حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۲ مینی و کمی صحبت پیرامون آن

نوشته

3 سال قبل | 17 دیدگاه | اپل

اپل سرانجام با ارایه آیفون ۱۲ که شامل چهار مدل می شود، نگاه جدیدش به بازار را ارایه کرد. در حقیقت iPhone 12 Mini که کوچکترین آیفون 5G به شمار می رود، نگاه جدید اپل به بازار است. آیفون ۱۲ مینی کوچکترین و سبک ترین عضو خانواده جدید آیفون همچنین به عنوان “کوچکترین، سبک ترین و باریک ترین تلفن 5G در جهان” معرفی شده است. این پست درباره آیفون ۱۲ مینی و کمی صحبت پیرامون آن است.

آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ مینی با صفحه نمایش ۵.۴ اینچی کوچک خود، این امکان را دارد که یک تلفن مجهز به 5G باشد که می خواهید در سال ۲۰۲۰ میلادی بخرید، البته فقط در صورتی که صفحه نمایش بزرگ واقعاً مورد علاقه شما نباشد.

علاوه بر آیفون ۱۲ مینی، غول کوپرتینو امسال چهار آیفون دیگر نیز معرفی کرده است، آیفون SE که در ماه آوریل به بازار عرضه شد با برچسب ۴۰۰ دلار، کمترین قیمت را دارد. از آنجا که امسال معمول نبوده و بسیاری از افراد به دلیل شیوع بیماری همه گیر شغل خود را از دست داده اند، کمتر کسی را پیدا می کند که مایل به هزینه بیش از ۱۰۰۰ دلار برای یک آیفون جدید باشد.

این وضعیت می تواند به نفع آیفون ۱۲ مینی باشد که خود را به عنوان گزینه محبوب طرفداران اپل که می خواهند با هزینه کم به گوشی 5G ارتقا دهند، نشان می دهد. آیفون SE ارزان تر است اما همچنان یک دستگاه 4G است. همچنین طراحی آن واقعا قدیمی است و نمایشگر اصلا با استاندارهای روز سازگار نیست. آیفون ۱۲ مینی البته در شبکه های 4G نیز قابل استفاده است. جدا از اندازه و سازگاری با باند 5G زیر 6 گیگاهرتز و mmWave ، آیفون 12 مینی همچنین دارای ویژگی ها و مشخصاتی است که تفاوت بسیار کمی بین آن و آیفون ۱۲ باقی می گذارد.

حجم باتری آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ مینی یک مدل کوچکتر آیفون ۱۲ است که راحت در جیب جا می شود (!)/ نه تنها به این دلیل که کاملا در جیب شما جای می گیرد، بلکه به دلیل قیمت ارزان 699 دلاری آن است. در ترکیبی عالی از قیمت و عملکرد، این گوشی هوشمند کوچک و پرچمدار با چیپست سریع و قدرتمند A14 Bionic مجهز شده و دارای طراحی لبه تخت بوده که یادآور آیفون 5S است.

نمایشگر OLED کم حشایه 5.4 اینچی این دستگاه که از آن به عنوان نمایشگر Super Retina XDR یاد می شود، با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل، دارای یک محافظ سرامیکی ساخت Corning است که به نمایشگر آیفون مینی چهار برابر عملکرد بهتر در برابر سقوط می بخشد. این مورد در تمام مدل های موجود رایج است که به گفته اپل بیشترین جهش در دوام آیفون ها تاکنون را ارایه می کند.

در این اندازه صفحه نمایش، آیفون ۱۲ مینی برای خود بخش خاصی ایجاد کرده است که فکر جدی را در ذهن افرادی که ساعت ها وقت خود را به تماشای ویدیو و یا بیش از حد بازی کردن نمی گذرانند، جلب می کند. اندازه مفید در مقایسه با دو تلفن هوشمند 699 دلاری تأثیرگذار بسیار کوچک تر است. مثلا مقایسه کنید با سامسونگ galaxy S20 FE و Google Pixel 5 که به ترتیب نمایشگرهای 6.5 و 6.0 اینچی دارند. اما صفحه نمایش کوچک همراه با پردازنده فوق العاده سریع، مقاومت در برابر سقوط بهتر و دوربین های چشمگیر، آیفون 12 مینی را مجهز می کند به مواردی که برای رقابت نیاز دارد.

در قسمت جلوی گوشی، آیفون ۱۲ مینی دارای بریدگی ناچ در قسمت بالای نمایشگر است. در حالی که شرکت های موجود در اکوسیستم اندروید در حال آزمایش دوربین های جلوی زیر نمایشگر هستند و سوراخ پانچ را به یک قاعده تبدیل کرده اند، اپل سرسختانه با بریدگی که دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2 را در کنار سنسور Face ID قرار داده است، گیر کرده است. اگرچه بریدگی کوچکتر از مدل های قبلی است (البته به نسبت، در غیر این صورت به یک نسبت بر اساس اندازه کلی نمایشگر است) اما این ویژگی برای ممکن کردن صفحه نمایش کم حاشیه آیفون ۱۲ مینی است که در محفظه آلومینیومی قرار دارد.

آیفون ۱۲ مینی ترنجی

آیفون ۱۲ مینی ترنجی

آیفون ۱۲ مینی حتی اگر به یک دوربین دوگانه آشنا از آیفون ۱۱ در محفظه مربع بپیوندد، برخی از پیشرفت های جالب در کیفیت دوربین را ایجاد می کند. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.6 و دوربین زاویه دید عریض ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.4 در آیفون ۱۲ مینی دارای حالت شب هستند تا عکس های روشن تر و با جزئیات بیشتری را به شما ارائه دهند. همچنین فیلم های 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه را در محیط داخلی و در قضای تاریک بیرون ارائه دهید.

اپل جعبه آیفون ۱۲ مینی را کوچک کرده است (کل مدل  های آیفون ۱۲ برای این موضوع) و شارژر و هندزفری را از آن حذف کند. بنابراین با این گوشی، شما در واقع قصد دارید یک کتابچه راهنمای کاربر و یک کابل USB-C به لایتنینگ را در بسته بندی خود دریافت کنید. برای خرید هندزفری و شارژر باید هر کدام ۱۹ دلار (در مجموع ۳۸ دلار) هزینه اضافه کنید.

حجم باتری آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ مشخص شد

با این وجود، آیفون ۱۲ مینی با باتری خوبی ارائه می شود. اپل ادعا می کند تا ۱۵ ساعت پخش فیلم دارد که در مقایسه با عمر باتری غم انگیزی که تلفن های هوشمند اپل در سناریوهای واقعی ارائه می دهند، مناسب است. برای شارژ نگه داشتن باتری، آیفون 12 مینی از شارژ سریع 20 وات با استفاده از کابل بهره می برد. سرعت شارژر بی سیم MagSafe به 15 وات و تقریباً نیمی از آن هنگام شارژ کردن با شارژر بی سیم با استاندارد Qi کاهش می یابد. آهن ربا های MagSafe به شما کمک می کنند تا آیفون 12 مینی کاملا روی شارژر قرار داده یا کیف پول سازگار را در پشت آن قرار گیرد.

از لحاظ نرم افزاری، آیفون 12 مینی با iOS 14 ارایه می شود. وزن این گوشی در حدود ۱۳۵ گرم است و از مقاومت IP68 برای مقاومت در برابر فرو رفتن تصادفی در آب و سفر در مسیرهای گرد و غبار برخوردار است. آیفون ۱۲ مینی در رنگ های مشکی ، سفید ، قرمز ، آبی و سبز در سه گزینه حافظه – 64 گیگابایت برای 699 دلار ، 128 گیگابایت برای 749 دلار ، 256 گیگابایت برای 849 دلار – به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما درباره آیفون ۱۲ مینی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

بنظر من ارزشش از پرچمدارای نیمه اول ۲۰۲۰ بیشتره 🤣😆

OnePlus_Fan

من کاری به کسی ندارم هر کی میخواد موافق باشه هر کی میخواد نباشه
ولی به نظر من اپل امسال واقعا گند زده (هر چند از اپل توقع ندارم و نداشتم که توی آیفون هاش سنگ تموم بزاره)
پیشرفت زیادی نسبت به نسل قبل داشته
ولی از نظر من فقط یه آیفونه که 5G شده
خواهشا اگه خواستین این زیر بد و بیراه بنویسید این کارو نکنین
با تشکر

Farcry

من خودم هم یه مقدار قبول دارم.اپل ریسک نمیکنه و براش افزایش فروش آیفون ها اهمیت کمتری داره.استفاده از حاشیه ها و ناچ آیفون x هم واقعا خیلی بده.درکل آیفون های امسال خیلی تغییرات زیادی نکردن.البته من منتظر durbillity test و drop test آیفون ها هستم که ببینم چجوری عمل میکنن اگر بتونن از اون مرز ۷-۶ موس مقاومت گوریلا گلس ها عبور کنن خیلی عالی میشه و یه پیشرفت بزرگ بین همه گوشی هاست.درمورد لیدار هم فقط زمان میتونه مشخص کنه مه چقدر میتونه مفید باشه یا نه.اما مگ سیف هم به نظر من یه چیز فوق العادست.برخلاف تقریبا تمام شارژر های بیسیم که نمیتونن گوشی ها رو با قاب شارژ کنن مگ سیف خیلی راحت میتونه از روی کاور چرمی هم آیفون های ۱۲ رو شارژ کنه غیر از اون هم به خاطر خاصیت مغناطیسی که داره کاور های خوبی براش ساخته میشه.

OnePlus_Fan

به نظر من اینایی که ذکر کردی خیلی خوبه ها
ولی واقعا کمه

نیما عرفانی

“برخلاف تقریبا تمام شارژر های بیسیم که نمیتونن گوشی ها رو با قاب شارژ کنن ”
مطمئنی؟؟؟
روند بدون مشکل شارژ معکوس با میت ۲۰ پرو رو یه میت ۲۰ پروی دیگه اونم هردو با کاور چرمی واقعیت دیگه ای رو میگه👌
این درمورد یه فرآیند شارژ بیسیم معکوس با توان ۲.۵ وات بود ، حالا دیگه پدهای شارژر بیسیم با توان ۱۵،۲۷،۳۰ وات و بالاتر فبها🙂.
این مثالو زدم چون خودم شخصاً تجربه اش کردم و دیگه شک و شبهه ای برای تأیید و تکذیبش به وجود نمیاد.
در مورد MagSafe هم خودم به شخصه خیلی باهاش حال کردم …👍
comment image

Farcry

شارژ معکوس؟ من منظورم شارژر های بیسیم بود نه گوشی که شارژر معکوس داره

نیما عرفانی

“این درمورد یه فرآیند شارژ بیسیم معکوس با توان ۲.۵ وات بود ، حالا دیگه پدهای شارژر بیسیم با توان ۱۵،۲۷،۳۰ وات و بالاتر فبها🙂.”
همه چیز واضحه🙂

نیما عرفانی

بازم میگم با تمام این نقدهایی که به عملکرد امسال اپل وارده اما بعید نیست این آیفون ۱۲ مینی حتی رکورد فروش آیفون xr , 11 رو بزنه . برای افرادی که دست های کوچیکی دارن و عاشق گوشی های کامپکت هستن گزینه ی بسیار با ارزش و ایده آلیه و همتا نداره.

ARMTIN

بانظرت موافقم
بنظرم mini ارزش خرید بالایی داره

Mb.Pcr

احتمالا
نیما
پردازنده mt8768چقدر قویه ؟اندازه ۴۳۹ و هلیو پی ۲۲ قدرت داره ؟با رم ۲؟

نیما عرفانی

یادته قبلاً تو تل راجع به مقایسه ی p35
و ۴۳۹ ازم پرسیدی و بهت توضیح دادم؟؟
P35 با کد MT6765 که قاعدتاً از p22 با کد MT۶۷۶۲ بالاتره. در مورد این 8768 هم این می‌تونه بهت کمک کنه …
✓https://www.notebookcheck.net/Mediatek-MT8768-Processor-Benchmarks-and-Specs.494535.0.html
به نظر میاد در حد و اندازه ی p35 ، p23 و ۴۳۹ هستش.

Mahdi

خیلی اندازه کوچیک و خوشدستی داره ، باتری بیشتر و ریفرش ریت بالاتر تضمین میکرد که پرفروشترین گوشی بشه

Pouya

نمونه ی چنین فردی خودمم که عاشق گوشیای کامپکتم
که کلا کم شدن
یه کوچیکم که هست
قیمتش برام فضاییه
کلا با این قیمتا باید 5t رو سفت بچسبم

The Destroyer

امسال قطعا رکوردهای فروش سالانه خودش رو هم اپل میزنه
اونم با اختلاف
من حتی احتمال میدم تو ماه‌هایی از سال ۲۰۲۱ از سامسونگ هم جلو بزنه
به خصوص ۱۲ مینی همونطور که گفتید خیلی زیاد میفروشه
ولی خب لزوماً فروش بیشتر برای برندی مثل اپل که هیچ وقت بناش بر رقابت مستقیم با بقیه نبوده چیز جالبی نیست در شرایطی که به احتمال بسیار بالا موقتی خواهد بود و نهایتا ۳-۴ سال طول میکشه
بعدش وارد سرازیری میشه
دلیلش رو هم گفتم قبلا

TheFreeCritic

نتیجه اخلاقی از مراسم اپل : ایفون 11 هاتون رو سفتتتت بچسبید

Milad7

آره من هم با توجه به شرایط افتضاح اقتصادی تصمیم گرفتم تا اس 21 منتظر بمونم اگر اگزینوسx یه تغییر اساسی بکنه میخرمش!

Milad7

بالاخره گوشی کامپک هم طرفداران زیادی داره خصوصا با چاشنی فایو جی!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)