حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین پریسکوپی آیفون های آینده اپل با کمک سامسونگ ساخته خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل، سامسونگ

عکاسی در دستگاه های قابل حمل ما به لطف تلفن های هوشمند پرچم دار برتر از چند سال گذشته به مرحله جدیدی رسیده است. در حالی که شرکت هایی مانند سامسونگ و هواوی با ویژگی های جدید خلاقانه دوربین پیشرو هستند، اپل عقب است. این موضوع به ویژه در دوربین پریسکوپی و بزرگنمایی اپتیکال واضح است. گفته می شود که دوربین پریسکوپی آیفون های آینده اپل با کمک سامسونگ ساخته خواهد شد.

دوربین پریسکوپی آیفون های آینده اپل

انتظار می رود که برای مدل های آیفون که در سال ۲۰۲۲ عرضه می شوند، غول فناوری مستقر در کوپرتینو ماژول دوربین زوم تاشو یا folded zoom camera (برند سامسونگ برای دوربین پریسکوپی) را انتخاب کند. برای این منظور، برخی از اجزای سازنده می توانند توسط سامسونگ تأمین شوند.

طبق گزارش منتشر شده از کره، سامسونگ اجزایی مانند محرک ها و لنزها را مستقیماً به اپل عرضه نمی کند اما آنها را به LG تحویل می دهد و سپس LG Innotek از آنها در ماژول دوربین پریسکوپی استفاده می کند.

LG Innotek

LG Innotek

ساختار folded zoom cameraشامل یک آینه یا منشور است که در وسط لنز قرار گرفته تا نور را منعکس کند. این کار مشابه فناوری پریسکوپ است اما به دوربین اجازه می دهد تا از طول و عرض تلفن به جای ضخامت بدنه و برجستگی دوربین برای ویژگی بزرگنمایی پیشرفته، استفاده کند.

چندین شرکت تلفن های هوشمند از جمله سامسونگ، هواوی و OPPO قبلاً این فناوری را برای گوشی های هوشمند پرچمدار خود در نظر گرفته اند. برای Galaxy S20 Ultra شرکت تابعه سامسونگ Electro-Mechanics ماژول دوربین پریسکوپی را ارائه داد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل تا ۲ سال دیگر، یعنی تا سال ۲۰۲۲ و آیفون ۱۴ بیش از پیش از رقابت این بخش عقب نخواهد افتاد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

خیلی هم خوب! 🙃

خیلی هم عالی…

m.b

الله وکیلی کجاش عالیه؟
همونطور که قبلاً گفتم پنج سال از اولین رونمایی لنز پریسکوپی میگذره تا اون روز!

سال 2017:
Oppo:
سلام علیکم

https://m.gsmarena.com/oppo_introduces_5x_dual_camera_zoom-news-23595.php

5 سال بعد تو 2022:
Apple:
علیکم سلام

Omid B

نمیدونم چرا یاد فیت زدبازی و هیچکس تو آهنگ چرا بدی افتادم🤔😐😂

V800B

کلا تو بخش سنسور این موارد مرتبط سامسونگ ب اون حد ی ک تبلیغ میکنه قبول ندارم
دقت کنید چیزی ک خیلی تبلیغ میشه یا اونی ک باید نیس با واقعا خوبه
ک سامسونگ مورد اوله
بر خلاف صفحه نمایشش ک عالیه
یا مثل کیفت مثلا هنذفری ak

نیما عرفانی

با اینکه عقب افتادگی اپل هیچ توجیهی نداره اما اختلاف رو از زمانی که لنز پریسکوپی تجاری سازی شده در یه گوشی(۵ برابر اپتیکال اوپو رینو ۱۰x زوم و ۵ برابر اپتیکال پی ۳۰ پرو در نیمه ی اول ۲۰۱۹ و ۱۰ برابر اپتیکال پی ۴۰ پرو پلاس نیمه ی اول ۲۰۲۰) میسنجن نه زمانی که پتنتش و حق اختراعش ثبت و معرفی شده . که اگه سال مبنای استفادهٔ اپل از این تکنولوژی رو همون نیمه ی دوم ۲۰۲۲ در نظر بگیریم(چون معمولاً رسم بوده که آیفون ها نیمه ی دوم هرسال معرفی میشن) ، اختلاف زمانیش با اولین دوربین پریسکوپی تجاری سازی شده میشه ۳ سال و نیم .

Milad7

حالا کو تا 2 سال دیگه کی مرده کی زنده اس 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)