حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پروژه تایتان اپل ، خودرو خودران این شرکت را با فناوری جدید باتری تا سال ۲۰۲۴ ارایه خواهد کرد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، خودرو

منابع مطلع به رویترز گفتند که اپل با استفاده از فناوری خودرویی خود به جلو حرکت می کند. گفته می شود که پروژه تایتان اپل ، خودرو خودران این شرکت را با فناوری جدید باتری تا سال ۲۰۲۴ ارایه خواهد کرد.

پروژه تایتان اپل

تلاش های سازنده آیفون برای خودروسازی، معروف به Project Titan از سال ۲۰۱۴ که شروع به طراحی وسیله نقلیه شخصی خود از ابتدا کرد، ناهموار پیش رفته است. در یک برهه زمانی، اپل تلاش برای تمرکز روی نرم افزار را هدف قرار داد و اهداف خود را دوباره ارزیابی کرد. داگ فیلد، پیشکسوت اپل که در تسلا کار کرده بود، در سال 2018 برای نظارت بر پروژه بازگشت و 190 نفر را از تیم در سال 2019 اخراج کرد.

از آن زمان به بعد، اپل به اندازه کافی پیشرفت کرده است که اکنون قصد دارد وسیله نقلیه ای برای مصرف کنندگان بسازد. هدف اپل از ساخت یک وسیله نقلیه شخصی برای بازار انبوه در تضاد با رقبایی مانند Alphabet’s Waymo است که تاکسی های رباتیک ساخته است تا مسافران را برای یک سرویس بدون راننده جا به جا کنند.

گزارش شده است که واحد خودرو خودران اپل، راهبرد جدیدی دریافت می کند

لوگو اپل

لوگو اپل

طبق گفته شخص سومی که طراحی باتری اپل را دیده است، نکته اساسی در استراتژی اپل، طراحی جدید باتری است که می تواند “به طور بنیادی” هزینه باتری ها را کاهش دهد و برد خودرو را افزایش دهد.

اپل از اظهارنظر در مورد برنامه های خود یا محصولات آینده خودداری کرد.

ساخت یک وسیله نقلیه حتی برای اپل یک چالش زنجیره تأمین است. شرکتی با جیب های عمیق که سالانه صدها میلیون محصول الکترونیکی با قطعات از سراسر جهان تولید می کند، اما هرگز خودرویی تولید نکرده است. 17 سال طول کشید تا تسلا و ایلان ماسک از ضرر عبور کند تا سرانجام به سود پایدار خود در تولید اتومبیل دست یابد.

شخصی که در پروژه تایتان کار می کرد گفت:

“اگر یک شرکت در کره زمین وجود داشته باشد که منابع لازم برای انجام آن را داشته باشد، احتمالاً آن اپل است. اما در عین حال، این یک تلفن همراه نیست.”

هنوز مشخص نیست که چه شرکتی می تواند یک ماشین با برند اپل را مونتاژ کند، اما منابع گفته اند که آنها انتظار دارند این شرکت به یک شریک تولید برای ساخت وسایل نقلیه اعتماد کند. هنوز هم این احتمال وجود دارد که اپل تصمیم بگیرد دامنه تلاش خود را به یک سیستم رانندگی مستقل محدود کند که با اتومبیل ساخته شده توسط یک خودروساز سنتی ادغام می شود.

دو نفر آگاه از پروژه اپل هشدار دادند که تاخیرهای مربوط به همه گیری می تواند شروع تولید را تا سال ۲۰۲۵ یا بعد از آن پیش ببرد.

سهام تسلا پس از اولین حضور خود در S&P 500 در روز دوشنبه ، 6.5 درصد کاهش یافت. سهام اپل پس از انتشار این خبر 1.24 درصد بالاتر از این قیمت به پایان رسید.

دو نفر که با برنامه های این شرکت آشنا هستند می گویند اپل تصمیم گرفته است برای استفاده از عناصر سیستم از جمله حسگرهای LiDAR ، که به خودروهای خودران کمک می کند تا نمای سه بعدی از جاده را داشته باشند ، از شرکای خارجی استفاده کند.

فرد دیگری گفت:

ماشین اپل ممکن است دارای چندین سنسور LiDAR برای اسکن مسافت های مختلف باشد. آن شخص گفت، برخی از سنسورها می توانند از شرکت های داخلی اپل تولید شوند. مدل های آیفون ۱۲ پرو و ​​آیپد پرو اپل که امسال منتشر شدند ، هر دو از سنسورهای LiDAR برخوردار هستند.

رویترز پیش از این گزارش داده بود که اپل با تامین کنندگان بالقوه LiDAR گفتگو کرده است، اما همچنین در حال بررسی ساخت سنسور خود است.

یکی از منابع گفت، در مورد باتری خودرو گ، اپل قصد دارد از یک طراحی منحصر به فرد “تک سلولی” استفاده کند که سلول های جداگانه باتری را حجیم می کند و با از بین بردن کیسه ها و ماژول هایی که مواد باتری را نگه می دارند ، فضای داخل بسته باتری را آزاد می کند.

طراحی اپل به این معنی است که می توان مواد فعال تری را در داخل باتری بسته بندی کرد و به طور بالقوه برد بیشتری به ماشین می دهد. به گفته او، اپل در حال بررسی شیمی باتری به نام LFP یا فسفات آهن لیتیوم است که ذاتاً احتمال گرم شدن آن کمتر است و بنابراین از سایر باتری های لیتیوم یون ایمن تر است.

او درباره فناوری باتری اپل گفت: “این سطح بعدی است.” مانند اولین باری که آیفون را دیدید.

اپل قبلاً شرکت مگنا اینترنشنال را در گفتگو درباره ساخت اتومبیل درگیر کرده بود، اما با مشخص نبودن برنامه های اپل، این مذاکرات ادامه یافت. این ادعا توسط یک منبع آگاه ارایه شده است. شرکت مگنا از اظهار نظر درباره آن خودداری کرد.

برای جلب سود، تولیدکنندگان قراردادی خودرو اغلب حجم هایی را می خواهند که حتی می تواند برای اپل یک چالش محسوب شود، که تازه واردی در بازار خودرو خواهد بود.

این فرد گفت: “برای داشتن یک کارخانه مونتاژ مناسب، شما سالانه به ۱ میلیون وسیله نقلیه و حجم بیشتری نیاز دارید.”

برخی از سرمایه گذاران اپل با احتیاط به گزارش رویترز در مورد برنامه های این شرکت واکنش نشان دادند. تریپ میلر ، شریک مدیر شرکت Gullane Capital Partners ، سرمایه گذار اپل ، گفت که تولید حجم زیادی از ماشین برای اپل سخت است.

میلر گفت:

“به نظر من می رسد که اگر اپل سیستم عامل پیشرفته یا فناوری باتری را توسعه دهد ، در همکاری با یک تولید کننده تحت لیسانس بهترین استفاده را می کند.” “همانطور که با تسلا و شرکتهای قدیمی خودروسازی می بینیم ، داشتن یک شبکه ساخت بسیار پیچیده در سراسر جهان یک شبه اتفاق نمی افتد.”

 

هال ادینز ، اقتصاددان ارشد سهامدار اپل ، Capital Investment Counsel ، گفت که اپل سابقه حاشیه بیشتری نسبت به اکثر خودروسازان دارد.

“واکنش اولیه من به عنوان سهامدار این است ، ها؟” ادینز گفت. “هنوز واقعاً جذابیت تجارت اتومبیل را نمی بینم ، اما ممکن است اپل زاویه دیگری غیر از آنچه من می بینم را دنبال کند.”

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تا سال ۲۰۲۴ به چه شکل شاهد ورود اپل به خودروهای خودران باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

عالی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)