حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حل مشکل قطع شدن وای فای در ویندوز با راهی سریع

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | Windows، آموزش و راهنمایی، حتما بخوانید

ویندوز با وجود مزیت‌های بسیاری که در اختیار کاربران می‌گذارد، مشکلاتی را هم نیز دارد که این مشکلات، سبب می‌شوند تا کاربران نتوانند به خوبی از دستگاه خود استفاده کنند. مشکل وصل نشدن وای فای، تأثیر منفی در تجربه کاربری دارد. اما ما به شما، از چگونگی حل مشکل قطع شدن وای فای در ویندوز می‌گوییم.

حل مشکل وصل نشدن وای فای در ویندوز

اگر می‌خواهید که تصاویر زمینه جدید ویندوز ١١ را دانلود کنید، همین الان می‌توانید مطلب جدید ما را دنبال کنید!

 

دانلود تصاویر زمینه جدید Windows 11 برای سال ۲۰۲۲ با کیفیت 4K

 

به نقل از Wccftech، یک اتصال خوب اینترنت، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تجربه کاربری خوب است. با این حال، حتی اگر ارائه دهنده خدمات خوبی داشته باشید، ممکن است مسائل مربوط به نحوه اتصال دردسر ساز باشند. دلایل مختلفی وجود دارند که چرا چنین مسائلی می تواند رخ دهد و شما، می‌توانید رو‌ش‌های مختلفی را امتحان کنید تا مشکلات مربوط به قطعی ارتباط را دریابید. در این آموزش، ما به شما نشان می‌دهم که چگونه برای حل مشکل قطع شدن وای فای در ویندوز در ویندوز، اقدام کنید.

قبل از اینکه آموزش ما را را بخوانید، برخی موارد وجود دارند که همیشه باید بررسی کنید. بنابراین، در ابتدا این سؤال‌ها را از خود بپرسید: آیا حالت هواپیما فعال است؟ آیا روتر شما به درستی وصل شده است؟ آیا منطقه شما با قطعی اتصال مواجه است؟ آیا روتر شما به درستی تنظیم شده است؟

اگر هیچ یک از این مسائل وجود ندارد، نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم را امتحان کنید. بسیاری از این مراحل، برای کاربران ویندوز ١٠ نیز کار خواهد کرد. بنابراین آن‌ها را در زیر ادامه کنید. بنابراین، ابتدا از تغییر پروفایل شبکه وارد کار شوید!

در مرحله اول، روی آیکون Wi-Fi روی taskbar کلیک کنید (یا با استفاده از کلیدهای میانبر Win + A این کار را انجام دهید). سپس، روی آیکون وای فای کلیک کنید. روی اتصالی که قطع و وصل می‌شود و مشکل دارد، کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.

حل مشکل قطع شدن وای فای در ویندوز

شما همچنین می‌توانید آیکون خاص کوچکی که در گوشه بالا سمت راست وجود دارد را انتخاب کنید اگر آن را در دسترس است. در مرحله بعد، نوع پروفایل شبکه (Network Profile) خود را به خصوصی یا Private تنظیم کنید.

اکثر درایورها به طور خودکار به روز می‌شوند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است مسئله‌ای وجود داشته باشد که به روزرسانی خودکار متوقف شده باشد. شما می‌توانید درایورها را به صورت دستی به روزرسانی کنید.

یک روش دیگر هم برای حل مشکل قطع اتصال وای فای در ویندوز وجود دارد. برای همین، استفاده از کلیدهای میانبر Win + X برای باز کردن منوی Winx را به کار بگیرید. بعد از آن، Device Manager را انتخاب کنید. در پی آن، برای باز شدن Network adapters بر روی آن کلیک کنید. در نهایت، بر روی آداپتور Wi-Fi مربوطه راست کلیک کنید و گزینه بروزرسانی درایور را انتخاب نمایید.

از کلیدهای میانبر Win + X برای باز کردن منوی Winx استفاده کنید. سپس Device Manager را انتخاب کنید. در مرحله بعد، برای باز شد Network adapters بر روی آن کلیک کنید. روی آداپتور وای فای مربوطه، دو بار کلیک کنید. برگه یا Tab مربوط به Power Management را باز کنید. در همین راستا، با پیدا کردن Allow the computer to turn off this device to save power، تیک این گزینه را بردارید سپس روی دکمه OK بزنید.

البته که خود Windows شما را به سریع ترین شبکه های موجود خود متصل خواهد کرد. با این حال، گاهی اوقات این شبکه‌ها ناپایدار هستند و نمی‌توانند به درستی به سیستم شما متصل شوند. شما باید ارتباطات شبکه های قدیمی یا آن‌هایی که دیگر نمی‌خواهید را غیرفعال کنید.

برای انجام این کار، کلید میانبر Win+A را فشار دهید. آیکون Wi-Fi را انتخاب نمایید. بر روی اتصالی که می‌خواهید فراموش شود، کلیک راست کنید. اکنون، Forget یا فراموشی را انتخاب کنید. کلیک راست کردن را ادامه داده و عمل فراموشی را برای تمام اتصالاتی که می‌خواهید حذف کنید، انجام دهید.

حل مشکل قطع شدن وای فای در ویندوز

سرویس پیکربندی خودکار WLAN، شما را به شبکه مورد علاقه‌تان متصل می‌کند. این یک راه دیگر برای حل مشکل قطع شدن وای فای در ویندوز است با این حال، اگر این سرویس خاموش است، ممکن است مجبور شوید دستگاه خود را به صورت دستی به شبکه متصل کنید. شما باید این سرویس را تنظیم مجدد کنید تا اطمینان حاصل کنید که در آینده به طور خودکار به هم متصل می‌شود.

کلیدهای Win + R را فشار دهید تا این سرویس اجرا شود. اکنون عبارت services.msc تایپ کنید و کلید Enter را بزنید. در پنجره باز شده گزینه WLAN AutoConfig را پیدا کرده و روی آن دو بار متوالی کلیک کنید. از منوی کشویی Startup type، گزینه Automatic را انتخاب کنید. دکمه OK را برای پایان فرایند انتخاب کنید.

راه تنظیم DNS برای رفع مشکل وای فای هم یکی دیگر از راه‌های پیش روی شما است. بنابراین، ممکن است این راه یکی از راه حل‌های اساسی شما باشد!

برای شروع، با باز کردن برنامه تنظیمات با استفاده از کلیدهای میانبر Win + I شروع می‌کنیم. سپس وارد بخش Network & Internet شوید. وارد بخش Advanced network settings شده و روی More network adapter options کلیک کنید. به همین ترتیب، روی آیکون Wi-Fi شبکه کلیک راست کنید و Properties را انتخاب نمایید. روی Internet Protocol Version 4 دابل کلیک کنید. بر روی گزینه Use the following DNS server addresses کلیک کنید. در کادر Preferred DNS server، اعداد 8.8.8.8 و در کادر Alternate DNS server اعداد 8.8.4.4 را قرار دهید. و برای پایان OK را بزنید.

اگر باز هم مشکل شما حل نشده است، باز هم جای نگرانی نیست و می‌توانید از راه حل دیگری استفاده کنید. خلاصه که راه حل‌های حل مشکل قطع شدن وای فای، به وفور یافت می‌شوند!

در دیگر روش، وارد تنظیمات شوید. به قسمت عیب یابی یا Troubleshoot مراجعه کنید. این کار، باید از کادر سمت راست در تنظیمات سیستم اقدام کنید. دکمه Run را در Internet Connections را کلیک کنید. اگر هیچ یک از این روش ها کار نمی‌کنند، امکان دارد مشکل از طرف ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما و یا مشکلات سخت افزاری دیگر باشند.

نظر شما در مورد این روش‌ها چیست؟ کدام یک برای شما ساده‌تر هستند؟ تا به حال با مشکل قطعی وای فای در ویندوز مواجه شده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

عالی مرسی ❤️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی