حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سه برند اول بازار موبایل در چارک سوم سال ۲۰۲۰ اندرویدی هستند

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، موبایل

آژانس تحلیلی گارتنر گزارش دیگری در مورد بازار گوشی های هوشمند منتشر کرده است. همانطور که مشخص شد، در سه ماهه سوم سال جاری، ۳۶۶ میلیون تلفن هوشمند در سراسر جهان فروخته شده است که ۵.۷ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. و اگرچه افت محسوس است، اما کمتر از ۲۰ درصدی است که بازار در نیمه اول سال افت کرد. جالب اینکه سه برند اول بازار موبایل در چارک سوم سال ۲۰۲۰ اندرویدی هستند.

بازار موبایل

سامسونگ با فروش 80.82 میلیون دستگاه و 22٪ از بازار همچنان رهبر است. به طور کلی، از میان ۵ تولید کننده برتر، فقط سامسونگ و شیائومی توانستند – به ترتیب 2.2 و 34.9 درصد فروش را افزایش داشته باشند. هواوی با فروش 51.83 میلیون تلفن هوشمند در جایگاه دوم قرار دارد و سهم بازار آن 14.4 درصد است. شیائومی 44.41 میلیون تلفن هوشمند فروخته است که معادل سهم بازار 12.1٪ است.

اپل در جایگاه چهارم قرار دارد. بین ماه های ژوئیه و سپتامبر، این شرکت 40.6 میلیون تلفن هوشمند فروخته که سهم بازار آن 11.1 درصد است. جالب است که Oppo فاصله چندانی با اپل ندارد: در سه ماهه سوم، 29.89 میلیون گوشی هوشمند فروخته است (سهم بازار این شرکت 8.2٪ است).

آژانس تحلیلی Counterpoint Research داده های مربوط به مطالعه بخش 5G بازار جهانی تلفن های هوشمند در ماه اول پاییز را به اشتراک گذاشته است. پرفروش ترین مدل جهان سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra 5G است. پرچمدار شرکت کره جنوبی در بیشتر کشورهای جهان با پردازنده اسنپدراگون 865 به فروش می رسد، اما اروپایی ها باید به نسخه موجود در Exynos 990 اکتفا کنند. این تلفن هوشمند 5٪ بازار را به خود اختصاص داد.

۳ مورد برتر شامل دو مدل هواوی است. نفر دوم پرچمدار Huawei P40 Pro بود و مقام سوم را هواوی nova 7 میان رده به خود اختصاص داد. سهم آنها به ترتیب 4.5 و 4.3 درصد بود. در مورد مدل نوا ۷ می توان فروش جهانی را با چینی برابر دانست، زیرا این تلفن هوشمند برای فروش در خارج از پادشاهی میانه نیست.

دو پرچمدار دیگر سال ۲۰۲۰ سامسونگ در رتبه های چهارم و پنجم قرار می گیرند. 4 درصد بازار توسط Samsung Galaxy S20 Plus 5G گرفته شده است، در حالی که سهم گلکسی نوت 20 5G حدود 2.9 درصد بوده است. همانند Galaxy Note 20 Ultra 5G ، پردازنده این دستگاه براساس منطقه متفاوت است.

توجه داشته باشید که رتبه های نیروهای موجود در بازار ممکن است در ماه جاری تغییر چشمگیری کند. چرا که خانواده های iPhone 12 و هوای Mate 40 برای فروش ارایه شده اند. اگر بعید به نظر می رسد که پرچمداران این شرکت چینی تقاضای زیادی داشته باشند، چهار مدل مختلف از آیفون ۱۲ با توجه به محبوبیت پیشینیان در ابتدای فروش، شانس شوک زده کردن بازار را دارند.

همچنین بد نیست نگاهی به آمار بازار چیت هم داشته باشیم:

پنج برند برتر تلفن هوشمند 5G در چین برای چارک سوم ۲۰۲۰

  1. ۱- هواوی: فروش 28.13 میلیون؛ سهم بازار – 56.6٪
  2. ۲- اوپو: فروش 8.05 میلیون. سهم بازار – 16.2٪
  3. ۳- ویوو: فروش 7.2 میلیون. سهم بازار – 14.5٪
  4. ۴- شیائومی: فروش 4.57 میلیون سهم بازار – 9.2٪
  5. ۵- ریلمی: فروش 440،000 ؛ سهم بازار – 0.9٪

نظر شما چیست؟ به زودی بازار گوشی 5G کاملا متفاوت خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

ایول

SHREK

به مولا که حیف هواوی تحریم ولی شیائومی داره خوب بالا میاد اگر خراب نکنه.

SHREK

اون vp.n لامذهب خاموش کن به مولا.

Mahdi

رنگ جدید barley blue پیکسل 4a هم اومده واقعا خوشگله
comment image

Mahdi

comment image

SHREK

کلا رنگ آبی اینم خوب به نظر میاد ولی از رنگ آبی P20lite بیشتر خوشم میاد.

Mahdi

این خیلی خوشگله

Milad7

باز نمیشه که

Milad7

نوت20 اولترا چقدر خوب فروخته 🙂

MohammadFarhaadi

سامسونگ همینجور فروش میکنه که دیگه احترام به مشتری یادش رفته.اونم یه روزی تقش درمیاد!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)