا؟
ای‌میلی ، آی‌دی ، چیزی …

Finch

لنتیا یکم تموم بدید ب خودتون خسته شدیم از این همه پیروزی قاطع با درصد های بالا😐😐😐😐😐😐😐😐

متاسفانه رای های کی 30 الترا ناگهانی 50 تا رفت بالا
کاش به اون دوستی که تلاش میکنه کی 30 الترا دو چیزو بهش فهموند
اول اینکه کی 30 الترا نیست ایران هر سایتیم گفته بیاره غلط زیادی میکنه!
و دوم اینکه نیازی نیست اینقدر ریجن عوض کنی کی 30 الترا در هر صورت به خاطر تل گرام برده بازیو

از الان میگم که در ادامه شاید باعث بشه بی عدالتی صورت نگیره …
باید یه لابراتوار مجهز راه اندازی کنیم برای فهمیدن فاز اونایی که تو تقابل بین پی ۴۰ پرو و اس ۲۰ FE میان نسخه ی اسنپدراگون FE رو مبنای مقایسه قرار میدن ولی تو تقابل بین نوت ۲۰ اولترا و می ۱۰ اولترا نسخه ی اگزینوس نوت رو در نظر میگیرن😂🙌
پی نوشت: اگه بازم شاهد اتفاقات و حرکات خودجوش عجیب غریب نباشیم ؛ تو نیمه نهایی به نظرم هر برند یه نماینده داشته باشه و تو فینال تقابل نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس به شدت میتونه جذاب باشه …

Milad7

Redmi K30 Ultra بهتره 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)