حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش بازگردانی و ریکاوری فایل های حذف شده در ویندوز

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | آموزش و راهنمایی

اکثر ما این کار را انجام داده ایم و در آینده دوباره این کار را انجام خواهیم داد! منظور ما از این کار، حذف تصادفی فایل های مهم با استفاده از میانبر Shift+Delete در ویندوز است؛ که متاسفانه امکان بازیابی آنها را از سطل زباله ویندوز فراهم نمی کند. خبر خوب این است که می توانید این فایل ها را ریکاوری کنید. برای آموزش بازگردانی و ریکاوری فایل های حذف شده در ویندوز با ترنجی همراه باشید.

آموزش برگرداندن فایل های پاک شده در ویندوز

همانطور که می دانید، هنگامی که فایلی را به طور معمول در ویندوز 10 انتخاب می کنید و Delete را در کیبورد خود فشار می دهید، فایل به سطل بازیافت ویندوز منتقل می شود. جایی که تا آن را به صورت دستی تخلیه نکنید، به شما زمان می دهد تا تصمیم خود را تغییر دهید و به راحتی فایل حذف شده را برگردانید.

بازیابی پرونده های حذف شده از سطل بازیافت در ویندوز 10

برای این کار، سطل زباله را با دابل کلیک روی نماد آن باز کنید.
بر روی یک فایلی که می خواهید برگردانید، کلیک راست کرده و “Restore” را انتخاب کنید تا پرونده در مکان اصلی خود بازیابی شود.

مشکلی که در این روش حذف فایل ها وجود دارد این است که بلافاصله هیچ فضای ذخیره سازی را آزاد نمی کند. به همین دلیل بیشتر افراد فایل ها را همان ابتدای کار به طور کامل حذف می کنند. هنگامی که یک فایل را با استفاده از میانبر Shift Delete پاک می کنید، بلافاصله فضای ذخیره سازی آزاد می شود، اما امکان بازیابی آن را از سطل زباله نخواهید داشت.
با این حال، فقط به این دلیل که نمی توانید پرونده های حذف شده را از سطل آشغال بازیابی کنید، به این معنی نیست که به هیچ وجه نمی توانید آنها را بازیابی کنید. فقط بخاطر داشته باشید که باید سریعاً وارد عمل شوید و فایل های پاک شده را قبل از اینکه رونویسی شوند بازیابی کنید.

ریکاوری فایل های دیلیت شده با CMD

با Command Prompt و یک سری دستورات خاص می توانید این کار را انجام دهید.
منوی Start را باز کنید.
عبارت “cmd” را تایپ کنید. روی نتیجه کلیک راست کرده و “Run as administrator” را انتخاب کنید تا Command Prompt را با دسترسی کامل اجرا شود.
“chkdsk X: /f” را تایپ کنید و Enter را فشار دهید. حرف “X” را با نام درایو خود جایگزین کنید.
“ATTRIB -H -R -S /S /D X:*.*” را تایپ کرده و Enter را بزنید. مجدداً حرف “X” را با حرف هارد دیسک خود جایگزین کنید.
آموزش بازگردانی و ریکاوری فایل های حذف شده در ویندوز
روند بازیابی ممکن است مدتی طول بکشد، بنابراین صبور باشید و آن را قطع نکنید. در صورت امکان، در حین انجام عملیات، روی کامپیوتر خود هیچ کاری انجام ندهید زیرا ممکن است فایل های حذف شده را رونویسی کرده و بازیابی را غیرممکن کنید.

آموزش برگرداندن فایل های حذف شده با Backup

اگر قابلیت Backup را قبلاً در ویندوز خود فعال کرده باشید، می توانید با استفاده از آن فایل های خود را ریکاوری کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

منوی Start را باز کنید.
backup” را تایپ کنید و Enter را در کیبورد خود وارد کنید.
گزینه “Backup and Restore” را انتخاب کنید. نام این بخش در ویندوز 10 به File history تغییر پیدا کرده است.
بر روی گزینه “Select another backup to restore files from” کلیک کنید و نسخه پشتیبان خود را انتخاب کنید.
برای تکمیل روند بازیابی، “Next” را کلیک کنید.

آموزش بازگردانی و ریکاوری فایل های حذف شده در ویندوز

بازگردانی فایل های حذف شده با نرم افزار Disk Drill

می توانید نرم افزار معرفی شده را از سایت های معتبر دانلود کنید.

Disk Drill یک نرم افزار حرفه ای برای بازیابی اطلاعات است که استفاده از آن بسیار آسان است و حتی برای مبتدیان نیز مناسب است. با استفاده از Disk Drill می توانید چند صد قالب فایل را تنها با چند کلیک ساده بازیابی کنید.

برای بازیابی پرونده های پاک شده در ویندوز این مراحل را دنبال کنید:

Disk Drill را دانلود و نصب کنید.

Disk Drill را باز کنید و روی دکمه “Search for lost data” در کنار هارد دیسکی که می خواهید فایلهای از آن بازیابی کنید، کلیک کنید.

هر یک از فایل هایی را می خواهید بازیابی کنید را از لیست نتایج انتخاب کنید و برای شروع روند بازیابی، روی دکمه “Recover” کلیک کنید.

آموزش بازگردانی و ریکاوری فایل های حذف شده در ویندوز

نظرات و پیشنهادات شما

آیا با روش های بالا توانستید فایل های حذف شده خود را بازیابی کنید؟ می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مرسی آموزش 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رضا بهرامی نیا