حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکلات پلی استیشن ۵ که توسط کاربران گزارش شده اند

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | پلی‌استیشن، مشکلات

بدون شک هیچ محصولی بی نقص نیست. حتی اگر سونی باشید و PS5 ارایه کنید اما باز هم احتمال وجود مشکلات وجود دارد. این جا لیستی از مشکلات پلی استیشن ۵ که توسط کاربران گزارش شده اند را برای شما ارایه کرده ایم.

مشکلات پلی استیشن ۵

کنسول نسل نهمی پلی استیشن ۵ چند روزی است که در بازار موجود است. همانطور که معمولا در روز اول هر نسل جدید اتفاق می افتد، اولین گزارش ها در مورد نقص کارخانه ای کنسول جدید سونی منتشر می شود. در بیشتر موارد اینها برای مشکلات ظاهری آزار دهنده یا ناخوشایند هستند – خصوصاً یک مورد – اما از نظر عملکرد کنسول اختلالی ایجاد نمی کنند، به جز یک مورد خاص.

باید بدانید که این مشکلات لزوما برای همه کاربران رخ نمی دهد. برخی از کاربران در گزارش های اندک به این موارد اشاره کرده اند. به هر صورت بد نیست که از مشکلات احتمالی آگاه باشیم. بیاید اینجا لیست مشکلات پلی استیشن ۵ را مرور کنیم.

۱- صدای فن پلی استیشن ۵

صدای فن پلی استیشن ۵

صدای فن پلی استیشن ۵

چندین کاربر در نقاط مختلف جهان از وجود سروصدای فن خبر داده اند. این صدای ناله آزار دهنده ای است که در برخی از اجزای الکترونیکی هنگامی که جریان هوا عبور می کنند شنیده می شود.

گزارش هایی از این مشکل در شبکه وجود داشته است ، اگرچه به نظر می رسد گزارش اخیر توئیتر از SuperCell Frank FS7N راه حلی برای این مشکل پیدا کرده است.

پس از باز کردن کنسول خود، یکی از کاربران دریافت که صدای مزاحم ناشی از یک برچسب کوچک کاغذی است که با فن تماس گرفته است. پس از حذف، سر و صدا ناپدید شد. آیا این می تواند منشأ مشکلی باشد که توسط بسیاری گزارش شده است؟

۲- عدم پشتیبانی از VRR در پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵ به یک درگاه استاندارد HDMI 2.1 مجهز است که – از جمله موارد دیگر – امکان دسترسی به فناوری VRR (رفرش ریت متغیر) را در تلویزیون های سازگار فراهم می کند. با این حال، به نظر می رسد که عملکرد هنوز فعال نیست، اما باید منتظر به روزرسانی سیستم عامل باشید، تا بتوانیم از آن استفاده کنیم. این قبلاً توسط سونی تأیید شده است.

۳- پهنای باند محدود HDMI 2.1 در PS5

هنوز روی موضوع HDMI 2.1 باقی مانده است، برخی از آزمایشات انجام شده توسط کانال یوتیوب HDTVTest نشان می دهد که پورت کنسول از تمام 48 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی شده توسط استاندارد بهره برداری نمی کند، اما به 32 گیگابیت بر ثانیه محدود می شود (ایکس باکس سری X می رسد 40 گیگابیت بر ثانیه)

 

 

این تأثیر قابل ملاحظه ای بر روی محتوای 4K 120Hz پخش شده در HDR10 خواهد داشت، زیرا پهنای باند کافی برای پشتیبانی از جریان داده ۱۰ بیتی HDR 4:4:4 (برای درک بهتر این مفاهیم حتما این مقاله درباره HDR را بخوانید) که به حدود 36 گیگابیت بر ثانیه نیاز دارد، وجود ندارد. مشخص نیست که آیا این یک محدودیت موقت نرم افزاری است – که می تواند با به روزرسانی برطرف شود – یا محدودیتی است که کنسول برای همیشه باید با آن کنار بیاید.

۴- نقطه سیاه عجیب روی بدنه Play Station 5

برخی از کاربران گزارش کرده اند که پوشش سفید PlayStation 5 آنها هنگام انجام برخی بازی ها مانند Demon’s Souls لکه های سیاهی را نشان می دهد!

بیشتر گزارش ها مربوط به تغییرات رنگی جزئی در برخی از مناطق خاص بدنه است – که فقط در نور خوب قابل مشاهده است – در حالی که برخی کاربران حتی تصاویری را به اشتراک گذاشته اند که سطح کمی سیاه و تقریباً سوخته را نشان می دهد.

در حالی که منتظر تأیید صحت این موارد اخیر بودیم، اولین فرضیه ها درباره علل بروز این مشکل قبلاً مطرح شده است.

طبق اولین شایعات، این می تواند یک نقص تولیدی پانل ها باشد که باعث می شود پلاستیک ها به ویژه به تغییر دما در مجاورت اجزایی مانند CPU و GPU حساس شوند.

 

۵- مشکل گرافیکی پلی استیشن ۵

تام وارن از Verge مشکلی را به گزارش کرده است که به نظر می رسد تعداد کمی از کاربران را تحت تأثیر قرار داده است (گزارش ها بسیار اندک است)، یعنی ظهور اشکالات گرافیکی آزار دهنده هنگام استفاده از عناوین PS4 و PS5.

طبق گفته وارن، این همان مشکلی است که GPU های PC را در هنگام اورکلاک شدن تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین می تواند نقصی باشد که تنها با توسل به کمک قابل حل است.

۶- مشکلات نرم افزاری پلی استیشن ۵

این مشکلات از سازگاری با نسل های قبلی تا دانلود ناتمام را شامل می شود.

آخرین دسته مشکلات، مربوط به میان افزار یا firmware کنسول است. چندین کاربر هنگام دانلود بازی ها با مشکلی روبرو شده اند که با لغو عملیات و تکرار آن از ابتدا یا ری-استارت کنسول در Safe Mode برای ساخت مجدد پایگاه داده (DataBase)، باعث رفع خطا می شود.

مشکل دانلود نشدن بازی پلی استیشن ۵ را چطور برطرف کنیم؟

برخی دیگر نیز در بازی عنوان های PS4 مشکلاتی را گزارش کرده اند. از اشکالات عمومی و خرابی ها، تا مدیریت نادرست مجوزها در برخی از عناوین Ubisoft ، حتی اگر در مورد اخیر خطای سرکت نرم افزاری فرانسوی باشد.

شما پلی استیشن ۵ دارید؟ این مشکلات را تجربه کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

برگام چقد مشکل اینا دیگه فک نکنم با زدن رو دستگاه حل شه😐😂

AŁɪ

مشکلات زیادیه. بعضیا میگن این سری اول هست و سری دوم این مشکلات رو نداره ولی ۷۰ درصدش بر طرف نمیشه .

SHREK

به مولا که طبیعیه برای همین میگن سری اول نخرین.

SHREK

VP. N خاموش کن به مولا خسته نمیشی؟

shayan

با اینکه ps4 این همه مشکل داشت هیچ کدومشون به پای ps5 نمیرسه
یکم مشکلاتش غیرطبیعی با وجود این همه تکنولوژی و پیشرفت

V800B

اون اتفاق رو بدنه دیگه نرم افزاری نیس
ب گمونم گرما تولید شده اب کرده پلاستیک رو
با اینکه طرفدار سونی بودم و هستم
ولی کلا نمیدونم چرا خوش بین نیستم ب این کنسول
ب شخصه نصف قیمت هم بدن نمیخرم
ترجیح میدم کنسول مایکروسافت بخرم

SHREK

سوختگی نمیشه گفت واقعا هست یا نه چون اولش شایعه شده بود از سری X دود میاد بیرون که معلوم شد دود ویپ بوده ولی درکل به نظر منم ایکس باکس بهتر عمل کرده. البته اونم یکسری مشکلات داشته و داره که حل میشه.

Mahdi

طراحی ایکس باکس بهتره با اینکه پلی استیشن خوشگلتره

hosein.aboutorab@gmail.com

“شما پلی استیشن ۵ دارید؟ این مشکلات را تجربه کرده اید؟ ”
حاجی ، دست رو دلم نذار
مرسی

Milad7

کلا هر محصول شاخی که به بازار میاد یک عده به عمد براش حاشیه درست میکنن 😐

MohammadFarhaadi

البته چون سری اوله این مشکلات رو داره.ولی خوب یه خورده نسبت به قبل مشکلات تعدادشون بالاتره و اون مشکل سیاهی به نظر رفع شدنی نیست!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)