حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

غیرفعال کردن نمایشگر لمسی در ویندوز برای جلوگیری از خطای ناخواسته

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، آموزش و راهنمایی

صفحه نمایش لمسی راه خود را حتی به برخی از لپ تاپ‌ها باز کرده است. به همین ترتیبب است که ما شاهد ارائه چندین مدل لپ تاپ با این ویژگی بوده‌ایم. اما شما می‌توانید به سادگی، به غیرفعال کردن نمایشگر لمسی در ویندوز بپردازید! برای این کار، کافیست ادامه مطلب را دنبال نمایید!

غیرفعال کردن نمایشگر لمسی در ویندوز

برای تغییر عملکرد کلیدها و میانبرهای ویندوز، می‌توانید آموزش مرتبط آن را در ترنجی بخوانید.

 

آموزش تغییر عملکرد کلیدها و میانبرها در ویندوز ۱۰

 

بر اساس گزارش Howtogeek، ویژگی صفحه نمایش لمسی در لپ تاپ‌ها، مفید است. بدون شک، اما کلیک های تصادفی می تواند آزار دهنده باشد. اگر شما از این ویژگی، اغلب استفاده نمی‌کنید، می‌توانید به راحتی قابلیت صفحه نمایش لمسی بر روی کامپیوتر ویندوزی خود را خاموش کنید. ما در این آموزش، به شما نشان خواهیم داد که چگونه صفحه نمایش لمسی بر روی سیستم های ویندوز 11 خود را غیر فعال کنید. بنابراین، برای غیرفعال کردن نمایشگر لمسی در ویندوز، با ما همراه شوید.

خیلی ساده است که صفحه نمایس لمسی را خاموش کنید و اطمینان حاصل کنید که دیگر هرگز چیزی را به اشتباه لمس نمی‌کنید. فقط مراحل ادامه را دنبال کنید. در مرحله اول، کلیدهای میانبر Win + X را فشار دهید تا منوی WinX باز شود. سپس، Device Manager را انتخاب کنید. در مرحله بعدی، به پیدا کردن Human Interface Devices بپردازید و با کلیک بر روی این گزینه، آن را باز کنید.

حال روی گزینه HID-compliant touch screen کلیک راست کنید. در همین حین، Disable device را انتخاب کنید. پس از انجام همه چیز، گزینه Yes را برای تأیید گزینه انتخاب کنید.

این کار لمس نمایشگر را صورت فعال بودن، غیرفعال خواهد کرد. با این حال، اگر به هر دلیلی که می‌خواهید دوباره آن را فعال کنید، تمام مراحل بالا را دنبال کنید، و در مرحله ۵، Enable device را انتخاب کنید.

همچنین شما می‌توانید از ویرایشگر رجیستری برای غیرفعال کردن صفحه لمسی خود استفاده کنید. مراحل ادامه مطلب را دنبال کنید. در ابتدا، کلید های میانبر Win+R را فشار دهید. مرحله-2: در پنجره RUN و در کادر موجود عبارت Regedit را تایپ کنید و Enter را بزنید. از شما خواسته خواهد شد که آیا می‌خواهید به این برنامه اجازه دهید تغییراتی در دستگاه شما ایجاد کند؟ روی بله کلیک کنید. مرحله-4: در نوار جستجو در بالای پنجره ویرایشگر، مسیر زیر را تایپ کنید و Enter را فشار دهید: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Wisp\Touch

همچنین شما می‌توانید با استفاده از کادر سمت چپ، به صورت دستی عمل کنید. در مرحله ۵: در کادر سمت راست، روی گزینه TouchGate، دوبار کلیک کنید. در نهایت، کار را با نوشتن 0 (صفر) به جای ‘1’ در Value data به پایان برسانید‌!

اگر می خواهید صفحه نمایش لمسی را دوباره فعال کنید، تمام مراحل بالا را دنبال کنید اما در مرحله ۶، عدد ١ (یک) را در Value data به جای ٠ وارد کنید.]

نظر شما در مورد این آموزش غیرفعال کردن نمایشگر لمسی ویندوز چیست؟ آیا لپ تاپ شما از این قابلیت بهره می‌برد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی