حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشارکت سامسونگ در تولید آیفون ۱۵ احتمالا به تولید حافظه رم این شرکت نیز خواهد رسید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سامسونگ، سخت‌افزار

این روزها مسئله سیاست بین چین و آمریکا هر روز شکل تازه‌تری به خود می‌گیرد و در این میان ممکن است شرکت‌هایی از هر دو کشور تحت تاثیر این سیاست‌ها قرار گیرند. گویا بخاطر همین موضوع اپل تولید کنندگان چینی را کنار می‌گذارد و مشارکت سامسونگ در تولید آیفون ۱۵ احتمالا به تولید رم‌های این شرکت نیز خواهد رسید. با ترنجی همراه شوید.

مشارکت سامسونگ در تولید آیفون ۱۵ احتمالا به تولید حافظه رم این شرکت

موضوع تولید مداوم بین ایالات متحده و چین باعث تاثیر گذاری جدی‌تری بر شرکت‌های فناوری شده است. در این برهه زمانی، به نظر می‌رسد که اپل باید تامین کننده رم‌های خود برای سری آیفون ۱۵ که در چین فعالیت دارد، تغییر دهد. بنابراین احتمالا سامسونگ رم‌های سری آیفون ۱۵ را تولید خواهد کرد.

در این زمینه لازم به ذکر است که اپل رم‌های آیفون را حالا از سامسونگ (به جای YMTC که تامین کننده داخلی رم‌ها آیفون است) خریداری می‌کند. این موضوع به احتمال زیاد در نتیجه فشار ایالات متحده برای تحریم بیشتر بازار چین انجام می‌شود. Yangtse Memory Technologies Co یا همان TMTC هنوز هیچ رم و حافظه‌ای را به اپل نفروخته است. برای آیفون، اپل قصد داشت تراشه‌های ۱۲۸ لایه‌‌ای NAND را از YMTC خریداری کند.

مشارکت سامسونگ در تولید آیفون ۱۵

اپل از زمانی که تراشه‌ها، با وجود اینکه یکی دو نسل قدیمی‌تر از مدل‌های ارائه‌ شده توسط میکرون و سامسونگ بودند و همچنین حداقل ۲۰ درصد ارزان‌تر هستند، به شرکت YMTC متکی است. اخباری در اکتبر ۲۰۲۲ منتشر شد مبنی بر اینکه اپل برنامه‌های خود برای خرید از YMTC را کنار گذاشته است. اکنون، مشخص شده است که اپل توافقات با YMTC را بی سر و صدا به حالت تعلیق درآورده است و مذاکراتی را با Samsung Electronics در مورد خرید رم آغاز کرده است.

پیش‌بینی می‌شود که تراشه‌های NAND سامسونگ برای اولین بار در مدل‌های آیفون ۲۰۲۳ که در چین فروخته می‌شوند، ظاهر شوند. این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ با عرضه رم برای سری آیفون ۱۵ موافقت کرده است. علاوه بر این، برای اپل امکان استفاده همزمان از این رم‌ها در ساخت آیفون ۱۴ وجود دارد. سامسونگ قبل از این نیز قطعاتی را برای آیفون ارائه کرده است، بنابراین این موضوع، چیز جدیدی نیست.

مشارکت سامسونگ در تولید آیفون ۱۵

به گفته خبرگزاری GizChina، این شرکت در ۱۵ سال گذشته علاوه بر تولید پردازنده‌هایی برای آیفون و آیپد، نمایشگرهایی برای آیفون ۱۴ پرو و ​​رم‌هایی را برای مد‌های متعددی از محصولات اپل تولید کرده است. لازم به ذکر است که طراحی پردازنده‌های اپل توسط خود این شرکت انجام می‌شود و تولید آن را به TSMC یا سامسونگ واگذار می‌کند.

به دلیل نگرانی‌های مختلفی که  در مورد امنیت ملی وجود دارد، دولت ایالات متحده به زنجیره‌های تامین اپل که به کشور چین متصل است پایان خواهد داد. جدیدترین اقدام، خلاص شدن از شر تولید کننده چینی رم‌های آیفون یعنی YMTC است. نظر شما درباره همکاری اپل با سامسونگ که رقیب برتر بازار گوشی‌های هوشمند این شرکت می‌باشد و اکنون برای تولید رم‌های آیفون ۱۵ اعلام آمادکی کرده است، چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان