حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی OPPO Find X3 عکاسی، ذخیره و نمایش تصاویر ۱۰ بیتی را ارایه خواهد کرد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اوپو

در چارچوب رویداد OPPO INNO Day 2020 این شرکت چینی تلفن هوشمند مفهومی با نمایشگر رول شونده خود را به نمایش گذاشت که به آن OPPO X 2021 می گویند. جدا از این، این شرکت همچنین ویژگی هایی را برای گوشی های پرچمدار آینده خود به نمایش گذاشته است. گفته می شود که گوشی OPPO Find X3 عکاسی، ذخیره و نمایش تصاویر ۱۰ بیتی را ارایه خواهد کرد.

گوشی OPPO Find X3

در روز دوم رویداد INNO Day 2020 این شرکت نشان داد که گوشی هوشمند پرچمدار OPPO Find X3 با پشتیبانی از طیف رنگی گسترده DCI-P3 و عمق رنگ ۱۰ بیتی در “ضبط، ذخیره سازی و نمایش” ارائه می شود. این یعنی رنگ های دقیق را ذخیره و نمایش خواهد داد. اگر دوست دارید درباره مفهوم ثبت ۱۰ بیتی بیشتر بدانید، این مطلب را بخوانید. (به صورت خلاصه اینجا یک مثال از مقاله مذکور می آورم : 8 بیت عمق بیت است، جایی که به هر یک از پیکسل های R-G-B اطلاعات 8 بیتی رنگ اختصاص داده شده است، که منجر به کل اطلاعات رنگ 24 بیتی می شود. تعداد رنگها برای یک عمق بیت خاص، ۲ به توان n است، جایی که n عمق بیت است بنابراین یک سیگنال 24 بیتی می تواند تا 16.77 میلیون رنگ داشته باشد. (فکر کنم حالا متوجه منظور ۱۶ میلیون رنگ نمایشگرها شده باشید.)

این فناوری را اوپو “Full-path Management Color System” نامیده است. این شركت همچنین ادعا می كند كه “اولین” سیستم مدیریت رنگ اندروید است كه چنین كارایی را ارائه می دهد. این شرکت می گوید که “یک تجربه تماشای برجسته” با “تولید مثل واقعی و دقیق رنگ” را ارائه خواهد داد.

در حال حاضر دستگاه هایی در بازار موجود است که اصطلاحاً سازگار با “10 بیتی” هستند اما در واقع “8+2 بیتی” یا “8bit + FRC” هستند. این اساساً عملکرد صفحه نمایش ۱۰ بیتی را با استفاده از پنل ۸ بیتی است.

سیستم مدیریت رنگ OPPO Full-Path

حتی OPPO Find X2 از همان سیستم 8+2 بیتی استفاده می کند اما این شرکت اکنون تأیید کرده است که به یک صفحه نمایش ۱۰ بیتی بومی برای گوشی هوشمند Find X3 آینده منتقل خواهد شد. برای کالیبراسیون، این شرکت با یک اختلاف رنگ کمتر از 0.4 JNCD توانست دقت را افزایش دهد.

همچنین با پشتیبانی از ضبط و ذخیره سازی HEIF تصاویر 10 بیتی ارائه خواهد شد، که شرکت ادعا می کند به دلیل پشتیبانی ۸ بیتی قدیمی، مجبور به بازنویسی سیستم از پایه شده است. راه حل تصحیح رنگ 2.0 در بالای حالت اصلاح رنگ پیش فرض اندروید در تنظیمات Accessibility ساخته شده است و فراتر از سه گزینه رنگی – دوترانومالی (قرمز-سبز) ، پروتانومالی (قرمز-سبز) و تریتانومالی (آبی-زرد) است.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که اوپو می خواهد یک پیشرفت معنادار را در موبایل هایش ارایه کند.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

بعد همه میگن سامی
مردم ما باید با فکر تر باشند!.
نمیدونم کی و چرا یه چیزی را تو ذهن ایرانی جا انداختن چینی میشکنه کره ای خوبه…
یکیش کاره بازرگانِ… ایران است…

Mahdi

خوبه یه تغییر اساسی

Milad7

اوپو عالیه! 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)