حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تشخیص کرونا با صدای سرفه توسط هوش مصنوعی

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | پزشکی و سلامت، هوش مصنوعی

به نظر می رسد هر زمان که این روزها سرفه می کنم باعث حمله وحشت کرونایی طور می شود که بلافاصله سعی می کنم آن را با یک جریان ثابت چای بابونه له کنم. خوشبختانه، محققان در انستیتوی فناوری ماساچوست راهی کشف کرده اند که فقط از صدای سرفه می گوید آیا فرد دچار کووید 19 است یا نه. تشخیص کرونا با صدای سرفه توسط هوش مصنوعی می تواند پیشرفت بسیار خوبی باشد.

تشخیص کرونا با صدای سرفه

این ابزار از شبکه های عصبی استفاده می کند که می تواند تغییرات ظریف در سرفه فرد را تشخیص دهد که نشان می دهد فرد آلوده است، حتی اگر علائم دیگری نداشته باشد. افراد بدون علامت و آلوده به covid-19 ناقل ویروسی هستند که می توانند دیگران را آلوده کنند بدون اینکه حتی متوجه شوند.

محققان MIT دریافتند که این سرویس حتی حاملان بدون علامت نیز می توانند نشان دهند که آلوده شده اند. همه چیز در سرفه آنها پنهان است.

مرگ بر اثر کرونا

کرونا

تفاوت بین سرفه یک فرد سالم و سرفه فردی که به ویروس آلوده است آنقدر ناچیز بوده که برای گوش انسان قابل درک نیست. بنابراین تیم با استفاده از ده ها هزار نمونه ضبط شده از سرفه و کلمات گفتاری، یک هوش مصنوعی برای شناسایی این اختلافات جزئی ایجاد کردند. و این در آزمایشات اولیه بسیار جالب بوده است. حدود 98.5٪ از سرفه ها را در افراد مبتلا به ویروس کرونا و 100٪ سرفه را از افراد بدون علامت تشخیص داده است.

این هوش مصنوعی با یک شبکه عصبی صداهای مرتبط با قدرت طناب صوتی را اندازه گیری می کند، در حالی که دومی نشانه های مربوط به وضعیت عاطفی فرد را نشان می دهد، مانند ناامیدی، که می تواند “تأثیر مسطح” ایجاد کند. شبکه سوم ، تغییرات ظریف عملکرد ریه و تنفس را گوش می دهد. این تیم سپس هر سه مدل را ترکیب کرده و آنها را با یک الگوریتم برای تشخیص مبتلا بودن به کرونا پوشش داد.

نظر شما درباره این کاربرد ویژه هوش مصنوعی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

🤔😱😱😱

Milad7

به به چقدر عالی!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)