حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعویض نمایشگر و دوربین آیفون ۱۲ شاید توسط هر تعمیرکاری ممکن نباشد

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل

اپل در حال حاضر در تعمیرگاه های شخص ثالث در وضعیت بدی قرار دارد و به نظر نمی رسد پس از عرضه آیفون ۱۲ اوضاع بهتر شود. طبق آخرین گزارش iFixit ، گوشی های جدید دوست ندارند صفحه نمایش و دوربین خود را عوض کنند، مگر اینکه اتفاقاً برنامه اختصاصی سیستم پیکربندی اپل را داشته باشید، که آن را هم فقط اپل دارد. به عبارت ساده تر باید گفت که تعویض نمایشگر و دوربین آیفون ۱۲ شاید توسط هر تعمیرکاری ممکن نباشد.

تعویض نمایشگر و دوربین آیفون ۱۲

با این که ۵ روز پیش در ترنجی خواندیم که تعمیرپذیری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از نگاه iFixit خوب است اما به نظر نمی رسد که نه برای همه تعمیرکاران. همانطور که iFixit در هنگام انجام آزمایشات خود فهمید، نه صفحه و نه دوربین به خوبی به موجوداتی که بین دستگاه ها رد و بدل شده اند پاسخ نمی دهند. مگر اینکه یک تکنسین اپل آن را توسط برنامه System Configuration اجرا کند. این توسط مستندات داخلی اپل نیز تایید می شود.

اما این احتمال نیز وجود دارد که اپل در حال برنامه ریزی برای قفل کردن تمام تعمیرات غیر مجاز دوربین و صفحه نمایش آیفون باشد. راهنماهای آموزش داخلی اپل به تکنسین های مجاز می گویند که، با شروع آیفون ۱۲ و انواع آن، برای تعمیر کامل دوربین ها و صفحه نمایش ها، باید برنامه اختصاصی اپل و پیوند پیکربندی اپل را اجرا کنند.

با این حال، این لزوما به این معنی نیست که قطعات تعویض به هیچ وجه کار نمی کنند. اما یک احتمال خوب وجود دارد که آنها مطابق انتظار کاربران کار نکنند. این سطح از ناشناخته به خودی خود بد است و در نهایت، چیزی است که احتمالاً اصلاً نیازی به آن نیست.

این بدان معنا نیست که یک دوربین آیفون یا صفحه نمایش بدون بررسی یک تکنسین رسمی به هیچ وجه کار نخواهد کرد. ما چندین تغییر صفحه را بین مدل های آیفون ۱۲ انجام داده ایم و عملکرد آنها مطابق انتظارات است، البته با هشدار گمراه کننده اپل روی صفحه که ممکن است نمایشگرها “اصلی” نباشند (حتی اگر اینگونه باشند).

اما برای تعمیر مستقل خوب به نظر نمی رسد. اپل علامت سوال دیگری را در مورد قطعات اصلی آیفون قرار داده است. چرا؟ چرا یک دوربین فقط برای اینکه کسی بتواند با تلفن خود عکس بگیرد، باید شماره سریال خود را از راه دور توسط اپل مجاز کند؟

من پیشنهاد می کنم گزارش کامل iFixit را بررسی کنید تا ببینید افراد در طول کار خود چه چیزی پیدا کرده اند. هیچ یک از اینها به خصوص خبر خوبی نیستند و به طور فزاینده ای مشخص می شود که اپل می خواهد آیفون خراب خود را به فروشگاه های خود ببرید – یا محصولات مجاز آن – و یا به هیچ وجه نتوانید از آن ها استفاده کنید.

نظر شما درباره این سخت گیری های اپل چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

الان تو ایران که نمایندگی نداره مردم چیکار میکنن؟

Mahdi

خب مردم ایران نیازی ندارن میندازنش دور یه جدیدشو میخرن

TheFreeCritic

کاری ندارع میندازی دور یکی دیگه تهیه میکنیم

به جایی رسیدیم که برای ۱۰۰۰ یورو غصه میخوریم؟؟
اشکالی نداره یه روز کار کنی پولش جور میشه اصلا نسخه پرو رو میخری ⁦☺️⁩

mehrdad_ma

فقط ایران نیست خیلی از کشورا همینه

میشده همون دستان قاشق چایخوری ….

_V_

🙄

mehrdad_ma

احترام به مشتری یعنی این

فهمیده بعضی از مردم از این طریق نان میخورن اینم داره می‌بره
چقدر شبیه مسئولین کشور خودمونه 😃

فقط اون بابون هایی که میگفتن اگه گوشی چینی بخریم تو ایران قطعش پیدا نمیشه 💛

Milad7

سیاست اپله دیگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)