حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین پیکسل ۵ منتشر شد: بهتر از گلکسی اس ۲۰ پلاس

نوشته

3 سال قبل | 18 دیدگاه | تست، دوربین، گوگل

پیکسل ۵ گوگل تقریبا ۱ ماه پیش رسما معرفی شد. این دستگاه با دوربین دوگانه ارایه می شود. امسال گوگل تصمیم گرفت که دوربین تله اهمیت کمتری دارد و آن را با یک دوربین فوق عریض تعویض کرد. امشب امتیاز DxO دوربین پیکسل ۵ منتشر شده و بهتر از گلکسی اس ۲۰ پلاس امتیاز گرفته است.

امتیاز DxO دوربین پیکسل ۵

پیکسل ۵ جدیدترین گوشی گوگل است که از یک نمایشگر 6.0 اینچی FHD+، چیپست Snapdragon 765G با 128 گیگابایت حافظه داخلی، باتری 4080 میلی آمپر ساعت و البته جدیدترین سیستم عامل یعنی اندروید ۱۱ برخوردار است. اگرچه اینکه دستگاهی بالاتر از آن وجود ندارد به این معنی است که برترین دستگاه گوگل است، اما روی کاغذ مشخصات آن یک قدم پایین تر از رقبای پرچمدار است که دارای نمایشگرهای بزرگتر، پردازنده های سریع تر و فضای ذخیره سازی بیشتر است. با قیمت تقریبی 699 دلار، فاکتور قیمت آن بسیار کمتر است و به نظر می رسد گوگل بیشتر به دنبال بازار میان رده Pixel 5 باشد.

همین امر برای مشخصات عکاسی Pixel 5 صدق می کند، که در بخش دوربین دوگانه با لنزهای استاندارد و فوق عریض برخوردار است. بنابراین هیچ لنز تله ای برای عکس های بزرگنمایی اپتیکال و سنسور عمق سنج برای کمک به عکس های بوکه وجود ندارد. این یک تغییر در اولویت های دوربین نسبت به تنظیم استاندارد و لنزهای تله Pixel 4 است و هنوز به نظر نمی رسد که غول نرم افزاری آمریکایی دستگاهی با سه لنز متفاوت با فاصله کانونی ارائه دهد.

پیکسل 5

برای Pixel 5 و دوربین اصلی، گوگل با همان سخت افزار استانداردی که در Pixel 4 دیدیم گیر کرده است. یک سنسور استاندارد 12.2 مگاپیکسلی با حسگر تصویر 1/2.55 اینچی با پیکسل های 1.4 میکرومتر پیکسل وجود دارد. این دوربین به همراه لنزی معادل 27 میلی متر با دیافراگم f/1.7 با فوکس دوال پیکسل PDAF و OIS ارایه می شود. لنز با دیافراگم عریض باید به عکاسی در نور کم کمک کند، اما همانطور که از یک سنسور Quad-Bayer بزرگتر با پیکسل سازی بهره نمی برد، گوگل برای بهبود نویز و جزئیات به نرم افزار و پردازش متکی خواهد بود.

گوگل با انتخاب یک لنز فوق عریض، Pixel 5 را به یک سنسور دوم 16 مگاپیکسلی 1/3.09 اینچی با پیکسل های 1.0 میکرومتری در کنار لنزی با دیافراگم f/2.2 معادل 16.5 میلی متر مجهز کرده است. دوباره باید گفت که این سخت افزار به اندازه بسیاری از رقبا که یک میدان دید گسترده تر و تراشه های بزرگتر را در دوربین های فوق عریض خود ارائه می دهند، چشمگیر نیست.

آیا الگوریتم های پیشرفته گوگل می توانند کیفیت تصویر کافی را از سخت افزار Pixel 5 خارج کنند تا بتوانند با رقبای گران قیمت خود رقابت کنند؟ آزمایشگاه DxO تلفن را تحت آخرین نسخه 4 پروتکل آزمایش دوربین خود آزمایش کرده است.

مشخصات اصلی دوربین پیکسل ۵ :

  1. ۱- دوربین دوگانه
  2. ۲- دوربین اصلی: سنسور 12.2 مگاپیکسل 1/2.55، لنز دیافراگم f/1.7 معادل 27 میلی متر ، PDAF دوال پیکسل ، OIS
  3. ۳- دوربین فوق عریض: سنسور 16 مگاپیکسلی 1.0 میکرومتر ، لنز دیافراگم f/2.2 با دید 107 درجه
  4. ۴- فلاش LED
  5. ۵- فیلم برداری 4K تا 2160p / 60 fps نمونه (2160p / 30 fps تست شده)، gyro-EIS، فیلم برداری FHD تا ۲۴۰ فریم برثانیه

همانطور که می بینید، امتیاز کلی ۱۲۰ برای پیکسل ۵ دریافت می شود. این نسبت به گلکسی اس ۲۰ پلاس بهتر است، از آیفون ۱۱ پرو مکس پایین تر بوده و از امتیاز پیکسل ۴ با عدد ۱۱۳ (در آلگوریتم قبلی) پیشرفت خوبی را نشان می دهد.

پیکسل ۵ نسبت به دیگر رقبا در لیست DxO به صورت زیر قرار خواهد گرفت:

نظر شما درباره عملکرد گوگل با پیکسل ۵ چیست؟ به نظر من گوگل هیچ وقت آنقدر که باید، روی بخش موبایلش متمرکز نبوده است.

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

خوبه منتظر پرچمدارش باشید😳

mostafa3

البته امتیاز s20plus بروز نشده
مقایسه کردن اینجوری درست نیست

من انتظار امتیاز بیشتر داشتم😞
معلوم بود از s20plus بهتره

Mahdi

من اینو خیای یهت. از سی سی ۹ پرمیوم میدونم

Mahdi

خیلی بهتر

نیما عرفانی

به عنوان یه گوشی میان رده با سخت افزار ابتدایی و سنسورهای نه چندان به روز واقعاً فوق العاده ست . شاهکار نرم افزار و پردازش تصویر گوگل👌👍👍
در عمل نشون داد که سرعت رشد سخت افزار خیلی جلوتر از نرم افزاره و با سرمایه گذاری رو نرم افزار و پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی و بهره وری از حداکثر پتانسیل سنسورهای قدیمی میشه پا به پای سنسورهای جدید و به روز و سخت افزار قدرتمند رقبا اومد .
تقریباً تو تمام مقایسه های کیفیت تصاویر این گوشی با آیفون ۱۱ پرو مکس ، ۱۲ پرو و نوت ۲۰ اولترا و حتی در مواردی با پی ۴۰ پرو و می ۱۰ اولترا ؛ دوربین این گوشی راحت اینارو به چالش میکشید…

Mahdi

نبود تله فوتو باعث شد امتیازش نسبت به ۱۱پرومکس پایینتر باشه ، خود دکسومارک هم جلوش نوشته software power

گوشی های گوگل تو ایران هست!؟
زبان فارسی رو ارائه میده؟

V800B

اگه بهترین سنسور و سخت افزار ب روز میزاشت ب گمونم باید صدر لیست میبود
انصاف کارش خوب بوده

amer

نیاز به اثبات شدن توسط دگزو بی اعتبار رشوه بگیر نیست،دوربینش حتی از اون گوشی چینی که تو صدر جدول هست بیشتر قبول دارم

نیما عرفانی

ای جان
احیاناً سنسورهای دوربین اون گوشی چینی که تو صدره , ساخت سونی نیست؟؟😉

amer

همین پیکسل هم احتمالا سنسور دوربینش ساخت سونی باشه

_V_

شو بخیر

SHREK

فک کنم اشتباه شد…

_V_

نمره بیشتری حقش بود

Milad7

دیگه برای همه مشخصه که کیفیت دوربین پیکسل ها فوق العاده هست

MohammadFarhaadi

خوب به هر حال پردازش نرم افزاری هم محدودیتی داره.نمیشه که همش سنسور ثابت باشه و نرم افزار رو بروزکنه!تو سالهای بعد که به نهایت قدرت سنسور برسه دیگه پردازش تصویر نمیتونه کمکش کنه.

Mortazavi

سوال
وقتی گوگل اینقدر توی نرم افزار قویه چرا سخت افزار درست نمیزاره

جواب
چون هدف اولش قیمت تمام شده کمتر و سود بیشتره

چرا باید گوشی برند بخریم که سرکیسمون کنند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)