حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام نیز شاید معرفی شود

نوشته

3 سال قبل | 33 دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

کوالکام به زودی جدیدترین تراشه پرچمدار خود، یعنی اسنپدراگون ۸۷۵ را ارائه می کند. این تراشه جانشین پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود. این تراشه جدید با یک مدل بهبودیافته همراه است اما جانشین آن در حال کار است. امروز در شایعه ای می شنویم که اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام نیز شاید معرفی شود. Snapdragon 888 شاید یک تراشه خاص باشد و شاید یک نمونه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸۷۵ باشد. هنوز هیچ چیز مشخص نیست و اطلاعات دقیقی درباره آن نداریم، فقط یک نام جدید شنیده ایم.

اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام

طبق گزارشات اولیه، جانشین اسنپدراگون ۸۷۵ (که هنوز معرفی نشده) اسنپدراگون ۸۸۵ خواهد بود. با این حال، گزارش جدید حاکی از آن است که کوالکام همچنین ممکن است پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ را نیز ارائه کند. MSpoweruser ادعا می کند که پردازنده پرچمدار جدید تلفن همراه کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ نام دارد.

این پردازنده دستگاه های موبایل پرچمدار با تصویربرداری، بازی و تجربه اتصال بهتر در سال ۲۰۲۱ را فراهم می کند.

نطق اصلی نشست فناوری کوالکام Snapdragon 2020 امروز برگزار می شود. کوالکام همچنین یک کنفرانس توضیح فنی برگزار خواهد کرد.

اسنپدراگون ۸۷۵

اسنپدراگون ۸۷۵

بنیانگذار، رئیس و مدیر عامل گروه شیائومی ، لی جون هم در این اجلاس حضور خواهند داشت. با توجه به اینکه لین بن ، بنیانگذار شیائومی ، سال گذشته در اجلاس فناوری Snapdragon از سری Mi 10 خبر داد، شاید لی جون احتمالاً این بار سری Xiaomi Mi 11 را اعلام کند.

نسل جدید تراشه پرچمدار اسنپدراگون از روند ۵ نانومتری TSMC استفاده می کند. این معماری هشت هسته ای “1 + 3 + 4” را ارائه می کند. در این طراحی، “1” هسته فوق العاده بزرگ (Cortex X1) است و عملکرد اوج آن 23٪ بیشتر از Cortex A78 است.

در اردیبهشت سال جاری ، ARM هسته های پردازنده Cortex-A78 و Cortex-X1 را معرفی کرد. Cortex-A78 و Cortex-X1 هر دو براساس نسل قبلی Cortex-A77 ساخته شده اند. با این حال، طراحی این دو پردازنده متفاوت است. Cortex-A78 در حالی که کوچکتر است بر ارائه عملکرد بالاتر در هر وات متمرکز است. با این حال Cortex -X1 بر روی حداکثر عملکرد تمرکز دارد.

فرکانس اصلی Cortex-A78 تا ۳ گیگاهرتز است و عملکرد هر هسته در هر وات نسبت به نسل قبلی 20٪ بهبود می یابد. با همان عملکرد، مصرف انرژی Cortex-A78 نسبت به نسل قبلی 50٪ کاهش می یابد. علاوه بر این، مساحت A78 نیز 5٪ کوچکتر است و 15٪ از فضای خوشه چهار هسته ای را ذخیره می کند. با این کار فضای بیشتری برای پردازنده های گرافیکی اضافی، NPU ها و سایر ملفه ها آزاد می شود.

هسته Cortex-X1 اولین محصول تجاری ARM تحت “CXC Project” است. از نظر عملکرد، Cortex-X1 حدود 30٪ بالاتر از Cortex-A77 خواهد بود. نسبت به Cortex-A78، عملکرد Cortex-X1 حدود 23٪ افزایش می یابد. Cortex-X1 همچنین دو برابر قابلیت یادگیری ماشین Cortex-A78 را دارد.

در کل، هیچ اطلاعات رسمی برای پشتیبانی این ادعا مبنی بر وجود Snapdragon 888 وجود ندارد. تا آنجا که ما می دانیم، این صرفاً حدس و گمان است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اسنپدراگون ۸۸۸ چه تراشه ای خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

امتیاز سلفی نوت۲۰الترا اگزینوس ۱۰۰

نویسنده آزمایشی

چه خوب بهتر از آیفون۱۲پرو با۱۲مگاپیکسل….

و البته ۱۰mp VS 40mp …
Note 20 ultra = S20 ultra

mr.veyani

ساعت چنده امروز معرفیشون

mr.veyani

ساعت چنده امروز معرفیشون

اسم گزاری اگزینوسی!
اخه چه وضع اسم گزاریه
۸۶۵ حداقل ۸۶۶ میزاشت.

ali_s

اسمش منو یاد ۹٫۹٫۹۹میندازه🤕

SHREK

888😐😑به تایرانت.

The MTest MT

خب تا اینجا من یک توضیحی راجعه اسنپ 875 و رقباش،کایرین 9000 و اگزینوس 2100 بدم(البته همه اینجا بلدن،من فقط توضیح خودمو میدم)
اول از فرایند ساخت که همه شون 5 نانومترن ولی اسنپ 875 و اگزینوس 2100 تاجاییکه فاش شده توسط سامسونگ زده شده ولی کایرین 9000 توسط تی اس ام سی زده شده.
بعد میریم سراغ معماری و کلاستر ها
اسنپ 875 و اگزینوس 2100 با معماری یکسان ساخته شدن(یه کورتکس ایکس 1،سه تا کورتکس ای 78 و چهارتا هسته که احتمالا کورتکس ای پنجاه و X هستن )ولی کایرین 9000 یک مقدار قدیمی تره هسته هاش که برای عملکرد خوب اورکلاک شدن
خب تا همینجا فعلا معماریشون رو میگم

m.b

کی یادشه من چند روز پیش گفته بودم مراسم کوالکام ممکنه یه شگفتی کوچولو داشته باشه؟
اینم اون شگفتی کوچولو!

m.b

و یه سوال کوچولو اینکه به نظرتون چرا ایندفعه مدیر شیائومی رسما تو مراسم کوالکام حرف میزنه؟ 🤔

Mahdi

چون قراره مثل سری قبل خودش سفارشی کلاک هسته ها رو بزاره یا اینکه سهامدار کوالکامه

نیما عرفانی

صحبت پیرامون گوشی گیمینگ کوالکام با همکاری شیائومی همراه با نقش آفرینی و رده پاهایی از بلک شارک …

نیما عرفانی

یا حتی اینکه لی جون علاوه بر پرداختن و اشاره های مبهم و ریز به برخی از مشخصات کلیدی سری می ۱۱/می ۲۰ بیاد بگه ما تصمیم داریم تو سال ۲۰۲۱ بیشترین مدل گوشی با چیپست های جدید کوالکام(۷۷۵ و ۸۷۵) و شارژر ۱۲۰ وات رو معرفی و به بازار عرضه کنیم که با نگاه به روند فعلی و قبلی شیائومی ، ردمی و پوکو در قبال گسترش سبد محصولات خودش و در عین حال به کارگیری دامنهٔ وسیع چیپست های اسنپدراگون ؛ تو ۲۰۲۱ هم این اتفاق دور از ذهن و انتظار نیست و جای تعجب نداره.
یا اینکه حرفی از یه چیپست اختصاصی/انحصاری و سفارشی برای شیائومی با همکاری کوالکام به میون بیاد و در انتها شایدم پای یه دستاورد جدید در زمینه ی دوربین و شارژر/ طرح مفهومی و کانسپت یا یه گوشی خاص و ویژه مثل میکس آلفا وسط باشه …

m.b

یا شایدم قراره ایندفعه یه پردازنده پرچمدار رو مال خودش تا مدتی اختصاصی کنه… 🤔
شکی نیست که در ساخت این پردازنده احتمالی همکاری داشته… بتونه انحصاری کنه تا مدتی خیلی کار بزرگیه… خصوصاً که اسنپدراگون 875 به دلیل فرکانس های خیلی پایین پتانسیل خیلی بالایی برای یه نسخه پیشرفته‌تر داره… سال پیش با کوالکام اون منوی دستکاری پردازنده رو داد… الان وقتشه رو یه پردازنده برازنده اون منو حداکثر کاراییشو پیدا کنه… به خصوص که کوالکام هم میخواد بیشترین قدرت پردازنده‌شو نمایش بده و شرکت بهتری که بتونه این قدرت حداکثری رو به رخ بکشه در حال حاضر با همکاری های این دو وجود نداره…

TheFreeCritic

ردپای بلک شارک و mi11 رو میبینم که این پردازنده رو انحصاری زمانی کنن ….

m.b

الان که گفتی معرفی شد رفتم خبرشو دیدم… گویا کوالکام از 875 فاکتور گرفته… 🤔 اگر اینکارو کرده باشه امکان انحصاری بودن وجود نداره… باید 875 هم باشه که نسخه 888 رو انحصاری کنن… تازه الان خبرش رسید که بقیه هم ازش استفاده میکنن… شاید شیائومی فقط بتونه زودتر از بقیه استفاده‌ش کنه…

TheFreeCritic

قا من بلرای سالم موندن پست ها یک طرحی کشیدم که امیدوارم عمل کنید اینطوری پست ها سالم میمونه و سطح کامنت ها افزایش پیدا بکنه . لطفا بخونید .

بسم الله الرحمن الرحیم
.

اهداف این طرح : سالم کردن پست ها از اسپم ها و مفید کردن بخش کامنت ها و بالا بردن سطح کامنت
کاری که شما دوست عزیز میتونید انجام بدید اینه که توی مقاللات لطفا اسپم و نظر سنجی نکنید !! لطفا و ناموسا !!!

شماره ی دو اینه که توی پست های تبلیغاتی اسپم بدید !! آره توی پست های تبلیغاتی هی پشت سر هم نظر سنجی بگیرید و اسپم کنید . سوال داشتید بپرسید و به سوالات و اسپم های دیگران جواب بدید !! اینطوری
هم مقالات سالم میمونن و نظرات غیر مربوط به مقالات اقای اع.ط.ایی نفوذ پیدا نمیکنن هم اینکه تعامل تبلیغات ها بالا میره !!!!! دوستان وقتی تعامل تبلیغات بالا بره اینطوری برای سایت هم بهتره چون تعرفه رپورتاژ بالا میره و سایت میتونه درآمد
بیشتری داشته باشه و نوییسنده استخدام کنه !! و ما میتونیم شاهد پیشرفت سایت باشیم .

دوستان لطفا از این به بعد تمامی اسپم های خودتون نمیدونم نظر سنجی های اقای عرفانی و سوالات و همه و همه رو توی رپورتاژ اگهی ها بنویسید !! و لطفا در مقالات نظر های مفید و مرتبط بدید !! با تشکر
این نوشته رو داخل پست های دیگه هم میذارم و امیدوارم شما هم رعایت کنید
ممنون از این که رعایت میکنید و پست هارو سالم میگذارید

#پایان اسپم در مقالات

TheFreeCritic

برای مثال در زومجی دقیقا همینطوره !!!
امیدوارم که رعایت کنید .
دم همه گرم

m.b

موافقم… پیشنهاد خیلی خوبیه…

TheFreeCritic

ممنون ⁦♥️⁩🙏⁦🤲🏻⁩

m.b

یا حداقل اسپم رو تو یک پست و اونی که بهش مربوطه بفرستیم… مثلاً اخبار یک برند تو پست خودش… این نشون دهنده احترام و ادب شخص به کاربرای مختلفه…

TheFreeCritic

بله . 🙏

TheFreeCritic

اسنپدراگون ۸۸۸ رسما معرفی شد .
آقای عطایی

TheFreeCritic

دوستان اینپ ۸۸۸ به صورت رسمی معرفی شد

آخرین پست سوپرسف رو در اینستاگرام ببینید

m.b

لابد پردازنده میانرده‌ش هم میشه 777…😂🤦‍♂️

TheFreeCritic

اینو ول کن میخواد برای سال بعد چیکار کنه ؟؟ 😂 . میشه ۸۹۹ یا یهو میره ۹۹۹ ؟؟ 😂😐
این رند بازی های ایرانی دیگه چیع 😂🤦

m.b

؟ سوال خوبیه… 😂 شاید 999

TheFreeCritic

مثل اینکه دیگه لقب بهترین پردازنده کوالکام از روی موبایل من برداشته شد .

#اسنپ ۸۸۸ رسما معرفی شد

مهدی دیگه الان ۸۴۵ داره کم کم بوق حساب میشه 😂😂

Mahdi

خب میگیرم یه ۸۸۸ رو ، ببینم گوشی های امسال کدومش خواسته های منو برآورده میکنه

TheFreeCritic

سونی از لیست حذف شد ……

ali karimi

سلام، آخر من نفهمیدم، این اسنپ875، 877،888 آخه این چه وضعیه، آدمو دیوانه میکنه این اسنپ

Milad7

راضی ام ازش 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)