حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی برند آنر را به قیمت ۱۵ میلیارد دلار به Digital China و دولت محلی شنزن خواهد فروخت؟

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | آنر، هواوی

سه هفته پیش و به نقل از رویترز برای شما نوشتیم که هواوی شاید آنر را بفروشد. امروز اما گزارشی می گوید که هواوی قصد دارد برند تجاری گوشی های هوشمند Honor خود را با یک معامله 100 میلیارد یوانی (تقریباً 15.2 میلیارد دلار) به فروش برساند. طرف معامله شامل گروه Digital China و دولت محلی شهر اصلی این برند یعنی شنژن است.

برند آنر

پیش از این ما Digital China را که به عنوان یک خریدار احتمالی آنر مطرح بود، عنوان کردیم. اکنون گزارش جدیدی از رویترز رسیده و حاکی از آن است که هواوی قصد دارد زیربرند خود یعنی آنر را با مبلغ کلانی به دولت محلی و دیگران بفروشد.

برای آن هایی که شاید در جریان نباشند باید بگویم هواوی ظاهراً به دنبال فروش برند آنر خود بوده است زیرا به دلیل تحریم های ایالات متحده با محدودیت های مختلفی در عرضه روبرو شده است. این شرکت تولید تراشه خود را از دست داده است و داشتن یک لاین محصولات اقتصادی (برند آنر) در کنار آن، موجودی تراشه های موجود در حال کاهش را تحت فشار بیشتری خواهد گذاشت.

آنر

این گزارش همچنین در حالی است که ریاست جمهوری ایالات متحده تقریبا تغییر کرده است. این به آن دلیل است که، هوآوی به وضوح امیدی به تغییر قریب الوقوع در سیاست مناسب برای موقعیت خود ندارد. به عبارت دیگر، علیرغم تصدی مسئولیت جو بایدن ممکن است ادعاهای خطر امنیتی همچنان ادامه داشته باشد. گفته می شود که این معامله “تماما نقد” است و تقریباً شامل همه دارایی ها، برند تجاری، قابلیت تحقیق و توسعه و حتی مدیریت زنجیره تامین نیز خواهد بود.

در حالی که این به طور رسمی اعلام نشده است، منابع معتقدند که این شرکت ممکن است تا روز یکشنبه (۲۵ آبان ۹۹) از این خبر رونمایی کند. طبق منابع، گروه دیجیتال چین با داشتن تقریبا 15 درصد سهام Honor Terminal Co Ltd، که قبلاً کاملاً متعلق به Huawei بود، در میان دو سهامدار برتر Honor خواهد بود.

گروه دیجیتال چین

گروه دیجیتال چین

این معامله باعث می شود که گروه دیجیتال چین قسمت عمده ای از این معامله را از طریق وام های بانکی تأمین کند، که البته حداقل توسط سه شرکت سرمایه گذاری که توسط مرکز فناوری مالی شنژن پشتیبانی می شوند، تکمیل خواهد شد. این بنگاه ها هر کدام حدود 10 تا 15 درصد سهام را در اختیار دارند.

پس از انعقاد قرارداد، آنر هنوز قصد دارد بیشتر مدیریت خود و بیش از 7000 کارمند و نیروی کار را حفظ کند. بعلاوه، این برند بنا دارد تا سه سال آینده به عنوان سهامی عام شود. در حال حاضر، آنر از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است. در همین حال هواوی، دیجیتال چین و دولت شنژن هنوز در این مورد پاسخی نداده اند.

نظر شما چیست؟ حداقل به این صورت برند آنر که فروش خوبی هم دارد می تواند از تحریم امریکا جان سالم به درد ببرد.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اگه بفروشه بنظرم افت میکنه آنر

m.b

اینکه کم کم قراره سهامی عام بشه خیلی خوبه… اما اینکه دلیلش اجبار تحریم ها و فروش به شرکت های دیگه و دولت هست، خیلی بده…
آنر یه شرکت بازی با پول نبوده… امیدوارم ادامه بدن باهاش و گوشی های خوبی که محدود به چین هم نباشه تولید کنن…

ali karimi

سلام، آره واقعا درست گفتی خدا کنه این فروش ضرری به هانر و ساخت گوشی‌های خوبش وارد نکنه، الان خودم هانر10 دارم 90درصدازش راضیم،خدا لعنتت کنه ترامپ، والا خدایی مثل سگ میمونه که میره پاچه همرو گاز میگیره، آخه مرتیکه الاغ تو اگه مدرکی داره دال بر اینکه هواوی واسه دلت چین جاسوسی میکنه خب رو کن دیگه، اونوقت دیگه نیازی به تحریم تو نیست خود مردم با نخریدن و تحریم گوشی، لب‌تاپ و همه وسایل و قطعات ساخت هوآوی کاری میکنن که هوآوی با خاک یکی بشه، خب حالا که هیچ مدرکی نداری خب خفه شو بشین سرجات

Milad7

به قولی هونور 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)